AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Del Skrevet 29. februar 2020 Overtatt leilighet, og når jeg heller vann i avløpet der vaskemaskinen skal stå, sier det etter en stund "klukk, klukk". Dette er i borettslag, så usikker på hvor i rørene klukkingen kommer i fra. Lurer på om det er mulig å helle mudin i avløpet for å se om det hjelper? Har brukt det på bad og kjøkken før, men aldri i avløpet til en vaskemaskin. Anonymkode: 4f849...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Del Skrevet 29. februar 2020 Er dette et slags rør som er festet på veggen eller ligger slangen i en vask? klukke lyd er som regel luft i røret som kan komme fra hvem som helst. Lurer på om du er naboen min for her sier det klukk i rørene 😄 Anonymkode: 841b9...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #3 Del Skrevet 29. februar 2020 Det er festet på veggen. Jeg håper jo på luft, men frykter en propp. Lyden kommer ikke før det har rent et stykke fra røret på veggen. Anonymkode: 4f849...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #4 Del Skrevet 29. februar 2020 Er den sånn rør du har? Anonymkode: 841b9...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #5 Del Skrevet 29. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er den sånn rør du har? Anonymkode: 841b9...5c3 Ja. Men mye eldre. Bygget er fra 1978. Anonymkode: 4f849...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #6 Del Skrevet 29. februar 2020 Kan jo være røret ikke klarer og svelge alt vannet unna i ett, hvis du skjønner. Danner seg litt luft underveis. Det skal ikke være problem og bruke Mudin og ta en skikkelig gjennomspyling når det har fått stått litt. Bare for all del ikke bruk Plumbo. Har du sjekka om borettslaget har gjort noe med rørene sine de siste årene? Så lenge vannet ikke renner over sluket når du bruker vaskemaskinen bør det gå greit. Men det vil jo alle følge med litt lo når maskinen skyller og det kan jo legge en sperring i røret. Anonymkode: 841b9...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #7 Del Skrevet 29. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo være røret ikke klarer og svelge alt vannet unna i ett, hvis du skjønner. Danner seg litt luft underveis. Det skal ikke være problem og bruke Mudin og ta en skikkelig gjennomspyling når det har fått stått litt. Bare for all del ikke bruk Plumbo. Har du sjekka om borettslaget har gjort noe med rørene sine de siste årene? Så lenge vannet ikke renner over sluket når du bruker vaskemaskinen bør det gå greit. Men det vil jo alle følge med litt lo når maskinen skyller og det kan jo legge en sperring i røret. Anonymkode: 841b9...5c3 Takk for svar. Har ikke koblet på vaskemaskin enda,men helte vann i sluket pga lukt. Tenkte det kom av tørrhet. Skal høre med styret. Vil jo også vite hvem som evnt har ansvar for oppstaking, hvis det må til. Anonymkode: 4f849...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg spurte rørlegger om jeg kunne bruke mudin i den som henger på veggen, og det kunne jeg. Gjorde det pga lukt. Min som henger på veggen ligner den på bildet i tråden her litt høyere oppe. Anonymkode: 2dc4c...d39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Del Skrevet 2. mars 2020 Grunnen til klukkelydene er fordi røret ikke får lufting på korrekt måte, noe som kan ha flere årsaker. Det kan være at det er en proppdannelse, dårlig fall på et punkt slik at hele røret står fullt, eller at luftingen over tak er tett, eller andre feil. Det som da skjer er at rørsystemet må hente luft fra et annet punkt, hvis ikke oppstår det vakuum som er særdeles uheldig om vannet skal renne ut (det stopper opp). Systemet henter luft ved å "dra" inn luft fra det punktet som er nærmest og enklest, det være sluk eller andre potensielle åpninger. Hvis vanner renner unna uten problemer over tid, så kan det godt være luftingen som er problemet, og avløpsrens vil ikke ha noe nytte. Forsøk med avløpsrens for å se om det utgjør en forskjell, mudin skader ikke rørene og er trygt å bruke. Les anvisning på flaska. Det "oppstår" ikke luft i røret - luft oppstår ikke ut av det blå. Anonymkode: d474f...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #10 Del Skrevet 2. mars 2020 På 29.2.2020 den 21.25, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har ikke koblet på vaskemaskin enda,men helte vann i sluket pga lukt. Tenkte det kom av tørrhet. Skal høre med styret. Vil jo også vite hvem som evnt har ansvar for oppstaking, hvis det må til. Anonymkode: 4f849...652 Hvis det er tett i din leilighet har du ansvar. Hvis dt er tett på fellesrør så skal dette gå på borettslaget. Alt som er i din leilighet av rør og elektrisk er ditt ansvar. Alt på fellesareal er borettslaget sitt. Anonymkode: 841b9...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå