Gå til innhold

Sluket på kjøkkenet stinker selv om vannlåsen er renset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å klikke av dette.  Jeg har renset vannlåsen grundig, dvs. skrapet av alt belegg inni rørene og vasket og så kloret alt før jeg skrudde sammen igjen. Likevel stinker det helt forjævlig ut av sluket.

Det har forøvrig alltid vært en slags dunst i fra vasken, men jeg leier, så har ikke brydd meg så mye med det før nå når det plutselig er mye verre (altså, det var en lukt når jeg var på visning også). Nå skal jeg snart flytte, men leiligheten eies nå av noen andre enn da jeg flyttet inn, så jeg redd jeg kommer til å få skylden for lukta. Har tilogmed prøvd det der kjerringrådet med eddik og bakepulver, men det funker absolutt ikke.

Noen som har et godt råd? Eventuelle produkter som burde prøves?

Anonymkode: 74372...b44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må stake opp litt ovenfra og ned. Det kan ligge noe øverst i sluket som lukter. Finn deg noe tynt og solid og stikk godt ned i alle hullene i sluket deres. Det gjorde jeg og det hjalp.

Skrevet (endret)

image.png.6e347ceafa659d4ef5f790db72a14721.png

Kan kansje prøves med flytende avløpsåpner, og få rensket opp skikkelig nedi rørene.

Om det eventult er noe som har kjilt seg

Kansje det hjelper.

Eks JIF eller MUDIN

Endret av Sunset90
Skrevet

Hvis rådene over ikke funker har jeg ett tips til, etter egen erfaring. Det kan ligge noe som skaper vond lukt i overløpet - det lille avløpet øverst på kummen som hindrer den i å renne over. Prøv å skylle overløpet med vann og rengjøringsmiddel. Du kan gjerne bruke klorvann for å drepe bakteriebelegg. Det kan være litt kinkig å helle vann inn i overløpet (med mindre du velger å overfylle kummen), men en liten vannkanne med tut kan være et godt triks å bruke. 

Skrevet

Det er sikkert en Ikea-vask, de er ikke bra. Skal aldri ha det mer, min stinket også veldig ofte. Aldri hatt det problemet hverken før eller siden. 

Anonymkode: cfe61...4d8

Skrevet

Kan det være overløpet? Det dunster om det ikke blir vasket ofte.

Anonymkode: 110fc...a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...