AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 Men er snart 30, så det er nok bare å Innse at det ikke er lett å forandre den man er innerst inne. Selv om jeg selv har trodd jeg er sosial eller pratsom oppfatter andre det slik at jeg er den mest tilbaketrukne i hele gjengen. Synes dette er flaut. Har jeg egentlig noen ganger lest en tråd der noen er glad for at de er stille/introvert? Nei!!!! Mens visse andre som MÅ åpne kjeften sin hele tiden, være med på alt, ALLTID ha oppmerksomheten derimot beundres for oppførselen sin.... Anonymkode: 704e2...785
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Hvorfor må det være flaut..? Jeg var selv en av de stille, fordi jeg følger med på hva alle sier og åpner munnen innimellom. Trivdes med det...! BRÅTT gikk det opp for hele gjengen at det jeg sa var av betydning og nå er det den kleineste stillheten hver gang jeg prater. Tenk deg den du.. 10 mennesker rundt et bord som skravler på kryss og tvers, BAM, jeg åpner munnen og alle rundt bordet er stille som østers mens de venter på det glupe eller morsomme jeg skal si. De ser ikke på tlf engang, de slutter med å spise og stirrer. hahaha😂 Du Ts.. du har det godt du...! vær heller stolt av den du er og udmerk deg på andre måter. Le mer, komplimenter vennene dine mer...? Anonymkode: aa3d5...6e0 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Jeg er ikke med på alt, trenger null oppmerksomhet, men åpner kjeften ofte. Jeg er en radio i levende form. beundres kun av motsatte kjønn. Samme kjønn liker meg ikke. Ikke snakk stygt om oss kjeft åpnere, vi liker prate. Anonymkode: 0b2d1...373
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Jeg oppfattes også som veldig stille og reservert. Dette er noe folk påpeker ofte. Idealet er den "utadvendte" personlighetstypen. Folk er glad i folk som byr på seg selv og sånn vil det alltid være. Hvis alle skulle vært utadvendte så hadde verden vært et kaotisk sted. Det samme gjelder den andre veien, konstant stillhet. Vi trenger begge deler, og begge er like gode fordi de utfyller hverandre. Når man er stille så blir man gode på å lytte, man blir reflektert og observant noe ikke de utadvendte ikke har tid til siden de er opptatt med å være på "scenen". Jeg har alltid sett på dette som en svakhet og trykket meg selv ned på grunn av den jeg er. Men det burde man ikke gjøre!! Hvis noen kaller deg stille eller påpeker det, prøv å tenk "Ja jeg er litt stille, men hva er galt med det?". Verden trenger begge for å gå rundt, så hvorfor bruke tid på å nedverdige seg selv på grunn av et personlighetstrekk som faktisk har mange fordeler?? Anonymkode: 2321c...f8c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 Synes det er frekt å påpeke at noen er stille. Anonymkode: 12acb...5f8 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 Hvordan andre oppfatter deg er vel ikke så viktig. Jeg oppfatter flere i min bekjentskapskrets som både dumme som brød og kjedelige som plotteplanter. Og jeg har ingen problemer med å fortelle dem det. Særlig siden de selv ikke har noen problemer med å fortelle meg at de oppfatter meg som stille og tilbaketrukket. Det er fint at vi alle forteller hverandre hvordan vi oppfatter hverandre. Men det som betyr noe er hvordan hver og en oppfatter seg selv. Anonymkode: 37534...5b8 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 På 29.2.2020 den 11.22, AnonymBruker skrev: Synes dette er flaut. Har jeg egentlig noen ganger lest en tråd der noen er glad for at de er stille/introvert? Nei!!!! Jeg er glad for å være stille og introvert i det daglige. Tar meg ut på jobben, alle tror jeg er supersosial, har masse venner og gjør noe hele tiden. Men det jeg liker aller best, er å være alene og ha det stille og rolig rundt meg. Ville ikke byttet med noen og det siste jeg føler meg er flau. Heldigvis er jeg selvsikker nok til å vite at vi alle er forskjellige og vet jeg duger til det jeg trenger å duge til. Det er jeg glad for.
Gjest YtreYtterst Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Synes det er frekt å påpeke at noen er stille. Anonymkode: 12acb...5f8 Det er vel igrunn ikke frekkere enn å påpeke at noen er pratsom, og det er ikke nødvendig å ta det som en fornærmelse, f.eks. ved å sammenligne det med adjektiver som "dum" og "kjedelig". Jeg er stille og rolig av meg, men ser ikke på det som et negativt trekk i det hele tatt, hvorfor skulle jeg det.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 14 minutter siden, YtreYtterst skrev: Det er vel igrunn ikke frekkere enn å påpeke at noen er pratsom, og det er ikke nødvendig å ta det som en fornærmelse, f.eks. ved å sammenligne det med adjektiver som "dum" og "kjedelig". Jeg er stille og rolig av meg, men ser ikke på det som et negativt trekk i det hele tatt, hvorfor skulle jeg det. Det er frekt fordi de fleste anser dette som noe negativt. Ikke at det er negativt. Anonymkode: 12acb...5f8 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #10 Skrevet 4. mars 2020 Jeg er en sånn som skravler i vei uten å egentlig tenke meg om. Jeg beundrer dere rolige og analytiske mennesker som evner å lytte og tenke gjennom ting før dere prater. Kunne så inderlig ønske at jeg var mer som dere! Jeg har bare pjatt og tull å komme med, kunne ønske jeg var mer som dere. Så jeg skjønner ikke hvorfor det oppfattes som negativt at du er veloppdragen, intelligent, lyttende, ikke brautende osv. Det er kun positive egenskaper. Så hvis vennene dine mener det er noe galt med deg tror jeg det nok egentlig er dem det er noe galt med. Anonymkode: 9051d...aee 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 Jeg er introvert, men absolutt ikke stille. Ikke slik at praten går i ett, men jeg kan holde en samtale med hvem som helst, hvor som helst. Av den grunn oppfattes jeg som ekstrovert, altså fordi jeg er sosialt dyktig. Men jeg er stolt av å være introvert, jeg synes det er stor styrke i å nyte sitt eget selskap 😊 Anonymkode: 558d3...cf2 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #12 Skrevet 4. mars 2020 Jeg bryr meg ikke om hvordan folk oppfatter meg. Jeg er en ganske utadvendt introvert, om folk synes jeg er stille så får de synes det. Men de behøver ikke påpeke det, de kan holde det for seg selv. Anonymkode: 7f5f9...429 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #13 Skrevet 4. mars 2020 Du synes det er negativt at du blir sett på som stille, men samtidig snakker du ned dem som «tar plass» og er pratsom? Anonymkode: 736c9...385 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #14 Skrevet 8. mars 2020 Jeg er selv en person som blir oppfattet som stille. Jeg liker å observere og har ikke noe behov for å ta plass og trives med det. Problemet er som noen har nevnt at dette ses på som negativt. Åååh, du er så stille du, du må ta litt mer plass osv. Nei, jeg vil ikke ta mer plass. Jeg har det utmerket med å lytte til andre og komme med kommentarer i ny og ne. Dette forteller jeg gjerne til arbeidsgivere. Det er slik jeg er og slik vil jeg være. Anonymkode: e6900...c84 2
SoWhat? Skrevet 8. mars 2020 #15 Skrevet 8. mars 2020 På 3.3.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev: Synes det er frekt å påpeke at noen er stille. Anonymkode: 12acb...5f8 Helt enig. Jeg er ikke slik selv da, men det er ALLTID stille og reserverte folk i større forsamlinger. Og så sjukt frekt å påpeke det. Fordi grunnen kan også være sjenanse. Men de stille er søren meg langt fra mer kjedelige enn andre. Vi trenger oss som snakker og får flyten i gang, men jeg kan bli lei og trekker mot de stille etterhvert mange ganger. Og da blir det samtaler med innhold ofte. Vi er ulike. Skulle ønske en kunne være som en er uten at andre må påpeke det. Jez 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå