Gå til innhold

Når innså du at du var voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd, så kom jeg til å tenke på den dagen jeg innså at jeg var voksen. 

Jeg fikk noen penger i gave og tenkte jeg skulle bruke dem på noe kjekt. Jeg dro på butikken og kjøpte meg en ny støvsuger og var storfornøyd! 

Da innså jeg at jeg var blitt voksen 😋

Omtrent på samme tid begynte jeg å glede meg over å alltid ha to sett av hvert sengesett slik at de matchet. 

Hva var deres aha-opplevelse da dere først innså at dere var voksen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte tørketrommel og følte jeg hadde toppa livet 😂 Men det er også ofte jeg tenker at enkelte er altfor unge til å gifte seg, også viser det seg at de er på min alder og jeg har vært gift i noen år allerede. Så det varierer fra dag til dag 😅

Anonymkode: 9b3b8...bfd

• Liker 2
Skrevet

Gikk opp for meg idag. 
da tre unger satt å hylte samtidig og ropte mamma. 
så gikk det opp for meg at mamman de ropte på er meg.. wtf? 
trebarnsmor i ammetåke😂

Anonymkode: 04427...afb

• Liker 7
Skrevet

Når jeg fylte 18

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gikk opp for meg idag. 
da tre unger satt å hylte samtidig og ropte mamma. 
så gikk det opp for meg at mamman de ropte på er meg.. wtf? 
trebarnsmor i ammetåke😂

Anonymkode: 04427...afb

Herlig! Jeg har ikke barn, men jeg jobbet i butikk i studietiden og da et lite barn sa til moren sin at hun ville "betale til damen", snudde jeg meg å så meg rundt etter en dame før jeg pent måtte innse at det var meg de snakket om 😅

• Liker 4
Skrevet

Første gang jeg var på foreldremøte i barnehagen. Var litt skremmende å innse at jeg var skikkelig voksen

Anonymkode: 19fb6...512

• Liker 2
Skrevet

Da jeg klarte å sette pris på rutinelivet, sluttet å gå ut på byen, sluttet å flytte rundt i ulike byer og land, sluttet å fly etter nye mannfolk og fikk andre hobbier. Samt da jeg kjøpte leilighet.

Anonymkode: de2d5...f41

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var 25 år. Jeg og mannen dro på vår første utenlandsferie med to små barn, og innså at det var vi som skulle styre alt det praktiske med billetter, pass, finne rett leilighet og sånt. Tidligere har vi dratt med svigers, og de ordnet alt sånn. 😅 er noen år siden nå da. 

Anonymkode: 28288...651

• Liker 2
Skrevet

Har for stå vidt hatt flere sånne øyeblikk, spesielt i jobbsammenheng. Men den gangen jeg ikke gadd å dra på fest nyttårsaften, men heller ville slappe av hjemme med snop og film etter en heftig jobbuke er et tydelig voksenøyeblikk. Etter år med stress for å være på den beste festen, så innså jeg at nyttårsaften er oppskrytt. 

Anonymkode: d4848...bc9

Skrevet

Når jeg var min egen herre og kunne styre egen skjebne. Bestemme hvor jeg skulle bo og jobbe. 16år. 

Men sånn mentalt så er jeg ennå ikke voksen. K40

Anonymkode: cd344...702

Skrevet

Da jeg begynte å pakke meg skikkelig inn når jeg skulle ut i kulden. Var ikke så viktig å se "fin" ut lenger, jeg ville ikke fryse :fryser:

Anonymkode: c60e8...e16

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg begynte å pakke meg skikkelig inn når jeg skulle ut i kulden. Var ikke så viktig å se "fin" ut lenger, jeg ville ikke fryse :fryser:

Anonymkode: c60e8...e16

Jepp enig med denne! Når det er mer viktig med varme klær og gode sko, enn høye hæler og tynne, tettsittende klær 🤣

Skrevet (endret)
46 minutter siden, altflyter skrev:

Hva var deres aha-opplevelse da dere først innså at dere var voksen? 

Jeg ble aldri det.

87448870_366253504257781_689901077792817152_n.jpg

Endret av MortenMinstelønn
Skrevet

Ikke enda. Er 20.

Anonymkode: eb731...7be

Skrevet

Jeg trodde jeg var voksen når jeg flytta hjemmefra, og jeg trodde det når jeg fikk barn, og jeg trodde det når jeg gifta meg. Men da begravelsesagenten spurte om jeg hadde tenkt på salmer til min avdøde ektefelle, da skjønte jeg at jeg var skikkelig voksen. Da var jeg 26 år.

Anonymkode: 987fe...f31

• Liker 1
Skrevet

Når faren min døde, den eneste omsorgspersonen min. Da skjønte jeg at dessverre måtte bli voksen og da var jeg 34. Etter det gikk det meste nedover. 

Anonymkode: 48b88...2c5

Skrevet

Er 30, fortsatt ungdom. Aldri innsett det.

Anonymkode: 74f76...d46

Skrevet

Dette er et spørsmål som kan tolkes og besvares på flere måter.

Jeg er 47 år og innser stadig at det går et lys opp for meg og at jeg modnes og får en større forståelse for selve livet.

Har opplevd mye i livet både mtp familie, barn, skilsmisse, nytt forhold, sykdom, utdanning og yrkeskarriere - men som sagt - jeg føler fremdeles det er mer å hente før jeg kan kalle meg en ekte voksen. 

Anonymkode: 0a9cb...a92

Skrevet

Her om dagen så jeg på de portrettintervjuene av årets paradise hotel-deltakere og innså at de er jo bare barna, i alle fall noen av de. Da følte jeg meg gammel, har alltid følt at de på paradise var så voksne fordi jeg selv var ung. 

Anonymkode: a8c59...a62

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Når faren min døde, den eneste omsorgspersonen min. Da skjønte jeg at dessverre måtte bli voksen og da var jeg 34. Etter det gikk det meste nedover. 

Anonymkode: 48b88...2c5

Uff. Hva skjedde, ble du helt alene i livet? Jeg er en mamma uten så mye slekt, er livredd hvordan ungen skulle takle om pappaen og jeg blir borte tidlig.... 

Anonymkode: 064d7...756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...