AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 Jeg ser flere nå reklamerer for ferdiglaget blomkålris (ja, jeg vet jeg kan lage det selv. Nei, det er ikke alltid jeg har lyst til det når jeg vil ha middag kjapt). Er det noen som har smakt? Og hvor i alle dager finner man den i butikken? Har forsøkt å lete, men ikke funnet den. Anonymkode: 31005...98d
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Skrevet 29. februar 2020 Det smaker blomkål (...) Du finner det på Rema 1000. Anonymkode: 4f2c3...a4a 4
Brunhilde Skrevet 29. februar 2020 #3 Skrevet 29. februar 2020 Jeg har kjøpt på Rema1000 og den var akkurat som "hjemmelaget" (i den grad man kan kalle å raspe et blomkålhode for hjemmelaget). Jeg syns den blir litt dyr, så jeg velger å raspe en hel blomkål, steke ferdig alt med det krydderet jeg har lyst på, og så fryse ned i passe porsjoner. 1
GammelKaktus Skrevet 29. februar 2020 #4 Skrevet 29. februar 2020 Den pleier å være der med de andre ferdigkuttede grønnsakene og salatene. Har ikke smakt men har en venninne og to som er på lavkarbo og de var fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #5 Skrevet 29. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det smaker blomkål (...) Du finner det på Rema 1000. Anonymkode: 4f2c3...a4a Ja, men hvor på Rema ligger den? Jeg har lett, men finner den ikke. Anonymkode: 31005...98d
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #6 Skrevet 29. februar 2020 1 minutt siden, Brunhilde skrev: Jeg har kjøpt på Rema1000 og den var akkurat som "hjemmelaget" (i den grad man kan kalle å raspe et blomkålhode for hjemmelaget). Jeg syns den blir litt dyr, så jeg velger å raspe en hel blomkål, steke ferdig alt med det krydderet jeg har lyst på, og så fryse ned i passe porsjoner. Hvordan blir den etter å ha vært frosset ned? Anonymkode: 31005...98d 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #7 Skrevet 29. februar 2020 Ja!! Bruker det masse. Nå har vel både Rema, Kiwi og Meny fått det inn. Jeg steker det litt i panna med hvitløk og olje f.eks. Eller med erter, gulrot, løk og skinke. Enten som tilbehør til- eller istedenfor poteter. Anonymkode: 6ac31...7d4 1
Brunhilde Skrevet 29. februar 2020 #8 Skrevet 29. februar 2020 Jeg syns den blir helt grei, varmer den på litt sterk varme mens jeg rører, da blir den ganske "tørr" og fin. Jeg har også frosset ned rå, raspet blomkål, det fungerte også bra. Lot den tine og stekte den med litt smør og krydder, Det er egentlig veldig godt, men det forutsetter jo at du liker blomkål. Av og til surrer jeg en løk sammen med blomkålen, og kanskje litt paprika. Liker litt variasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #9 Skrevet 29. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men hvor på Rema ligger den? Jeg har lett, men finner den ikke. Anonymkode: 31005...98d Kjøledisk. Ofte en egen, liten en. På de Rema butikkene der kjølediskene begynner rett etter grønnsakene er det ofte første kjølevaren du kommer til. Har også sett den i kjøleskap rett ved grønnsaksavdelingen. Anonymkode: 4f2c3...a4a 2
applestories Skrevet 29. februar 2020 #10 Skrevet 29. februar 2020 Har ikke kjøpt, ble litt skeptisk etter at noen her inne sa det smakte ingenting. På butikken står den sammen med ferdig oppkuttede salater. Jeg har prøvd å fryse rester etter middag, etter å ha raspet og stekt. Tint ble det en slags mos, ikke som blomkålpuré, bare noe ekkelt. Ser at andre har hatt bedre opplevelser enn meg, må prøve å fryse ustekt neste gang. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #11 Skrevet 29. februar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøledisk. Ofte en egen, liten en. På de Rema butikkene der kjølediskene begynner rett etter grønnsakene er det ofte første kjølevaren du kommer til. Har også sett den i kjøleskap rett ved grønnsaksavdelingen. Anonymkode: 4f2c3...a4a Tusen takk! Følte jeg har lett godt, men nå skal jeg ta en kikk til 25 minutter siden, applestories skrev: Har ikke kjøpt, ble litt skeptisk etter at noen her inne sa det smakte ingenting. På butikken står den sammen med ferdig oppkuttede salater. Jeg har prøvd å fryse rester etter middag, etter å ha raspet og stekt. Tint ble det en slags mos, ikke som blomkålpuré, bare noe ekkelt. Ser at andre har hatt bedre opplevelser enn meg, må prøve å fryse ustekt neste gang. Ja, det er det jeg er skeptisk til også. Vil jeg ha blomkålmos, som jeg av og til vil, lager jeg det. Men dette er mer for en slags erstatning til ris, som jeg savner når jeg nå skal ned i vekt. Anonymkode: 31005...98d
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #12 Skrevet 29. februar 2020 Jeg synres den smakte som selvraspet blomkål, men mannen synes den smakte såpe. Anonymkode: dee17...5f8
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #13 Skrevet 29. februar 2020 Jeg er veldig glad i det! Steker det også i litt smør med litt krydder og evt hvitløk og har det som tilbehør til maten Anonymkode: 8571e...657 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå