AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 Hvordan vil du si et voksent hjem ser ut, og hvordan vil du si at et barnslig hjem ser ut? Anonymkode: 80c8d...7f8
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Skrevet 29. februar 2020 Barnslig hjem: lego på utstilling, plakater på veggene, gamingutstyr i stua, hodeskallepynt og -bilder, store samlinger med CD-er, DVD-er, blueray, lp-plater som er viktigere enn plassen/tar opp stor plass, helt rom viet til gitarer og rockedrømmen, svarte gardiner og møbler fordi det er «tøft», ingen hagemøbler eller planter utendørs, alkoholflasker på utstilling i glasskap, svære høyttalere som tar all plass osv. Voksent: et koselig, funksjonelt hjem som ikke oser hybel som nevnt over. Anonymkode: ea2c8...13b 20
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #3 Skrevet 29. februar 2020 Jeg ville ikke akkurat kalt det voksent å renske stua for vinyl, filmer og spill. Veslevoksent, kanskje, eller i beste fall minimalistisk. Det er ingenting barnslig med å være opptatt av kultur. Anonymkode: 5b56f...b06 44
Carrot Skrevet 29. februar 2020 #4 Skrevet 29. februar 2020 hvis vi har arkadespill i stua mens resten av stien er klassisk, har vi da et barnslig hjem? 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #5 Skrevet 29. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnslig hjem: l store samlinger med CD-er, DVD-er, blueray, ip-plater Anonymkode: ea2c8...13b Så det er barnslig å ha CD-er, DVD,er, Blu-ray og IP plater. Vel da har jeg lært noe nytt. Anonymkode: 80c8d...7f8 19
Gjest tranedatter Skrevet 29. februar 2020 #6 Skrevet 29. februar 2020 Om huset er fyllt med leksaker, som dukker, biler, bamser. Da mener jeg ikke samleobjekter, men til lek....det er barnslig. Ellers burde folk få ha sine interesser i fred!
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #7 Skrevet 29. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke akkurat kalt det voksent å renske stua for vinyl, filmer og spill. Veslevoksent, kanskje, eller i beste fall minimalistisk. Det er ingenting barnslig med å være opptatt av kultur. Anonymkode: 5b56f...b06 Det er iallefall ikke høykultur. Anonymkode: ea2c8...13b 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #8 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er iallefall ikke høykultur. Anonymkode: ea2c8...13b Så fisefine vi var da. Anonymkode: 80c8d...7f8 10
SoWhat? Skrevet 29. februar 2020 #9 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er iallefall ikke høykultur. Anonymkode: ea2c8...13b Så det som ikke er "høykultur" er barnslig? Mye rart.... 😆 10
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 Jeg tenker at et voksen hjem er et hjem med kvalitetsmøbler, knyttede ulltepper på gulvene, gardiner, noe nips, kunst på veggene og noen arvede møbler/nips. Et hjem bestående av kun Ikea, ville jeg kalt et studenthjem. Anonymkode: f8b2d...1fe 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 En behagelig og fin sofa, noen puter, tv benk som gjemmer alle ledningene. Hylle med ting du vil vise frem eller bruker(bøker). Hvis du drikker kanskje en fin barskap som ikke er av glass. Det er ingenting som er mer irriterende og får et hjem til å se rotete en masse ledninger rund omkring. Plakater uten rammet er barnslig, med ramme er mer voksent. Anonymkode: b4586...9e0 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at et voksen hjem er et hjem med kvalitetsmøbler, knyttede ulltepper på gulvene, gardiner, noe nips, kunst på veggene og noen arvede møbler/nips. Et hjem bestående av kun Ikea, ville jeg kalt et studenthjem. Anonymkode: f8b2d...1fe Ha,ha, med den tolkningen kjenner jeg mange med et studenthjem 😄 Jeg er forresten av alder veldig voksen, men jeg mangler fremdeles både håndknyttede ulltepper på gulvene og kunst på veggene Anonymkode: 009ec...0e5 9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 Siden denne ligger under hus og hjem antar jeg du mener i stil, for om det handlet om faktiske barn og barneleker ville vel tråden ligger under familie? Et voksent hjem for meg er et gjennomført hjem, og et varmt og hyggelig hjem. Et barnslig hjem for meg er et uferdig hjem som oppleves kaldt og som det ikke er gjort noe for å få koselig men bare satt inn de høyst nødvendige møblene uten å engang tenke over noe gjennomgående stil eller hvordan det ser ut. Anonymkode: 23ff4...8eb 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #16 Skrevet 1. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at et voksen hjem er et hjem med kvalitetsmøbler, knyttede ulltepper på gulvene, gardiner, noe nips, kunst på veggene og noen arvede møbler/nips. Et hjem bestående av kun Ikea, ville jeg kalt et studenthjem. Anonymkode: f8b2d...1fe Jeg er enig det meste her men syns IKEA har mye fine møbler, interiør, badinnredning, kjøkkeninnredning, og også tepper, pynt og planter Man trenger jo ikke det som "ser" mest IKEA ut. Man kan fint ha et voksent hjem på lavbudsjett uten at det ser lavbudsjett ut. Det sagt så syns jeg også man kan spare alle tusenlappene fra vill 20-åra festing når man har rundet 25, så man faktisk har godt med penger til ting som møbler og fint interiør når man vil etablere seg og slå seg til ro og kjøpe leiligheten i slutten av tyveårene. Anonymkode: 23ff4...8eb 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #17 Skrevet 1. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det er barnslig å ha CD-er, DVD,er, Blu-ray og IP plater. Vel da har jeg lært noe nytt. Anonymkode: 80c8d...7f8 Ikke å ha det nødvendigvis, men å ha det synlig. Spørs på resten av rommet såklart, en liten hylle eller kommode med LP plater i kroken, med en flott plante oppå, fine gardiner, ellers ryddig og stilig stue kan funke. Men ikke LP plater i den ene kroken, DVDer og ledninger i stokk i åpen tv seksjon, og et støvete cd stativ fra 90 tallet med CDer på utstilling. Hvis man har mye sånt så er det best å sortere det ryddig inn i lukkede skap, og kvitte seg med de man uansett ikke lytter på. Man kan kalle seg samler eller kalle det kultur men hvor mange kvinner hadde sluppet unna med å ha urammede rotete diplomer fra dansekursene sine på veggen og noter fra når hun gikk i korps slengende rundt i åpne hyller, kanskje noen my little pony serier og figurer også..... Det hadde også vært rart, barnslig og gitt rotete inntrykk Anonymkode: 23ff4...8eb 5
Gjest ti10 Skrevet 1. mars 2020 #18 Skrevet 1. mars 2020 Finnes det egentlig noe som er et barnslig hjem? Det er i hvert fall ikke barnslig å være opptatt av kultur eller samle på ting. Det blir jo feil å si at noe er barnslig bare for det ikke er ens egen smak. Man kan gjerne si at det er stygt, harry eller rart, men barnslig er det ikke. Det nærmeste jeg kommer begrepet må være et sånt typisk studenthjem, eller dvs. det første stedet man bor når man flytter hjemmefra. Litt trangt, rimelige plakater på veggene. Gjerne med motiv fra barne-/ungdomsfilmer. Synlige poser med panteflasker. Man ser at her bor det noen som fester mye. Litt sånn blanding av "voksenting" og noe som viser en hang up man har på noe barnslig. Gjerne et veiskilt eller noe annet rart man har stjålet på vei hjem fra fest. Litt enkle og originale løsninger, for eksempel møbler som gjør nytten som mer enn møbler, for eksempel tørkestativ og oppbevaring og sikkert mye mer. Vet likevel ikke om jeg vil kalle det barnslig, er jo bare at man ser det bor unge personer der. Er ikke barnslig i rett betydningen av ordet.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #19 Skrevet 1. mars 2020 Folk har ulik stil, og det er helt greit tenker jeg. Personlig er jeg ikke så begeistret for de som har masse gamingutstyr og ørten pcer i stua, men så er det heldigvis ikke meg som skal bo i det heller. Selv har jeg ingenting på veggene og liker det, men andre vil syns det er halvferdig. Med veldig voksen hjem tenker jeg på stuer ala det under; Rommet under er i seg selv pent, men ødelegges av pcdrit; Anonymkode: 20c44...4f2 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #20 Skrevet 1. mars 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Det er iallefall ikke høykultur. Anonymkode: ea2c8...13b Virkelig? Greit, enkelte lever i fornektelse når det gjelder spill, men å påstå at film og musikk ikke er høykultur er rimelig spesielt. Anonymkode: 5b56f...b06 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå