Gå til innhold

Er det som er å bli voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mindre interessant hva andre mener (tenker) om meg, jeg sier hva jeg vil, jeg tar meg ikke så nær av hva andre sier, og jeg gjør det har lyst - når jeg har lyst til det. Jeg har tro på meg selv, vet jeg får det til

Jeg er om få år, 30 år. Jeg har utviklet meg mye de siste årene. Er det dette som er å bli voksen? 

Anonymkode: 16b51...f33

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder er hva som avgjør om du er voksen. 

Anonymkode: bd263...28b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei

Skrevet

Alderen som bestemmer om du er voksen. Du er per definisjon voksen da du er 18 år. Myndig

Anonymkode: f9f9a...516

Skrevet

Det er stor forskjell på å være voksen og å føle seg voksen. 

Du er juridisk voksen når du er 18, men jeg har møtt mange på den alderen jeg ikke ville ansett som voksne. 

Jeg er selv i 30-årene og tidvis føler jeg meg enda som en unge, men på andre aspekter i livet er jeg fult og helt voksen. 

Skrevet

Jeg følte meg ikke voksen før jeg fikk barn

Anonymkode: 35021...ef5

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva du gjør da. Om det du sier og gjør er stygt og dust mot andre så vil jeg ikke kalle det voksent akuratt

Anonymkode: 12872...d5d

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mindre interessant hva andre mener (tenker) om meg, jeg sier hva jeg vil, jeg tar meg ikke så nær av hva andre sier, og jeg gjør det har lyst - når jeg har lyst til det. Jeg har tro på meg selv, vet jeg får det til

Jeg er om få år, 30 år. Jeg har utviklet meg mye de siste årene. Er det dette som er å bli voksen? 

Det å si hva en vil, og gjøre der man vil når man vil, er vel ikke akkurat det som kjennetegner en voksen.

Voksne har lært det motsatte, at det man vil gjøre ofte må vike for det man må gjøre, og at man må vurdere hva som passer seg å si og gjøre i de ulike situasjonene.

Det er ikke veldig voksent å sitte i et møte, og plutselig utbryte:"Jeg har så jævlige menssmerter, jeg må bare ta en pause for å bytte tampong, og ta en smertestillende", eller å si "fy f*** så stygg du er" til en tilfeldig forbipasserende, bare fordi man har lyst til å si det. 

Å være voksen er så mye mer enn å gjøre som man vil, si hva man vil, og ellers store i resten.

Anonymkode: 3e579...9e1

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei

Jo 

Anonymkode: 2cd6f...d2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...