AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 Eksempel er Coronaviruset som jeg leste om. Og de anbefalte å ringe fastlege hvis det skulle skje. "Noe som jeg håper ikke skjer folk flest" Men er det ikke som å vente på at sykehuset er åpen, og man kan jo dø av det? Blir nesten som at nødhjelp er en ikke ting. Eller er det bare meg. Sier ikke at man skal gjøre små problemer til noe stort som skrubbsur for eksempel.. men er det ikke litt overkant av å si "ikke mitt problem" type mentalitet med dette systemet :P Anonymkode: ecfac...881
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Skrevet 29. februar 2020 Eller.. glem det. Det er en artikkel om det -_- https://www.nrk.no/norge/113-opplever-stor-pagang-av-korona-telefoner-_-helsedirektoratet-ber-folk-slutte-a-ringe-1.14921412 Anonymkode: ecfac...881
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #3 Skrevet 29. februar 2020 Usikker på om jeg Skjønte deg rett. Men de fleste får en mild utgave av corona som ikke trenger innleggelse og ikke er akutt. Du kan dø av det meste, også en infeksjon eller betennelse i en finger, men du ringer ikke 113 av den grunn. Å ringe 113 pga corona er rent hysteri så lenge du ikke hoster blod eller ikke får puste. Anonymkode: c9a6f...dbc 7
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #4 Skrevet 29. februar 2020 Virker mer som forretning enn å faktisk hjelpe folk eller være der til de som er syk. Litt som om man er spedalsk. Whatever ikke mitt problem. Ring fastlegen XD Anonymkode: ecfac...881 2
Librarian Skrevet 29. februar 2020 #5 Skrevet 29. februar 2020 113 ringer du hvis du trenger akutt hjelp her og nå, fordi du kan bli alvorlig skadet eller ha dødelig utfall hvis du ikke får hjelp øyeblikkelig. Det finnes en mellomting mellom å ringe fastlegen i arbeidstiden og 113, det heter å kontakte legevakten. 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. februar 2020 #6 Skrevet 29. februar 2020 113 er bare for akutte tilfeller. Det at så mange ikke er i stand til å forstå dette er utrolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå