Gå til innhold

Noen som har/skal fri til mannen sin idag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller eventuelt har gjort det tidligere? Fortell! 

Anonymkode: f2713...30f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unødvendig å fri hvis han allerede er mannen din da.

Anonymkode: ee6d3...5ff

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig å fri hvis han allerede er mannen din da.

Anonymkode: ee6d3...5ff

🙄🙄

Anonymkode: f2713...30f

• Liker 3
Skrevet

Ikke jeg! :) Vi ble bare enige og droppa hele frieriet :)

Har ei venninne som fridde for noen uker siden da. Lettere å overraske sånn! 

Anonymkode: 89368...f4b

• Liker 3
Skrevet

Kult når damene frir til mannen 😊 Det skjer for sjeldent. 

Anonymkode: a5872...a49

• Liker 1
Skrevet

Nei, han rakk å fri til meg for 16 dager siden så 😂 da rakk jeg det ikke ☺️🥰

Anonymkode: 386fe...4ce

Skrevet

Hva er det som er så spesielt med dagen i dag?

Anonymkode: 3a6bc...0b6

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det som er så spesielt med dagen i dag?

Skuddsårsdag. Gammel tradisjon om at da har kvinnen lov å fri. Og om mannen sier nei nå han kjøpe 12 par hansker for å skjule de stakkars ringløse hendene 😂

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Skuddsårsdag. Gammel tradisjon om at da har kvinnen lov å fri. Og om mannen sier nei nå han kjøpe 12 par hansker for å skjule de stakkars ringløse hendene 😂

Da har jeg hørt det også! 😂

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Wow. Her trengs det oppfriskning av gamle skikker, gitt. 

Det med hanskene kalles "å gi ham kurven" og er en gammel, tysk skikk - om en mann fridde og hun ikke ville ga hun ham en kurv, som han måtte putte 12 par hansker i. Har ingenting med skuddårdag å gjøre. 

At damene kan fri ved skuddår ga de litt mindre attraktive damene en mulighet til å kapre enn mann før det var for sent 😛

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har jeg hørt det også! 😂

9 minutter siden, Krok1 said:

Wow. Her trengs det oppfriskning av gamle skikker, gitt. 

Det med hanskene kalles "å gi ham kurven" og er en gammel, tysk skikk - om en mann fridde og hun ikke ville ga hun ham en kurv, som han måtte putte 12 par hansker i. Har ingenting med skuddårdag å gjøre. 

At damene kan fri ved skuddår ga de litt mindre attraktive damene en mulighet til å kapre enn mann før det var for sent 😛

Ikke jeg som har funnet på det da, her er 4 ulike kilder som sier nettopp det jeg sa 😂

https://www.tv2.no/a/8085195/

https://bryllupsinspirasjon.no/artikler/2015/02/10/dagen-da-damene-kan-fri-skuddarsdagen/

https://religioner.no/aktuelt/se-opp-menn-i-dag-har-kvinnene-rett-pa-deg-eller-pa-en-kompensasjon/

https://www.timeanddate.no/kalender/skuddarsdag

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Har aldri hørt den versjonen før. Mange år siden jeg leste om det første gangen, uten at skuddår var nevnt. Mulig jeg tar feil. 

Skal sies at det er lett å hive seg på en fun fact, kopiere og lime den inn på egen side og presentere det som fakta. Det er slik misforståelser oppstår. 

Skrevet
16 minutter siden, Krok1 said:

Ok. Har aldri hørt den versjonen før. Mange år siden jeg leste om det første gangen, uten at skuddår var nevnt. Mulig jeg tar feil. 

Skal sies at det er lett å hive seg på en fun fact, kopiere og lime den inn på egen side og presentere det som fakta. Det er slik misforståelser oppstår. 

17 minutter siden, Krok1 said:

Jeg tror dette er temmelig etablert, da jeg søkte kommer den samme informasjonen opp igjen om og om igjen på mange språk  i mange ulike kilder og datoer :) Jeg husker jeg lærte det av bestemor som liten selv :)

Syntes bare hele greia er morsomt jeg da!  Syntes frieri er tull og at voksne må da bli enig om sånt sammen :)

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kult når damene frir til mannen 😊 Det skjer for sjeldent. 

Anonymkode: a5872...a49

Nei! Men nå er jo dette Norge. Landet som skal vise hele verden at det trengs forandringer

Anonymkode: db447...aae

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror dette er temmelig etablert, da jeg søkte kommer den samme informasjonen opp igjen om og om igjen på mange språk  i mange ulike kilder og datoer :) Jeg husker jeg lærte det av bestemor som liten selv :)

Syntes bare hele greia er morsomt jeg da!  Syntes frieri er tull og at voksne må da bli enig om sånt sammen :)

Ja moro åkke som. 

Jeg er en sucker for frierier, dog. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker historien om skuddårsfrieri og hansker som barn på90 tallet hvertfall

Anonymkode: e9910...a71

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...