Gå til innhold

Hvor mye fikk du/dere i startlån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har fått startlån:

Hvor mye lån fikk du (evt. du og din partner)? Hva var inntekten din/deres på dette tidspunktet? Og hvilket år var dette?

På forhånd takk for svar!

Anonymkode: 542b8...ce3

Skrevet

Fikk 400 000 for ti år siden. Vi hadde en samlet bruttoinntekt på ca 900 000.

Anonymkode: 33ac9...dba

Skrevet

Fikk 2 mill + fellesgjeld (kjøpte rekkehus for 1.8, så hun sa vi kunne søke refinansiering senere for oppussing osv)

Hadde inntekt på 300k (uføretrygd)+ 360k (lønn) + 60 k i barnepensjon + barnetrygd x3

Gjeld på ca 300k.

(3 barn fra 6-10 år)

Her må man kjøpe leilighet/rekkehus med andel for alle som får startlån. Vet andre steder står man fritt til å kjøpe hus ol.

Vi betaler nå ca 7000kr i mnd på huslån + 4700 i husleie (fellesgjeld, renter, internett, tv og felleskostnader)

Anonymkode: 07059...240

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som har fått startlån:

Hvor mye lån fikk du (evt. du og din partner)? Hva var inntekten din/deres på dette tidspunktet? Og hvilket år var dette?

På forhånd takk for svar!

Anonymkode: 542b8...ce3

Fikk 1.9 i 2015. Hadde 300.000 i lønn (+barnetrygd og barnebidrag) og et barn som ble fem år det året. :) I Oslo

Anonymkode: 40779...d25

Skrevet

Er veldig mange tråder om dette fortiden, bla deg bakover eller søk for å finne flere svar. 

Jeg personlig fikk 1 mill i fjor høst. Inntekt på 290 000kr, hadde en god del egenkapital, men for lav inntekt til lån i vanlig bank. 

Anonymkode: 8120b...215

Skrevet

Har svart i flere andre tråder om det samme menmen

Jeg fikk 1.3 i startlån, 300 000 i tilskudd og kjøpte for 1.8 pluss fellesgjeld (hadde 200 000 i egenkapital). Har en inntekt på 290 000.

De var imponert over at jeg hadde spart så mye siden jeg til da hadde vært på minstesats aap. Nå er jeg 50% ufør og 50% i jobb. Grunnen til at jeg skriver dette er at flere her inne påstår man ikke får startlån hvis man har sparepenger. Det stemmer ikke. Jeg fikk.

Dette var i april 2019. Jeg hadde spart selv om husbanken mente jeg ikke hadde sparemulighet grunnet lav inntekt. så i mitt tilfelle fikk jeg lån fordi de så at jeg er flink med penger. 

Betaler 4500 kr i fellesutgifter til borettslaget og rundt 5000 på lånet i måneden. 

Anonymkode: e9380...fce

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Alenemor, inntekt ca 30 000, litt over 100 000 i gjeld. Jeg fikk innvilget 1,4 mill. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk april i fjor. 3mill. Inntekt til sammen 650k

Anonymkode: e82b8...b84

• 7 måneder senere...
Skrevet

Til dere som fikk tilskudd, jeg har fått 245 000,- til oppussing. Kommer det da inn på min konto  og evt når? 🤔 betaler de ut tilskudd samtidig som de betaler ut lånet til megler? 
Har overtagelse til mandag☺️

Anonymkode: d4a75...5cd

Skrevet

Tror dere må nevne hvor dere bor også. Det er forskjell på boligpriser rundt om. 

Anonymkode: 0ae96...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...