Gå til innhold

Barnehagen åpner ikke før halv 8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner på jobb klokken 6, og min mann klokken 7. Vi har ikke fleksitid, og må være der så tillig. Hvordan løser dere andre problemet med at barnehagen åpner så sent? Vi har ikke familie som kan hjelpe oss så veldig mye dessverre.. Så jeg må få meg ny jobb hvis jeg ikke finner en løsning.. 

Anonymkode: f27b9...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytte barnehage eller bytte jobb høres ut som eneste fornuftige i dim situasjon

Anonymkode: dcd80...b05

• Liker 48
Skrevet

Jeg tror ikke det er veldig vanlig med barnehager som åpner for 7? Men vet ikke.

Har dere snakket med arbeidsgiver om å tilpasse arbeidssted? 

Eventuelt at dere jobber 90% hver.

Anonymkode: ac9a5...a0b

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det er veldig vanlig med barnehager som åpner for 7? Men vet ikke.

Tilpasse arbeidsTID mente jeg 

• Liker 1
Skrevet

Prioriterte en barnehage som åpner 7. Og den som åpner er der som regel 10 min før så det gikk fint. Hvis ikke hadde jeg en avtale med jobb at jeg kunne bli litt forsinket men jobbet lenger i andre enden/sløyfet 30 min lunch 

Anonymkode: 71ba7...292

• Liker 3
Skrevet

Vi har valgt en bhg som åpner 06.30 av den samme grunnen :) 

Anonymkode: 96bc1...bfa

• Liker 4
Skrevet

Stakkars barn som må så tidlig i bhg 👀. Ville prioritert noen prosent permisjon fra stillingen et par år. Hva når barnet begynner på skole, sfo? Skal det være alene hele morgenen og ordne seg selv 🤔?

Anonymkode: d6b5b...f37

• Liker 22
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Akershus (Romerike) er det veldig vanlig at barnehager åpner 7. Vår åpner 06:45. 

Anonymkode: 4051b...428

• Liker 7
Skrevet

Og dere har forresten rett på ulønnet permisjon. 

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er veldig vanlig. 

Anonymkode: e64a9...9b7

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn som må så tidlig i bhg 👀. Ville prioritert noen prosent permisjon fra stillingen et par år. Hva når barnet begynner på skole, sfo? Skal det være alene hele morgenen og ordne seg selv 🤔?

Mine står opp kl 5, syns mer synd på meg enn dem😅. Går de tidlig i barnehagen blir de mest sannsynlig hentet tidlig? Hva er problemet?

Anonymkode: f1b9a...012

• Liker 22
Skrevet

Vår barnehage åpnet egentlig kl0700, men endret det til 0645 da det var et foreldrepar som spurte fordi de trengte det:) 

Anonymkode: 691f9...a3a

• Liker 9
Skrevet

Bytte barnehage. Bytte jobb. Jobbe deltid. 

Er egentlig ingen magisk løsning her. 

Anonymkode: 1d4f4...4b1

• Liker 21
Skrevet

Vår barnehage åpner 6.30, men det er fordi det er en pendlerkommune. Mulig det er annerledes i Oslo/større byer der mange ikke pendler ut av byen. Stenger 17.15.

Anonymkode: 706d3...889

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår barnehage åpnet egentlig kl0700, men endret det til 0645 da det var et foreldrepar som spurte fordi de trengte det:) 

Anonymkode: 691f9...a3a

Merkelig.

Det betyr jo at den ansatte går 15minutter tidligere for dagen og de 17 andre barna får en mindre ansatt i et helt kvarter. Det betyr faktisk ganske mye, når du begynner å regne ut hvor lite tid den voksne har per barn.

Anonymkode: 93606...949

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I Akershus (Romerike) er det veldig vanlig at barnehager åpner 7. Vår åpner 06:45. 

Anonymkode: 4051b...428

Ikke i Oslo. Der åpner nærmest alle barnehager 07.30. :) Det er jo en barnehage her og der som åpner 07.00, men det er sjelden vare. 😜

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner på jobb klokken 6, og min mann klokken 7. Vi har ikke fleksitid, og må være der så tillig. Hvordan løser dere andre problemet med at barnehagen åpner så sent? Vi har ikke familie som kan hjelpe oss så veldig mye dessverre.. Så jeg må få meg ny jobb hvis jeg ikke finner en løsning.. 

Anonymkode: f27b9...3f2

Mulighet for å jobbe redusert, så en av dere jobber litt mindre hver dag? Det går jo i noen jobber, men ikke i alle. Det hadde ikke gått i min... :) Evt. så det være at en av dere bytter jobb, at dere bytter barnehage eller at dere flytter nærmere noen som kan hjelpe dere. :) 

Skrevet

Er det mulig å få en avtale med en student eller noe sånt som kommer hjem til dere på morgenen, passer ungen og får levert de i barnehagen? Er liksom det eneste som falt meg inn. 

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, det er veldig vanlig. 

Anonymkode: e64a9...9b7

Hvor er det vanlig? Jeg fant aldri noen da jeg så etter det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...