AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Del Skrevet 29. februar 2020 Spiste nettopp hummusalat som var utgått på for 6 dager siden!!! Lukta helt greit. Greia er at det er jo bygg og linser. Er det farlig? Må jeg spy dette opp igjen? (Mulig jeg er gravid også)😌 Litt bekymret! Anonymkode: 73f99...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Del Skrevet 29. februar 2020 På hvilken måte var den utgått? Altså: Står det "best før" eller "siste forbruksdag"? Anonymkode: ffd53...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #3 Del Skrevet 29. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På hvilken måte var den utgått? Altså: Står det "best før" eller "siste forbruksdag"? Anonymkode: ffd53...e0e Står bare med sort skrift jelt oppå lokket. 🙃 Men står bak, ofte god ettet. Lukt og smak før kast. Bygg er vel som pasta, danner seg mye bakterier fort. Livredd for å bli dausjuk jeg . Anonymkode: 73f99...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhiteSwan Skrevet 29. februar 2020 #4 Del Skrevet 29. februar 2020 Så lenge den smakte og luktet som normalt og ikke var tegn til mugg går det helt fint. Det verste som kan skje er at du blir litt kvalm så ikke noe grunn til bekymring 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #5 Del Skrevet 29. februar 2020 Sjekker aldri dato på mat, har aldri blitt syk av det. Anonymkode: ed37b...645 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #6 Del Skrevet 29. februar 2020 40 minutter siden, WhiteSwan skrev: Så lenge den smakte og luktet som normalt og ikke var tegn til mugg går det helt fint. Det verste som kan skje er at du blir litt kvalm så ikke noe grunn til bekymring Men de som dør av fordervet pasta da? Hm, jeg overlever nok😅 Anonymkode: 73f99...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #7 Del Skrevet 29. februar 2020 Slapp av, hysteri! Anonymkode: 3d843...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #8 Del Skrevet 29. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men de som dør av fordervet pasta da? Hm, jeg overlever nok😅 Anonymkode: 73f99...a61 Det er om det står i romtemp et halvt døgn. Anonymkode: 6d6b4...fc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #9 Del Skrevet 29. februar 2020 For min del kjøper jeg ofte ferdigmiddager til halv pris når de går ut på dato, og det kan gå en stund før jeg får spist dem - noen ganger hele tre uker, og jeg har aldri blitt syk. Men jeg spiser opp alt med en gang, da, uten å la noe stå igjen i kjøleskapet. Når en vare har holdbarhet på noen uker eller måneder, er det ikke slik at den plutselig blir dårlig presis ved midnatt etter utløpsdato - det er ikke Askepott vi snakker om her; andre forhold spiller derimot større rolle, som at pakningen ikke er tett, eller at kjølesakpet har for lav temperatur. Så ta dette med knusende ro; du kommer til å overleve. Anonymkode: 315a1...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #10 Del Skrevet 29. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For min del kjøper jeg ofte ferdigmiddager til halv pris når de går ut på dato, og det kan gå en stund før jeg får spist dem - noen ganger hele tre uker, og jeg har aldri blitt syk. Men jeg spiser opp alt med en gang, da, uten å la noe stå igjen i kjøleskapet. Når en vare har holdbarhet på noen uker eller måneder, er det ikke slik at den plutselig blir dårlig presis ved midnatt etter utløpsdato - det er ikke Askepott vi snakker om her; andre forhold spiller derimot større rolle, som at pakningen ikke er tett, eller at kjølesakpet har for lav temperatur. Så ta dette med knusende ro; du kommer til å overleve. Anonymkode: 315a1...913 Okei takk for beroligende ord 😁 kjæresten min får fnatt av meg når det gjelder dette. Jeg spøy det opp igjen. Selvom det smakte helt greit og luktet fint. Mulig troen om graviditet gjorde det så ekstremt 😂 Anonymkode: 73f99...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå