Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er en student som er helt blakk akkurat nå. Får penger om 13 dager, og har bare 100kr igjen. Jeg ønsker ikke å spørre om penger fra venner eller familie, det er så jævlig flaut... 

Jeg har vurdert å opptre på gata (jeg synger og spiller gitar), men nå er det snø og lite folk. Har også sett etter små jobber på finn... 

Noen som vet hvordan jeg kan tjene et par hundre kroner rimelig kjapt? 

Anonymkode: c7929...168

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får gå inn i det knallharde flaskepantemiljøet og konkurrere om panten

Anonymkode: 8b903...e87

• Liker 9
Skrevet

Selg unna noe greier du har hjemme som du ikke trenger. Ofte fins det masse skjulte skatter man har gjemt unna. Skolebøker, merkeklær, sportsutstyr, interiørting, etc.

• Liker 6
Skrevet

Selg ting på finn

selg gullet ditt til gullsmed

selg brukte truser 

Lån penger fra venner 

Forbrukslån

strikk noe og legg ut for salg

mal kunst og selge

sitte barnevakt

hjelpe eldre 

Anonymkode: 3d1b2...8e4

• Liker 3
Skrevet

Småjobber på finn.no må være enkelt. Eller via Vaskehjelp-appen. Eller bli ekstralærer, jeg trengte ekstralærer da jeg studerte på høyskole. 

Anonymkode: e1599...4ac

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er en student som er helt blakk akkurat nå. Får penger om 13 dager, og har bare 100kr igjen. Jeg ønsker ikke å spørre om penger fra venner eller familie, det er så jævlig flaut... 

Jeg har vurdert å opptre på gata (jeg synger og spiller gitar), men nå er det snø og lite folk. Har også sett etter små jobber på finn... 

Noen som vet hvordan jeg kan tjene et par hundre kroner rimelig kjapt? 

Jeg må bare dobbeltsjekke. Du syntes det er for flaut å spørre familie om et lite lån i noen uker, men ikke flaut å spille på gaten og risikere å møte kjente som stiller spørsmål? Skjønner vi er av ulike arter. 

Anonymkode: 06d36...c5e

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare dobbeltsjekke. Du syntes det er for flaut å spørre familie om et lite lån i noen uker, men ikke flaut å spille på gaten og risikere å møte kjente som stiller spørsmål? Skjønner vi er av ulike arter. 

Du syns det er mindre flaut å tigge hos familien enn å jobbe?? Shitt 

Anonymkode: 5ae7a...7e1

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kunstner, så jeg er vant med å opptre. Jeg synes det er flaut å tigge. Å spille musikk for folk er en jobb. I tillegg til det så bryr jeg meg mer om hva familie og venner tenker om meg, fremfor fremmede folk på gata. 

-TS

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syns det er mindre flaut å tigge hos familien enn å jobbe?? Shitt 

Anonymkode: 5ae7a...7e1

Herlig hvordan du forsøkte å snu den ;) Nice try men jeg er helt sikker på (håper iallefall) at du har nok kapasitet til å forstå poenget mitt. 

• Liker 4
Skrevet

Hva med bounty hunting? Kan få 100 dollars for en bounty i Saint Denis. Ellers finnes det gode priser på Elk pelts.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kunstner, så jeg er vant med å opptre. Jeg synes det er flaut å tigge. Å spille musikk for folk er en jobb. I tillegg til det så bryr jeg meg mer om hva familie og venner tenker om meg, fremfor fremmede folk på gata. 

-TS

Personlig opplever jeg spilling av instrumenter på gaten som tigging, men ser ikke ned på noen av den grunn så jeg mente ikke være fæl. Vi har vel bare ulike perspektiv. Er synd at du opplever at det å spørre om hjelp fra familie er tigging og flaut da. Håper det ordner seg. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg kan betale deg for vaskehjelp, jeg. Er lett handicapped og trenger hjelp til storrengjøring. 150kr pr time. Men tror forresten det ikke er lov via KG, men tror ikke det kreves mye innsats for å bli registrert vaskehjelp på appen vaskehjelp. 

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får gå inn i det knallharde flaskepantemiljøet og konkurrere om panten

Anonymkode: 8b903...e87

Ingen vits. Tiggerne tar alt. Prøvd det samme selv tidligere.

Anonymkode: a0181...0d8

• Liker 1
Skrevet

IKKE ta opp lån. 

Anonymkode: 38a36...92f

• Liker 5
Skrevet

Hvis jeg er i knipe og MÅ spørre noen om å låne penger så blir det mitt søsken jeg spør. Hva med og spørre søsken om du har det? Mor, far? Det er normalt for alle unge å være skrapa innimellom, spesielt om du er student og ikke har noe særlig med inntekt ved siden av..

Anonymkode: f3d67...8c9

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er trumf medlem så kan du jo logge inn å sjekke om du har samlet opp litt. Isåfall kan du overføre det til konto. 

Du kan selge noe du har i hjemmet som du ikke har bruk for. 

Anonymkode: f3d67...8c9

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Hva med bounty hunting? Kan få 100 dollars for en bounty i Saint Denis. Ellers finnes det gode priser på Elk pelts.

Kan du forklare litt hva dette betyr?

Skrevet (endret)
6 minutter siden, anon15 skrev:

Kan du forklare litt hva dette betyr?

Dusørjeger (Bounty hunter)

Beskrivelse

En dusørjeger er en privatperson som, mot betaling, sporer opp og arresterer rømte fanger og overleverer dem til myndighetene, eventuelt domstolene.

Spørs hvor aktuelt det er 😂

Endret av Sunset90
  • Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan betale deg for vaskehjelp, jeg. Er lett handicapped og trenger hjelp til storrengjøring. 150kr pr time. Men tror forresten det ikke er lov via KG, men tror ikke det kreves mye innsats for å bli registrert vaskehjelp på appen vaskehjelp. 

Det kunne jeg gjerne gjort. Jeg prøvde å registrere meg på vaskehjelp appen, men man må ha et registrert enkeltmannsforetak... 

-TS

Skrevet

Finn har ikke småjobber lenger så det kan ikke være sant at du har sjekka der. Derimot er det Facebook grupper med småjobber nå som jeg anbefaler deg å melde deg inn i :) Ikke noe problem å få 400 kr på vaskejobber osv :) Med noen vaskejobber i uka så klarer du deg godt!

Anonymkode: b51d9...17a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...