AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 Hei, har en 8 uker gammel baby som ikke klarer å sove for seg selv på dagen. Kan legges i vogna og gå tur, det går fint, men sover ikke mer enn på selve turen før oppvåkning. Jeg fikk arvet en bæresele av min stemor, en babybjorn (mulig en eldre versjon). Hvis baby skal sitte i den, så er det slik at beina blir hengende og dingle ut. Ikke mulig å sitte i froskestilling på den. Er det veldig dårlig for ryggen til baby? Jeg har migrene så det holder etter belastninga av denne lille limklumpen, så jeg trenger noe å bære han i. Er han for liten for den jeg har kanskje? Må jeg ha ny? Isåfall, hvilken anbefales? Jeg bruker gjerne en god lapp på det, for det trengs. Han klarer som sagt ikke sove for seg selv på dagen, men om natten går det fint. Hvor lenge kan dette holde på? Det er ikke sånn at det bare holder å ha han inntil meg, jeg må gå rundt hele tiden for å holde han rolig. Når han sovner godt, kan jeg sette meg ned litt, men jeg må fortsatt gynge. Hehe 😅 Er litt sliten. Anonymkode: 4d4a9...36f
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Skrevet 29. februar 2020 Denne jeg har! - ts Anonymkode: 4d4a9...36f
Gjest Albbas Skrevet 29. februar 2020 #3 Skrevet 29. februar 2020 Det finnes mange gode bæreseler (og det der er ikke en av dem). Det beste er å prøve, men det er dessverre vanskelig å finne de gode selene i butikk. Noen gode merker for seler er Soul Slings, Lennylamb, Tula, Integra, Connecta. Meld deg gjerne inn i Norsk Bæregruppe på FB og les mer der. Men hvis du bærer mye anbefaler jeg STERKT å bruke vevd sjal. Det avlaster mye bedre! Litt øving, men ikke vanskelig. Følg med på kjøp og salg bæretøy på Facebook, eller spør i kjøpstråden der om noen har til salgs for nybegynner (det er det garantert). Som knyting for sovebæring anbefaler jeg FWCC med Anne's finish. Du skjønner ikke bæret av det nå, men hvis du skaffer deg sjal, husk å prøve å knyte Anne's finish! Det gjorde sovebæring så mye bedre. Jeg bar minste mi i 6 måneder for alle lurer. Da kunne vi bytte til sportsdel og plutselig sover hun bare i vogn, ikke sjal. Meh dai eller halvklips-seler er også kjempedeilige, det er bæresele med sjalstropper. Elsker min Oscha Cairis. 😍
Gjest Albbas Skrevet 29. februar 2020 #4 Skrevet 29. februar 2020 Og - skaff deg sånn stor gymball! Da kan du sitte på den og gynge, enklere enn å gynge i sofaen.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #5 Skrevet 29. februar 2020 Tusen takk for godt svar! Sitter å google as we speak 😁 Anonymkode: 4d4a9...36f
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #6 Skrevet 29. februar 2020 Dette kan holde på leenge og er helt normalt! Jeg brukte elastisk bæresjal når han var så liten - gull! Nå har jeg en Kokadi Flip baby sele og elsker den, er som et sjal på lille men gode seler og støtte for meg. Selen du la ut er ikke god for hverken mor eller barn, og ser alt for stor ut for en nyfødt 😯 Anbefaler også bæregruppa på facebook! Anonymkode: c1bc3...eb0
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #7 Skrevet 29. februar 2020 Baby Bjørn vil gi deg vond rygg og nakke etter svært kort tid, og om du allerede sliter med migrene - styr langt unna! Men deler er ikke universal og den som passer meg passer ikke nødvendigvis deg. Så dra på bæretreff, det er garantert en bæregruppe i nærheten, og prøv! Ikke vær redd for å spørre om å få låne for å prøve litt! Anonymkode: f3e93...28d
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #8 Skrevet 29. februar 2020 9 timer siden, Albbas skrev: Og - skaff deg sånn stor gymball! Da kan du sitte på den og gynge, enklere enn å gynge i sofaen. Godt forslag! Har gyngestol jeg får lov å sitte i mens han sover 😂 Blir så sjøsyk av det, men er vel vanesak. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Baby Bjørn vil gi deg vond rygg og nakke etter svært kort tid, og om du allerede sliter med migrene - styr langt unna! Men deler er ikke universal og den som passer meg passer ikke nødvendigvis deg. Så dra på bæretreff, det er garantert en bæregruppe i nærheten, og prøv! Ikke vær redd for å spørre om å få låne for å prøve litt! Anonymkode: f3e93...28d Ja, jeg har brukt selen litt i nød... fikk beskjed om at den kunne jeg bare bruke lalala... Var ikke helt sikker på om den var så bra og jeg hadde rett... Den dreper nakken min. Varmepute hver kveld, og fysio/kiro. time bestilt... 🤯 Jeg googlet litt, og ville bestille meg noe raskt så jeg tok en best i test vinner så prøver jeg og ser om den fungerer i mellomtiden så får jeg bare selge den igjen hvis jeg skal ha noe annet. Med nyfødt innlegg til og greier! Er desperat hehe. Og nakken - RIP. Anonymkode: 4d4a9...36f
Gjest Albbas Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Godt forslag! Har gyngestol jeg får lov å sitte i mens han sover 😂 Blir så sjøsyk av det, men er vel vanesak. Ja, jeg har brukt selen litt i nød... fikk beskjed om at den kunne jeg bare bruke lalala... Var ikke helt sikker på om den var så bra og jeg hadde rett... Den dreper nakken min. Varmepute hver kveld, og fysio/kiro. time bestilt... 🤯 Jeg googlet litt, og ville bestille meg noe raskt så jeg tok en best i test vinner så prøver jeg og ser om den fungerer i mellomtiden så får jeg bare selge den igjen hvis jeg skal ha noe annet. Med nyfødt innlegg til og greier! Er desperat hehe. Og nakken - RIP. Anonymkode: 4d4a9...36f Må bare advare om at seler med nyfødtinnlegg er et plunder, og de er varme, og innlegget må brukes til minst 4 mnd. Du finner mye som er mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 Bruk caboo close med liten baby og gå over til ergo etterhvert. Trygge valg. Du trenger ikke lese deg ihjel om bæreutstyr hvid du ikke er spesielt interessert Anonymkode: cafa6...a99 1
Gjest Albbas Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Bruk caboo close med liten baby og gå over til ergo etterhvert. Trygge valg. Du trenger ikke lese deg ihjel om bæreutstyr hvid du ikke er spesielt interessert Anonymkode: cafa6...a99 Man trenger ikke være så veldig interessert, men det er jo kjedelig å kjøpe en sele som ikke passer, eller som ikke er så bra. Ergobaby 360 er for eksempel et dårlig kjøp pga nyfødtinnlegget, da bør hun heller gå for Adapt eller Omni 360 - men det er jo ikke sikkert de sitter godt på ts. Ville ikke kjøpt Caboo til en 8 uker gammel baby man bærer mye, den er nok snart (eller allerede) for tung til at det er behagelig. Caboo blir ubehagelig fra 5-6 kg, spesielt hvis man bærer mye.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 6 timer siden, Albbas skrev: Man trenger ikke være så veldig interessert, men det er jo kjedelig å kjøpe en sele som ikke passer, eller som ikke er så bra. Ergobaby 360 er for eksempel et dårlig kjøp pga nyfødtinnlegget, da bør hun heller gå for Adapt eller Omni 360 - men det er jo ikke sikkert de sitter godt på ts. Ville ikke kjøpt Caboo til en 8 uker gammel baby man bærer mye, den er nok snart (eller allerede) for tung til at det er behagelig. Caboo blir ubehagelig fra 5-6 kg, spesielt hvis man bærer mye. Nyfødt innlegget kan jo tas ut? Anonymkode: 4d4a9...36f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nyfødt innlegget kan jo tas ut? Anonymkode: 4d4a9...36f Ikke før ungen er over 4 mnd OG 5 kg (eller noe sånt). Frem til da er det veldig varmt og klumpete. Anonymkode: c1bc3...eb0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #14 Skrevet 1. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke før ungen er over 4 mnd OG 5 kg (eller noe sånt). Frem til da er det veldig varmt og klumpete. Anonymkode: c1bc3...eb0 Min er 4,7 nå, så er ikke så alt for lenge til da (?) 😊 Jeg er en relativt kald person, så varmen ved bruk av bæresele osv blir ikke så heftig på meg som når feks samboer holder han. De blir da hundre grader. Føler det har gått veldig fint så lenge man bruker ull, jeg går med ullgenser og baby med sitt ulltøy. Vet ikke hvorvidt det stemmer, men jeg føler tempen er litt mer normal da 😆 Anonymkode: 4d4a9...36f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #15 Skrevet 1. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke før ungen er over 4 mnd OG 5 kg (eller noe sånt). Frem til da er det veldig varmt og klumpete. Anonymkode: c1bc3...eb0 Hadde 360 med spedbarnsinnlegg med førstemann og det var noe herk 😬 Denne gang har jeg en myk sele som faktisk passer fra nyfødt, fantastisk 💕 Anonymkode: 5fa45...d15
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #16 Skrevet 1. mars 2020 Uansett, av hva jeg forsto så var det innlegg til 5,5 kg og lengre bruk hvis baby behøver mer nakke/ryggstøtte. Jeg tenker jeg tar en liten test å ser om det er noe for oss, jeg kan jo få solgt den videre igjen når og hvis jeg finner noe bedre 😀 Anonymkode: 4d4a9...36f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #17 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde 360 med spedbarnsinnlegg med førstemann og det var noe herk 😬 Denne gang har jeg en myk sele som faktisk passer fra nyfødt, fantastisk 💕 Anonymkode: 5fa45...d15 Hvilken var det? 😁 Anonymkode: 4d4a9...36f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #18 Skrevet 1. mars 2020 Det finnes en skjerf-trikset for å gjøre babybjørn mer ergonomisk. Skal finne frem illustrasjon. f.eks her https://mummingaround.com/2015/10/28/simple-but-effective-baby-carrier-scarf-hack/ du kan google selv «babybjørn with scarf» for mer tips. Anonymkode: 833c6...270 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #19 Skrevet 1. mars 2020 Er det forresten noen som vet hvilken type babybjørn bæresele jeg har? Hadde litt lyst å lese på den, det står ingenting på selve sela. Har som sagt brukt den litt i nød, for det roer han VELDIG av å være i den. Er så redd for at jeg skal skade ryggen hans med den. Anonymkode: 4d4a9...36f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #20 Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en skjerf-trikset for å gjøre babybjørn mer ergonomisk. Skal finne frem illustrasjon. f.eks her https://mummingaround.com/2015/10/28/simple-but-effective-baby-carrier-scarf-hack/ du kan google selv «babybjørn with scarf» for mer tips. Anonymkode: 833c6...270 Ååå takk ❣️ Dere er gode Anonymkode: 4d4a9...36f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå