Gjest care Skrevet 10. september 2002 #1 Del Skrevet 10. september 2002 http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/09/10/348324.html Dette synes jeg er et makabert syn. De sier at de har trent gutten fra han var 2 år. Her har ikke gutten hatt mye til valg. Hadde jeg vært ti år og fått presset en kropp full av muskler, ville jeg nok senere i livet ha slitt med senskader, både av fysisk og psykisk art. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. september 2002 #2 Del Skrevet 10. september 2002 Et barns kropp er slett ikke mottakelig for denne typen trening - i hvert fall ikke i sunne former. Han ødelegger kroppen sin - dvs. den blir ødelagt for ham, det er trist og grelt og jeg blir skikkelig lei meg for at han 1 - ikke får være barn 2 - at foreldrene ødelagger kroppen hans 3 - at han ikke får normal sunn kost som et lite barn skal ha Det er nok ikke bare du som hadde blitt ødelagt i kropp og sjel, care - alle mennesker blir det - han også. Barnemishandling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 10. september 2002 #3 Del Skrevet 10. september 2002 Dette var helt kvalmende lesing om regelrett fysisk og psykisk mishandling. Jeg ble helt kvalm jeg! Foreldrene til gutten kan ikke være normale i toppen. Med slik trening i 8 år så får nok gutten merke til senskadene som vil dukke opp når han begynner utviklingen ved 12-13 års alderen. Stakkars gutt sier nå jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 10. september 2002 #4 Del Skrevet 10. september 2002 Deter vel litt uvisst hvordan kroppen vil reagere på dette, det har vel ikke blitt gjort før... Men jeg er mest bekymret for psyken til gutten.... Han burde vært ute og lekt med de andre han, ikke lære å hevde seg kun via kroppen sin/utseendet... IKKE sunt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 10. september 2002 #5 Del Skrevet 10. september 2002 Vel, Lasse, voksne kropper tåler ikke slik belastning (som det faktisk er), så da tror jeg ikke heller et barn tåler det. Jeg kan tenke meg at et barn vil tåle mindre, siden det påvirker muskelgruppene til å "eldes" raskere. Det verste synes jeg jo det presset han har fått pålagt av sine foreldre (det er jo det selv om han synes det er morsomt nå), og ikke minst all den tiden han går glipp av med å være barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2002 #6 Del Skrevet 10. september 2002 BARNEMISHANDLING :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 11. september 2002 #7 Del Skrevet 11. september 2002 Kvalmende Begredelig Sykt Barnemishandling Livet handler ikke bare om kropp og trening (spesielt ikke for barn) Ugh! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. september 2002 #8 Del Skrevet 11. september 2002 Vel, Lasse, voksne kropper tåler ikke slik belastning (som det faktisk er), så da tror jeg ikke heller et barn tåler det. Jeg kan tenke meg at et barn vil tåle mindre, siden det påvirker muskelgruppene til å "eldes" raskere. Det verste synes jeg jo det presset han har fått pålagt av sine foreldre (det er jo det selv om han synes det er morsomt nå), og ikke minst all den tiden han går glipp av med å være barn. Ikke for å kverulere, men hva mener du med det??? Hva skjer med voksne? Hilsen Lasse, tidl eliteutøver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 11. september 2002 #9 Del Skrevet 11. september 2002 I Norge må du vel være 16 år for å trene på treningssenter, pga at kroppen må utvikle seg ferdig først. Galskap å begynne når man er 2! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. september 2002 #10 Del Skrevet 11. september 2002 Tydelig er d mange syke foreldre rundt omkring i verden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 11. september 2002 #11 Del Skrevet 11. september 2002 Æsj, dette var ubehagelig lesing :x Grusomt å utsette et barn for noe sånt! :evil: :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 15. september 2002 #12 Del Skrevet 15. september 2002 Hei Lasse, så iike innlegget ditt før nå.. Vel, jeg så en dokumentar om bodybuilding for en to år siden tror jeg. Den handlet om "bieffekter" av bodybuilding. Det var en tilfeldighet jeg så den, for jeg trodde det skulle handle om doping igjen.. Og det gjorde den for så vidt også ,em på en annen måte. Der var det lagt vekt på alvorlige plager og sykdommer tidligere (eller nåverende) bodybuildere led av. Det ble påpekt av flere leger i USA og Storbritannia at det burde forskes mer på langvarige effekter av bodybuilding. De mente å se flere og flere som fikk plager som kunne relateres til en overbelastet kropp. Flere av de har sagt de ikke drev med doping, noe som legene for så vidt trodde på. Problemet her er vel at flere av legene stilte seg spørsmålstegn til flere av disse "helsekosttilskuddene". Men uansett; konklusjonen var at menneskekroppen er ikke bygd eller utviklet til å ha så store muskler. Å ha større muskelmasse enn det kroppen tåler blir en belastning. Noen av de gikk så langt med å likestille det med fedme. Kroppen trenger fett, det er faktisk ganske sunt; men bare med måtehold. I tillegg til denne "helsetilskuddkosten", så bunner det hele ut i at denne kroppskulturen overdriver. Og det er det som er skadelig. Jeg leste en del artikkler og annet om forskningen etter dokumentaren; men akkurat nå kan jeg ikke finne det frem igjen. To år gamle data blir slettet... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2002 #13 Del Skrevet 16. september 2002 Syntes også det er helt sykt. Og det syntes vel de fleste andre også. Han tar jo 90 kg i benkpress og det er jo ikke normalt for en gutt på 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 16. september 2002 #14 Del Skrevet 16. september 2002 Stakkaren må få et helt forvrengt forhold til kroppen sin! Tenk når han kommer i puberteten og kroppen forandrer seg uten at han kan kontrollere det. Grøss. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå