Gå til innhold

Flere som gruer seg til påskeferie med familie? Hva skal dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv skal jeg feire med familien til samboer. Vi har i løpet av nyåret gjort det slutt, men må vente noen mnd med å gå ut med det (pga ene barnet vårt er sykt/sykehusopphold om noen mnd.. )Derfor må jeg bare late som ingenting og tilbringe påskefamilien med en svigerfamilie jeg aldri har klart å selge meg ordentlig inn til. De viser tydelig at de ikke er begeistret for sønnens valg av partner, og nå får de det snart som de vil. Håper på mye fint vær så jeg kan være ute med ungene og minst mulig sammen med svigers. 

Phu, var godt å få skrevet det ned et sted. 

Hva med dere andre? 

Anonymkode: 21a7c...e00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal være hjemme i leiligheten vår i byen, kanskje et besøk på hytta til foreldre om det er finvær. Ellers kose oss med kaféturer, film og god mat. Har en datter på 4 år.

Må dere feire påsken sammen med svigers da? For oss har påsken alltid vært en uformell høytid, det handler mest om å kose seg, slappe av og kanskje ta en skitur om det frister. Ingen i familien som forventer at vi MÅ være sammen i påsken. Når forholdet deres ikke er bra, så skjønner jeg ikke hvorfor dere skal bo oppå svigers i ferien.

Anonymkode: 7833a...8d3

• Liker 11
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal være hjemme i leiligheten vår i byen, kanskje et besøk på hytta til foreldre om det er finvær. Ellers kose oss med kaféturer, film og god mat. Har en datter på 4 år.

Må dere feire påsken sammen med svigers da? For oss har påsken alltid vært en uformell høytid, det handler mest om å kose seg, slappe av og kanskje ta en skitur om det frister. Ingen i familien som forventer at vi MÅ være sammen i påsken. Når forholdet deres ikke er bra, så skjønner jeg ikke hvorfor dere skal bo oppå svigers i ferien.

Anonymkode: 7833a...8d3

Enig. Ville ha droppet planene med svigers. Gjør noe dere har lyst til istedet. 

Anonymkode: 66a36...697

• Liker 11
Skrevet

Dette er kanskje et problem du ikke trenger å tenke på, om coronaviruset fortsetter å spre seg i Norge. 

Anonymkode: 7ded0...08f

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal sitte hjemme i sofaen og spise påskeegg og se på Netflix. 
Hadde aldri reist til svigers i den situasjonen. Kan ikke mannen din dra alene, ev m unger?

Anonymkode: 50091...325

• Liker 13
Skrevet

Kan dere skylde på at du måtte steppe inn for noen på jobb, feks? At du ikke får fri, kanskje maks en dag eller to? 

Skjønner godt at det er kjipt å reise til svigers i denne situasjonen.

Evt.... Kan dere ikke fortelle hvordan det er? Selv om barnet skal på sykehus osv, så er det vel greit at folk vet om det? Mye mulig jeg ikke har tenkt på noe her altså, men jeg tenker at det like greit kan komme fram med en gang... Da slipper du hele greia...

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje et problem du ikke trenger å tenke på, om coronaviruset fortsetter å spre seg i Norge. 

Å hva mener du med det??

Anonymkode: 2ddc5...8a8

Skrevet

Det der er tankegang jeg ikke er i stand til å sette meg inn i. Lyve og late som ingenting, og ha en grusom ferie, nei, det hadde ikke jeg orka. 

Skal hjem til foreldrene mine med barn, eks og samboer 😛

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Vi gjør som vi alltid gjør. Drar ut på på tur, på lekeplasser, mater fugler og slapper av.

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Å hva mener du med det??

Anonymkode: 2ddc5...8a8

Om det sprer seg så vil myndighetene i beste fall anbefale folk om å unngå unødvendige besøk og i verste fall tvinge alle til å være inne.

I begge tilfeller har man en god unnskyldning for å ikke møte opp med familien.

Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv skal jeg feire med familien til samboer. Vi har i løpet av nyåret gjort det slutt, men må vente noen mnd med å gå ut med det (pga ene barnet vårt er sykt/sykehusopphold om noen mnd.. )Derfor må jeg bare late som ingenting og tilbringe påskefamilien med en svigerfamilie jeg aldri har klart å selge meg ordentlig inn til. De viser tydelig at de ikke er begeistret for sønnens valg av partner, og nå får de det snart som de vil. Håper på mye fint vær så jeg kan være ute med ungene og minst mulig sammen med svigers. 

Hva med dere andre? 

Nei, TS, du ingen verdens ting. Hvis de ikke engang liker deg har jo ikke de heller noen glede av å ha deg med. Da er det i så fall bare samboeren din som har interesse av at du blir med (og knapt nok det hvis han er enig i bruddet) og hvorfor er han berettiget at du setter deg selv til side en hel påskeferie når det i praksis er slutt?

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns alle sånne høytider er dritkjedelige. Gruer meg alltid til «de ekstra søndagene». Tomme, stille, kjedelige dager.

Reiser ikke hjem til familien i hvert fall. Da blir påsken enda kjedeligere.

Anonymkode: f96ad...8cb

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel den standard svigerfamilien som mange andre her. 

Jeg hater å gå på ski, går heller til fots men det er visst ikke aktuelt. Jeg vil helst kose meg foran peisen etter noen timer ute men de skal være ute fra sola står opp til mørket har lagt seg. Alle drikker alkohol fra de kommer tilbake på ski til de legger seg, jeg hverken liker eller kan drikke alkohol. Jeg ønsker å benytte fridagene mine på å sove lenge men der er det ikke aktuelt å sove utpå en eneste dag. Det er super lytt så jeg får heller ikke sove når det er 3 stk som snorker i alle retningene. 

Puuuh, burde være takknemlig for at vi får komme på hytta men jeg er ikke et hyttemenneske. De siste årene har jeg tatt på meg jobb, fare for at jeg gjør det samme i år. 

Anonymkode: fcc05...fe1

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns alle sånne høytider er dritkjedelige. Gruer meg alltid til «de ekstra søndagene». Tomme, stille, kjedelige dager.

Reiser ikke hjem til familien i hvert fall. Da blir påsken enda kjedeligere.

Skulle ønske flere fikk øynene opp for hvor deilig det er med "tomme, stille, kjedelige" dager :)  Jeg har aldri hatt noen spesielle påsketradisjoner, er mest hjemme og nyter at ingenting haster. jeg kan spise frokost kl sju eller elleve, jeg kan ligge hele dagen og lese en bok, eller jeg kan brått bestemme meg for at denne dagen skal brukes til stor-opprydding i klesskapene. Kanskje bruker jeg en dag eller to på å bake litt eller lage en tidkrevende middagsrett, det er slikt jeg sjelden har tid til i hverdagen. Er det solskinn og fint vær kan jeg prøve meg på årets første utepils, eller jeg kan gå inn til en av Marka-stuene og sette meg i solveggen der med en kaffekopp.    Lazy days 😍

Anonymkode: 31a1b...208

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske flere fikk øynene opp for hvor deilig det er med "tomme, stille, kjedelige" dager :) 

De beste dagene! ❤️

Anonymkode: 50091...325

• Liker 4
Skrevet

Huff nei... Ikke plag deg igjennom noe du ikke har lyst til og som faktisk ikke er nødvendig. Vær så snill og tenk på deg selv og gjør det du trenger og gjøre for å få en god påske. 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La nå mannen ta med barna til svigers da. Han kan da godt hinte om at du trenger litt tid alene, nå når det bare er et tidsspørsmål om når nyheten sprekker uansett, det er jo sant barna behøver jo ikke å vite at det er slutt, du kan jo "måtte jobbe". 

Anonymkode: 2dc8e...98f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 1.3.2020 den 8.53, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske flere fikk øynene opp for hvor deilig det er med "tomme, stille, kjedelige" dager :)  Jeg har aldri hatt noen spesielle påsketradisjoner, er mest hjemme og nyter at ingenting haster. jeg kan spise frokost kl sju eller elleve, jeg kan ligge hele dagen og lese en bok, eller jeg kan brått bestemme meg for at denne dagen skal brukes til stor-opprydding i klesskapene. Kanskje bruker jeg en dag eller to på å bake litt eller lage en tidkrevende middagsrett, det er slikt jeg sjelden har tid til i hverdagen. Er det solskinn og fint vær kan jeg prøve meg på årets første utepils, eller jeg kan gå inn til en av Marka-stuene og sette meg i solveggen der med en kaffekopp.    Lazy days 😍

Anonymkode: 31a1b...208

Det er jo nettopp dette som gjør at jeg kjeder meg.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 29.2.2020 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Hva med dere andre? 

Kan ikke fatte hvorfor du blir med? Hva i alle dager har det med sykt barn å gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på camping med samboeren min. Fordi vi begge har lyst 😊

Tidligere led jeg meg gjennom både helger og ferier med eksen. Det skulle skje noe hele tiden. Han skulle bestemme alt. Alt skulle tas på sparket. Og jeg skulle ordne med alt det praktiske med unger og det vi skulle ha med. Hadde jeg glemt fiskestang, ble det kjefting. Selv om jeg ikke visste at vi skulle på fisketur. Og det var kjefting og smelling fra vi startet bilen (på meg og unger og andre trafikanter) til vi var fremme med de andre vi skulle være med. Da var han smørblid mens jeg var utslitt og "hun sure". Og nåde oss hvis noen spydde i bilen 🤮 Godt det finnes skilsmisse......

Anonymkode: 780cb...a97

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...