Gå til innhold

Hvis du ble hjemløs.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du begått et lovrbudd da for å komme i fengsel og slippe å sove på gata?

Anonymkode: 2a4b2...860

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe jeg bare fikk glattcelle for isåfall men kanskje et ran jeg fikk noen år for.

Anonymkode: b756e...064

Skrevet

Nei det hadde aldri falt meg inn. Jeg har aldri gjort noe ulovlig i mitt liv, og hadde ikke klart å påføre andre frykt ol. 

Men samtidig vet man jo ikke hvordan man reagerer i en desperat situasjon. 

Anonymkode: 5c5ed...092

Skrevet

Vanskelig å se for seg, for mye som skulle gå galt da, for både meg og min familie, men om jeg nå likevel skal forsøke å tenke at jeg ble hjemløs... 

Jeg tror jeg i utgangspunktet hadde gjort som han som gikk fra hytte til hytte på fjellet. Brutt meg inn og bodd litt her og der i sesongtomme hytter, og lagt igjen et skriv med beklagelse og takk. Jeg hadde ikke orket å være hjemløs i byen, og det er rikelig med tomme hytter i dette landet. Regner med at de fleste har grei forsikring også. 

SÅ ville jeg antagelig blitt tatt etterhvert, og endt opp i fengsel. Deretter tenker jeg at staten hadde sørget for bosted, eller jeg hadde gått fra hytte til hytte igjen, til jeg til slutt fikk et sted å bo. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg hadde skaffet meg et sted å bo.

Anonymkode: 073dc...c73

Skrevet

Har familie og venner. Ville sikkert flyttet til pappa til ny bopel ordnet seg. Eller kanskje sovet i sovepose under pulten på kontoret🤩😅

Anonymkode: 33bec...827

• Hjerte 1
Skrevet

Da flyttet jeg på hytta mens jeg prøvde å få tak i ny bolig.

Ikke at det hadde hastet så veldig...

Skrevet

Nei, jeg vil ikke dusje i fellesdusjen.

Anonymkode: 21387...e40

• Hjerte 1
Skrevet

NAV skal jo skaffe deg bolig om du ikke har noen.

Men jeg har ingen problem med å bruke glattcelle/fengsel som bolig. Har sovet der flere ganger når jeg spurte om lov pga jeg ikke hadde noen andre steder. Bedre det enn at jeg må gjøre noe ulovlig for å komme på celle.

Anonymkode: a44bf...4af

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe jeg bare fikk glattcelle for isåfall men kanskje et ran jeg fikk noen år for.

Ha ha ha bare begått et væpnet ran, sittet der med pengene til politiet kom og overlevert seg selv til varetekt :)  Så inn og sone og få gratis bosted og utdanning! Det hadde vært noe! Det er da man vet at man har krasjlandet på bunnen.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NAV skal jo skaffe deg bolig om du ikke har noen.

Men jeg har ingen problem med å bruke glattcelle/fengsel som bolig. Har sovet der flere ganger når jeg spurte om lov pga jeg ikke hadde noen andre steder. Bedre det enn at jeg må gjøre noe ulovlig for å komme på celle.

Anonymkode: a44bf...4af

Hahaha....

De var ikke veldig behjelpelig da jeg gikk igjennom et samlivsbrudd. Hadde ingen nær familie eller venner, og heller ikke jobb. Fikk beskjed om at jeg var for oppegående til å få hjelp, og de ville kun godkjenne boplass hvor husleie var på 3000,-

Anonymkode: 2347e...89a

• Liker 2
Skrevet

Det finnes alternative bosteder og det er alltid lavterskeltilbud. Folk er som regel ganske snille, bare du møter de rette. Se på petter uteligger reisen til nordkapp, der fikk de jo bo hos noen fremmede på veien. :)

Anonymkode: d61bf...05a

Skrevet

Tror ikke jeg blir hjemløs med det første. Isåfall regner jeg med en sofa hos venner og familie frem til jeg får hjelp av nav. 

Men: i min første jobb da jeg var ca 15 år kom en mann inn og stjal en sjokolade, helt åpenlyst. Jeg sa at han måtte betale eller legge den tilbake. Det ville han ikke. Jeg truet med å ringe politiet. Ja fint sa han, jeg har ikke noe sted å sove i natt, jeg sitter på trappen og venter. Politiet kom etter fem minutter og tok ham med seg 😂😂😂

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Tror ikke jeg blir hjemløs med det første. Isåfall regner jeg med en sofa hos venner og familie frem til jeg får hjelp av nav. 

Men: i min første jobb da jeg var ca 15 år kom en mann inn og stjal en sjokolade, helt åpenlyst. Jeg sa at han måtte betale eller legge den tilbake. Det ville han ikke. Jeg truet med å ringe politiet. Ja fint sa han, jeg har ikke noe sted å sove i natt, jeg sitter på trappen og venter. Politiet kom etter fem minutter og tok ham med seg 😂😂😂

Haha er det mulig 😂

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha er det mulig 😂

Tydeligvis  😉

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var hjemløs var jeg for opptatt med nav, visninger, hygiene og varme til å vurdere fengsel. Sjansen for å forbli hjemløs er nok større når man først har vært i fengsel.

Anonymkode: af218...a13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.
Å ha noe på rullebladet kan bli et hinder for å få seg jobb igjen så i det lange løp vil det bare utsatte problemet og gjøre det mer langvarig.

Anonymkode: aa2cd...769

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man får vel uansett ikke fengsel for noe sånn...              

Anonymkode: cf1de...661

Han ble tatt med i varetekt over natta ihvertfall. Det sa politiet til meg. Men mulig han hadde gjort noe annet også? Uansett så var han ganske full eller ruset på noe annet. 

Skrevet
På 29.2.2020 den 6.54, AnonymBruker skrev:

Ville du begått et lovrbudd da for å komme i fengsel og slippe å sove på gata?

Anonymkode: 2a4b2...860

Nei, hadde bygget meg noe enkelt i skogen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...