Gå til innhold

La barn være ute alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er ungen når han/hun får være ute alene? Hvordan bor dere? Hvordan er miljøet rundt?

selv er jeg nå 20 og vokst opp med at alle var ute alene...6 åringer var ute med storesøsken alene osv...Var bare å komme hjem til middag eller fast innetid før kveldsmat. Bor i en liten bygd i Nord-Norge og alle kjenner alle. Her akte vi ofte eller syklet, vi lærte oss fort trafikkregler, hadde alltid refleks og klatret i trær, syklet og falt. Skitne barn er lykkelige barn i dette tilfelle😂😊

Anonymkode: c1668...4dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine leker ofte ute alene. Vi bor på en blindvei med 3 hus og jeg kan se dem fra vinduet uansett hvilken side av huset de er på. Startet vel da de var rundt 3 år  

Anonymkode: 4004f...4dc

Skrevet

Da jeg var liten,var vi uke alene fra før vi startet på skolen. Hadde fast innetid, ellers kunne vi gjøre som vi ville. 

Nå bor det mange flere mennesker her, kriminaliteten har økt, flere asylsøkere, mer dop, mer hærverk. 

Mine barn får ikke være alene ute enda, ettersom det er helt normalt å møte narkodealere i skogen, og finne sprøytespisser på skolen. 

De er nå 6 og 8. 

Anonymkode: e956d...17b

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten,var vi uke alene fra før vi startet på skolen. Hadde fast innetid, ellers kunne vi gjøre som vi ville. 

Nå bor det mange flere mennesker her, kriminaliteten har økt, flere asylsøkere, mer dop, mer hærverk. 

Mine barn får ikke være alene ute enda, ettersom det er helt normalt å møte narkodealere i skogen, og finne sprøytespisser på skolen. 

De er nå 6 og 8. 

Anonymkode: e956d...17b

Er så dumt at det er økt kriminalitet, iallefall der småbarn bor...skal kunne være trygt å gå utenfor sitt eget hjem...mange finner også ukjentes sprøytespisser i sin egen hage! Er helt sykt...

ts

Anonymkode: c1668...4dc

Skrevet

Vi bor på et lite sted hvor det er noen hundre meter til nærmeste nabo, og kjenner naboene godt. Våre barn på 3,5 og 7 år er alene ute sammen, men minste får ikke være ute alene. De følger reglene om å holde seg i hagen, og vi følger regelmessig med i vinduet.

• Liker 1
Skrevet

Vi bor i by, men med uteområde. Min fikk gå litt og litt ut i hagen fra 3 års alder hvis døren var åpen og jeg sto i vinduet og så på. 

Nå er barnet 5 og går i hagen og leker uten problem. Døren er ikke låst, men ikke vid åpen som før, og jeg kikker ut vinduene for å følge med. 

Anonymkode: 6d2e2...783

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...