Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ts, hvor er du fra? Hvilket land opprinnelig?

Anonymkode: 58b7b...a92

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere tar flere barn enn hva barnehager gjør per voksne og skal putte dem i badekar i tillegg..? 

Anonymkode: 142c0...9ac

Dagmammaer og familiebarnehager gjør som regel det. Er helt horribelt at det er lov.

Anonymkode: e2d0a...219

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, hvor er du fra? Hvilket land opprinnelig?

Anonymkode: 58b7b...a92

Sikkert kina

Anonymkode: 61c88...295

Skrevet

Jeg gir mitt barn på 1 år olje massasje. Hun elsker det, begynte med det i forbindelse med kolikk og det hjalp faktisk. Kolikken ble ikke borte, men var stor bedring og baby sov bedre på dager hvor vi gjorde massasje. 

Anonymkode: d70a5...c1c

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert kina

På hvilket grunnlag mener du det?

Anonymkode: 000a3...771

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På hvilket grunnlag mener du det?

Anonymkode: 000a3...771

Fordi hun er utlending

Skrevet

Jeg er halv norsk og halv brittisk hvis det er viktig 

Anonymkode: 05ec6...8d2

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er halv norsk og halv brittisk hvis det er viktig 

Hvorfor skriver du svorsk (svensk-norsk), da?

Anonymkode: ad5ec...176

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ille vente å få noen fornuftige svar, med mindre du forklarer hva du legger i babyspa? Hva er det du skal tilby? Et bad? Behandling av noe slag? Har du tenkt å bade babyer med halsring, som på bildet? Hva er babyspa? 

Anonymkode: 62863...c7a

• Liker 3
  • 2 år senere...
Skrevet
On 2/29/2020 at 10:38 PM, AnonymBruker said:

Tror mange har enten lest feil eller missførstått greia her, det er ide jeg satt på og ikke noe jeg driver med, dette med baby spa er veldig kjent Og populært i andre Europeiske lender, så hvorfor ikke her i norge? 

og nei passer heller ikke mer enn 3 da jeg er fortsatt alene, jeg svarte på feil måte som jeg var allerede begynt å tilby den behandlingen. Men som sagt det er fortsatt bare en ide jeg fikk med keg fra Nederlendene der jeg så hvor populært dette var der :) 

men takk till alle som svarte :) 

eller så er det jeg driver med nå veldig seriøst og skatter for hver eneste krone jeg får inn, og mine referanser er alt for bra for at jeg skall ødelegge de 😊🙏🏾

takk igjen alle, ville bare sjekke hva nordmenn hadde Sagt om det 👌🏾

Hei!

Har aldri vært med på dette forumet før så litt usikker på hvordan det funker! Ser det er 2 år siden du spurte om dette, men har veldig lyst til å snakke med deg om babyspa! 

Jeg ser de fleste her ikke aner hva det er for noe, og flere er direkte frekke, sjokkerende!

Jeg hadde veldig gjerne benyttet med av tjenesten men ikke i jobbtiden/ barnehagetiden/ dagmammatiden. For meg er dette en tjeneste jeg gjerne hadde betalt for men sammen med meg slik at jeg fikk dra nytte av den spesielle tiden med barnet mitt også :)

Vil gjerne prate mer med deg ang dette  :)

AnonymBruker
Skrevet

For å kalle noe spa trengs altså kun vann i et badekar... 

Det er ikke første gang jeg ser ordet spa på ville veier. Bhg kalte det spa dag når alle barna fikk en ansiktsmaske. En annen hadde spa dag når de masserte hverandres føtter. Og nå er spa behandling å putte baby i badekar. Ordet spa må gjerne defineres foe meg. 

Når barnas venner er her på besøk og bader i badekar eller basseng så er det i prinsippet minst strevsomt for meg. En pause. Bortsett fra at de trenger tilsyn er det svært lite jobb. Slitne blir de og de vil slappe av etterpå. Som også blir mindre jobb til deg. Du har da underholdt dem på en lite anstrengende måte og får en rolig tid også etterpå.    Å bade barna er jo en vinn vinn situasjon for deg og burde derfor ikke være noe du burde ta betalt for. En eller annen form for underhold må du uansett yte. 

Jeg prøver også å tenke meg hvordan det hadde føltes å ha hodet tredd i en badering mens kroppen var flytende i vannet og følelsen virker til å være ubehagelig. Både for nakken og for følelsen av å henge etter hodet. 

Ikke etter min smak dette men alt som har luksus i ordene selger. Derfor kan noen kafeer selge dyre hundekaker og arrangere hundebursdager med bursdagshatter til hver hund til høy pris til hundeeiere som vil ha en følelse av å gi hunden luksus. 

Jeg har en klar forventning om hva en bra dagmamma bør ha på dagsplanen så barna blir tilstrekkelig aktivisert. Ingenting av det bør være en ekstra kostnad. 

En annen vesentlig ting er at barn vil ha det de andre har. Får tre av barna "spa behandling" og de andre ikke fordi foreldrene syntes det er unødvendig utgift, så vil dette skape misnøye hos barna og press hos foreldrene. 

Anonymkode: cbec7...6a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal man gjøre penger på noe som lignet, så ville jeg heller tilbudt babymassasje mens mamma er på spa 😅

Anonymkode: 268e4...02b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper, på vegne av hele min yrkesgruppe, at du ikke er barnehagelærer. Hvorfor tror du babyer trenger spa? 

Babymassasje er jo kjempefint, men kanskje helst noe foreldrene bør gjøre. For tilknytning og det kan være veldig intimt. 

Anonymkode: 8a01f...9df

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.2.2020 den 19.31):

Hei

Jeg har jobbet som dagmamma i snart 3 år, jeg er også utdannet til barnehage lærer. 

jeg ønsker nå at ta min dagmamma virksomhet et steg lyxigere og begynne å tilby Spa behandling hjemme hos meg under min arbeids tid til alle barn som kommer til meg, men jeg er litt usikker på om det er noe som kunne funket og hvilken pris jeg burde tatt for behandlingen.

jeg tenkte sånn her , at føreldrene som ønsker denne behandlig til barna sine, kan velge hvor mange ganger de ønsker at barna sine skall få denne behandling per uke/mnd og enten betale per behnadling på plass eller legge til det i mnds pris . 

hva synd dere om denne iden? 

hadde dere betalt ekstra for denne behandlingen ? 

hvor mye hadde dere vært villig til å betale ? 

unnamed.jpg

At du er barnehagelærer tviler jeg sterkt på. Da hadde du stavet det riktig. 

Anonymkode: 0ad5b...67f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk dere noen «kunder», TS? 

Anonymkode: 88249...8f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...