Gjest Chroma Skrevet 29. februar 2020 #41 Del Skrevet 29. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var folk like hysteriske da svineinfluensaen kom ? Anonymkode: 780d5...f7a Ja! Kjenner folk som slutter å ta offentlig transport osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #42 Del Skrevet 29. februar 2020 Venter i spenning på neste store skumle ting som kommer🙈 Anonymkode: de8df...535 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buldre Skrevet 29. februar 2020 #43 Del Skrevet 29. februar 2020 Ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. februar 2020 #44 Del Skrevet 29. februar 2020 Så vit jeg kan huske var ikke folk like hysteriske når det var svineinfluensa. Det er ingen grunn til hysteri og paranoia enda, men det er også naivt å tro at det ikke kan komme en pandemi. Men så langt er det ingen grunn til verken panikk eller hysteri. Om det blir tilstander som da spanskesyken herjet da 1.2 millioner av Norges 2.6 millioner ble smittet da vil jeg si det er grunn til at folk kan bli litt hysteriske. Men så langt er det så vit jeg har fått med meg 15 som er smittet av Korona viruset i Norge. Ikke akkurat noen grunn til å bli hysteriske av. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #45 Del Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det mener jeg ikke å huske at det var. Anonymkode: b01d3...0ef Husker du ikke alle de eviglange køene på hundrevis av mennesker der man kunne ta vaksiner? Og det vanvittige hysteriet i media og blant folk? Anonymkode: e146e...52b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #46 Del Skrevet 29. februar 2020 Ja, de var veldig hysteriske. Mange likhetstrekk med dagens situasjon. Kjempeoverskrifter ved første pasient i Norge, mens alle ofre for vanlig influensa ble ignorert. Og nesten slåsskamp om å få vaksinen selv om den skulle til utsatte grupper først. Anonymkode: 73121...c38 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #47 Del Skrevet 29. februar 2020 Man kunne ta vaksine mot svineinfluensa, som antakelig reddet mange liv. Bare en av de som hadde vaksinert seg døde. Anonymkode: e9843...077 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #48 Del Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Venter i spenning på neste store skumle ting som kommer🙈 Anonymkode: de8df...535 Coronna har nå så vidt begynt, så du får se hvordan det utspiller seg før du venter på neste. Anonymkode: 2c3d0...aa4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 1. mars 2020 #49 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) Tror at de som begynte å bli en smule bekymret da svartedauden i sin tid kom til Bergen, ikke var helt på jordet, Foreldre som har små barn som vil utforske det ene og det andre, vet at det kan være en fordel å forebygge ulykker for sikkerhetens skyld, uten å vente på at de faktisk skjer. Norske politikere kunne ha lært mye av moren til en 2-åring. Endret 1. mars 2020 av Bix 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #50 Del Skrevet 1. mars 2020 Ja! Husker folk var like hysterisk da Anonymkode: 6a24a...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #51 Del Skrevet 1. mars 2020 Vel, virus utvikler og muterer seg, så hva er poenget? Folk hadde all grunn til å være hysterisk når Svartedauden kom for å si det sånn... Anonymkode: a3c19...be9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #52 Del Skrevet 1. mars 2020 Ja. Det var massivt hysteri, akkurat som nå. Sars husker jeg som enda verre. Da var det full panikk, hamstring, og krisestemning. Men så går tiden, og så gikk alt bra likevel, og så er det glemt. Så kommer det noe nytt. Som selvfølgelig er mye verre, og hysteriet er på plass igjen. Jeg har reist og levd som normalt gjennom Sars, Svineinfluensa, Fugleinfluensa, diverse terrorangrep, og etter tsunami. Og det gjør jeg også denne gangen. Anonymkode: 87ba4...23a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #53 Del Skrevet 1. mars 2020 Hysteri.. Altså, det er litt skumle saker det her. I Kina har de fått noenlunde kontroll på det, men de har satt hele byer i karantene. Her i Norge virker det som helsemyndighetene gir faen. Det blir vel gjerne ikke krisestemning før det er for sent å gjøre noe. Se hva som skjedde på Ullevål nå. Vi er ikke "på", vi tar det ikke alvorlig, og det kommer til å spre seg overalt pga det. Om en måned har sikkert mange tusen fått dette. Jeg har ikke lyst på lungebetennelse. Har du? Anonymkode: f40a6...901 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #54 Del Skrevet 1. mars 2020 Ja, folk var faktisk veldig hysteriske da svineinfluensaen dukket opp for omtrent 10 år siden. Det var mye om den i media og det var et hett samtaleemne både på jobb og i private sammenhenger. Man trodde at den var mye farligere enn vanlig influensa, men det var den ikke. En venninne av meg var på en leir der smitten slo ut og alle ble isolert i 14 dager. Venninnen min sa at vanlig influensa var hardere, overraskende nok. Alle de isolerte ble friske og fine igjen. Nå vet vi jo ikke helt hvor farlig korona er enda, men svineinfluensa var i hvert fall sterkt overdrevet. Anonymkode: b41b8...6bd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 1. mars 2020 #55 Del Skrevet 1. mars 2020 De som ikke ser forskjell på corona og svineinfluensaen har ikke fulgt godt nok ned. Hvis det går bra er det fordi myndighetene reagerer og sporer opp alle smittede. SARS hadde 20% dødelighet, og det var bra det ble stoppet i starten 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterRose Skrevet 1. mars 2020 #56 Del Skrevet 1. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kunne ta vaksine mot svineinfluensa, som antakelig reddet mange liv. Bare en av de som hadde vaksinert seg døde. Anonymkode: e9843...077 Samt at en del av de som vaksinerte trolig fikk varige bivirkninger.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 1. mars 2020 #57 Del Skrevet 1. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Var folk like hysteriske da svineinfluensaen kom ? Anonymkode: 780d5...f7a Ja, generelt var det sånn. Corona er mildere, men flere i et område er blitt smittet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #58 Del Skrevet 1. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, virus utvikler og muterer seg, så hva er poenget? Folk hadde all grunn til å være hysterisk når Svartedauden kom for å si det sånn... Anonymkode: a3c19...be9 Den gangen hadde de helt andre rutiner for hygiene og dårligere immunforsvar og medisiner enn dagens befolkning. Svartedauden finnes fortsatt i små utbrudd i deler av verden, og det hadde ikke vært krise om vi fikk den til Norge igjen. Den ville ikke vært farligere enn influensa i dag. Anonymkode: b41b8...6bd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #59 Del Skrevet 1. mars 2020 9 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Så vit jeg kan huske var ikke folk like hysteriske når det var svineinfluensa. Det er ingen grunn til hysteri og paranoia enda, men det er også naivt å tro at det ikke kan komme en pandemi. Men så langt er det ingen grunn til verken panikk eller hysteri. Om det blir tilstander som da spanskesyken herjet da 1.2 millioner av Norges 2.6 millioner ble smittet da vil jeg si det er grunn til at folk kan bli litt hysteriske. Men så langt er det så vit jeg har fått med meg 15 som er smittet av Korona viruset i Norge. Ikke akkurat noen grunn til å bli hysteriske av. Som er testet, ja. Men de er svært restriktive med testing i norge, og slepphendt med karantere og smittevern. Det er nok et enormt mørketall hva gjelder smittede. Når såpass mange er smittet fra Italia, der de sjøl bare har registrert et relativt lavt antall smittede, så tyder alt på at dette svært smittsomt. Anonymkode: 6650e...94a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 1. mars 2020 #60 Del Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, folk var faktisk veldig hysteriske da svineinfluensaen dukket opp for omtrent 10 år siden. Det var mye om den i media og det var et hett samtaleemne både på jobb og i private sammenhenger. Man trodde at den var mye farligere enn vanlig influensa, men det var den ikke. En venninne av meg var på en leir der smitten slo ut og alle ble isolert i 14 dager. Venninnen min sa at vanlig influensa var hardere, overraskende nok. Alle de isolerte ble friske og fine igjen. Nå vet vi jo ikke helt hvor farlig korona er enda, men svineinfluensa var i hvert fall sterkt overdrevet. Anonymkode: b41b8...6bd Vi vet veldig godt hvor farlig coronaviruset er. Det har en dødelighet på 1%, eller 10x mer enn vanlig influensa. På cruiseskipet ble 700 smittet og 6 er døde hittil. Der er det ingen mørketall mhp antall smittede. Det er ikke mulig at coronaviruset viser seg å være like ufarlig som influensa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg