AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 https://www.dagbladet.no/kultur/det-du-ikke-far-vite-om-pillene/68633698 Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 842d9...c21
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Skrevet 29. februar 2020 Jeg tenker at antallet som hadde dødd dersom vi ikke hadde medisiner er særdeles mye høyere enn antallet som dør av bivirkninger. De aller fleste oppegående mennesker er klar over at man ikke kan oppnå virkning uten bivirkning, men at et legemiddel rett og slett kan være nødvendig for å fungere i f.eks arbeidslivet og overleve, eller leve litt lengre dersom man har en sykdom med dødelig utfall. Anonymkode: 58b3d...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #3 Skrevet 29. februar 2020 Jeg tenker at hvis man må bruke legemidler, så bruker man dem helst bare akutt, og forsøker å finne andre løsninger på lang sikt. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/V49o1/folk-doer-av-hemmelige-bivirkninger Anonymkode: 41b98...ac8
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #4 Skrevet 29. februar 2020 De redder liv, og ødelegger liv. Noen ganger samtidig. Derfor skal de brukes med fornuft og kun på indikasjon, og man må hele tiden forske/holde øynene åpne for at det kan komme bivirkninger/langtidskonsekvenser av bruken. Jeg jobber på sykehus, og ser daglig folk som hadde dødd uten medisiner. Samtidig ser jeg også daglig de som sliter med bivirkninger av medisiner, noen av dem alvorlige, og noen får store problemer. Så ja til fornuftig bruk og innsamling av kunnskap og åpenhet om konsekvensene. Anonymkode: cf6c7...43f
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #5 Skrevet 29. februar 2020 Jeg synes artikkelen var bra. Mange medisiner gir bivirkninger, som man deretter må ha nye piller for de bivirkningene og som av de nye pillene igjen får enda flere bivirkninger og må ha enda flere piller og kjøpe. Det ender opp med en lang liste av piller å alltid kjøpe, ikke rart folk går økonomisk konkurs. Legene forteller sjeldent (eller aldri?) noe til for eksempel leddgikt-pasient om at det kommer an på kostholdet. Får bare høre skal spise som før, men stemmer det? Hva hvis spise som før er usunt og langt i fra noe der en får alle vitaminene i seg daglig? Legene forteller kun det de vil, så de har en sjans til å ha pasienter fremover i tid for å bare tjene penger. "Du får vite at daglige piller bedrer ditt blodtrykk, kolesterolnivå og humør. Men du får ikke vite at justering av kosthold og aktivitetsnivå i henhold til mange studier og meta-analyser vil gi like bra eller bedre effekt, helt uten bivirkninger." Anonymkode: 3a760...e42 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #6 Skrevet 29. februar 2020 Leger, eller legemiddelindustrien rettere sagt, tjener ikke penger på kostholdsråd eller urter som alle kan dyrke i hagen, de tjener penger på et patentert medikament. Det er derfor det er alt vi får fra legen, det er derfor det er bare dette de lærer om i utdannelsen. Leger vil godt, de ønsker å hjelpe, men legemiddelindustrien eier hele denne bransjen dessverre, de blir hjernevasket til å tro at alt som hjelper er patenterte medikamenter, som har bivirkninger, som skaper et behov for flere medikamenter osv. En genial forretningsidè, og vi har blitt offer for den. Anonymkode: 41b98...ac8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå