Gå til innhold

skilte foreldre med felles barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med når det kommer til helsestasjonen? Er det bare dere (mødre) som tar barnet med til helsestasjon eller tar barnefaren med noen ganger?

Og hvordan er første barnehage dag? blir begge foreldre inviter i møter selv om det er 0 kommunikasjon? hvordan er det for dere?

Anonymkode: 115e6...b31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som har barnet når timer/møter er, går. 
ved første og litt andre viktige møter feks første møte i bhg/skole drar begge på. Ikke sammen, men vi er der begge to. 
første bhg dag var kun jeg. Så ikke nødvendigheten i å være to der.  

Anonymkode: a3412...b43

Skrevet

Jeg ville sendt sms om når timen er og så møter de som ønsker opp.

Anonymkode: c5ab3...5ef

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sendt sms om når timen er og så møter de som ønsker opp.

Anonymkode: c5ab3...5ef

vis begge har foreldre ansvar blir begge bedt om å komme til møte? eller er det mest den med hovedomsorgen?

Skrevet

Den forelderen som ønsker har alltid lov å være med, helt uavhengig om man er gift, skilt eller ikke klarer å være voksen sammen! Det er ingen foreldre som har mer rett til å være tilstede..... 🙄 Er dette virkelig et problem for oppegående folk, som setter barna før seg selv?? Og når først spørsmålet er opp; Ja, begge foreldre har like mye rett til å stille på foreldremøte. Nye kjærester har ikke den retten, hvis ikke begge foreldre er enige! Det er fremdeles foreldre som er foreldre, og ikke ny elsker etc... 

Anonymkode: e283d...352

Skrevet

Den som har hovedomsorgen er den som får innkallingen til helsestasjonen, og den BØR informere den andre part slik at den har mulighet for å være med på timen. Foreldremøter i barnehagen får begge foreldrene informasjon om og begge bør møte på foreldremøte. Når det gjelder foreldresamtaler blir det som regel hengt opp lapp i barnehagen med tider også setter man seg opp på en tid som passer seg best. Da BØR det informeres til den andre part når det er satt opp tid. Om det ikke passer kan den andre part be om et møte senere når det passer for han/hun.

Første dag i barnehagen kan også begge foreldrene være med. Begge foreldrene BØR ha vært med ila de 3 dagene med tilvenning for å få en omvisning og få hilst på barnehagepersonalet.

Anonymkode: 5fe54...622

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som har hovedomsorgen er den som får innkallingen til helsestasjonen, og den BØR informere den andre part slik at den har mulighet for å være med på timen. Foreldremøter i barnehagen får begge foreldrene informasjon om og begge bør møte på foreldremøte. Når det gjelder foreldresamtaler blir det som regel hengt opp lapp i barnehagen med tider også setter man seg opp på en tid som passer seg best. Da BØR det informeres til den andre part når det er satt opp tid. Om det ikke passer kan den andre part be om et møte senere når det passer for han/hun.

Første dag i barnehagen kan også begge foreldrene være med. Begge foreldrene BØR ha vært med ila de 3 dagene med tilvenning for å få en omvisning og få hilst på barnehagepersonalet.

datteren min er bare 1-2 ganger i uken med pappaen sin, Han tenker mest på henting og bringing med det har vi ikke kommet frem til enda. Og når jeg prøver å snakke med han så gjør han seg vanskelig eller later som han ikke hører meg.

I helsestasjonen er det jeg som tar med barnet dit, barnefar har aldri vert med dit. Og det jeg tenker mest på er på møtene. Har til og med hørt at en bekjent pleide ikke og informere andre forelder om dette da han så sønnen så sjelden og det klikket for han da han ikke fikk vite, Hun sa hun tenkte på barnet pga de kranglet hele tiden og hun ville ikke at barnet skulle få en dårlig barnehage start. Eller møter der det bler krangel om bupa osv

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

datteren min er bare 1-2 ganger i uken med pappaen sin, Han tenker mest på henting og bringing med det har vi ikke kommet frem til enda. Og når jeg prøver å snakke med han så gjør han seg vanskelig eller later som han ikke hører meg.

I helsestasjonen er det jeg som tar med barnet dit, barnefar har aldri vert med dit. Og det jeg tenker mest på er på møtene. Har til og med hørt at en bekjent pleide ikke og informere andre forelder om dette da han så sønnen så sjelden og det klikket for han da han ikke fikk vite, Hun sa hun tenkte på barnet pga de kranglet hele tiden og hun ville ikke at barnet skulle få en dårlig barnehage start. Eller møter der det bler krangel om bupa osv

Å ikke gi informasjon om møter i barnehagen/helsestasjonen får det til å fremstå at man ikke ønsker et samarbeid med den andre part, og det kan slå tilbake på deg senere. Anbefaler å forsøke å samarbeide så godt det lar seg gjøre og informere den andre part om møter slik at han har mulighet for å delta. Alt samarbeid må foregå skriftlig når kommunikasjonen er dårlig. Man klarer å oppføre seg den halvtimen det tar inne på helsestasjonen og på møter i barnehagen. På foreldremøte trenger jo ikke dere foreldre hilse på hverandre engang. Dere kan sitte i hver deres ende av rommet. Det er jo et felles møte for alle foreldrene i barnehagen. På foreldresamtalen så er det som oftest barnehagelæreren som snakker og dere foreldre hører på, og kan komme med tilbakemeldinger. Barnet er ikke med på den samtalen. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke gi informasjon om møter i barnehagen/helsestasjonen får det til å fremstå at man ikke ønsker et samarbeid med den andre part, og det kan slå tilbake på deg senere. Anbefaler å forsøke å samarbeide så godt det lar seg gjøre og informere den andre part om møter slik at han har mulighet for å delta. Alt samarbeid må foregå skriftlig når kommunikasjonen er dårlig. Man klarer å oppføre seg den halvtimen det tar inne på helsestasjonen og på møter i barnehagen. På foreldremøte trenger jo ikke dere foreldre hilse på hverandre engang. Dere kan sitte i hver deres ende av rommet. Det er jo et felles møte for alle foreldrene i barnehagen. På foreldresamtalen så er det som oftest barnehagelæreren som snakker og dere foreldre hører på, og kan komme med tilbakemeldinger. Barnet er ikke med på den samtalen. 

er jo ikke det litt dumt om det er felles møte med alle foreldre og at andre foreldre ser på hvor dårlig feks far/mor behandler hverandre eller ikke klarer å snakke for 3 minutter engang? vet ikke jeg synes det høres litt små trist ut men, søsteren min sa hun fikk bestemme om hun ville at faren skulle være med men at hun kunne sende han en melding etter på til han. de har store sammerbeids problemer

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

er jo ikke det litt dumt om det er felles møte med alle foreldre og at andre foreldre ser på hvor dårlig feks far/mor behandler hverandre eller ikke klarer å snakke for 3 minutter engang? vet ikke jeg synes det høres litt små trist ut men, søsteren min sa hun fikk bestemme om hun ville at faren skulle være med men at hun kunne sende han en melding etter på til han. de har store sammerbeids problemer

Ingen andre foreldre bryr seg om hvilket samarbeid du og barnefar har så de vil ikke reagere på det. 
Du bør informere bf når det er møter også får han velge selv om han vil komme på møtene eller ei. Dukker han ikke opp så sender du bare et referat på sms i etterkant. Dersom du ikke informerer han vil det skape endra større problemer for samarbeidet deres. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man et skilt foreldrepar ikke klarer å sitte i samme foreldremøte uten å krangle bør barnevernet kobles på.

Foreldresamtaler kan man be om å ha separat

Anonymkode: 32131...876

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...