Gå til innhold

Helvete, kan ikke alle fly bare stanses til vi har fått kontroll på viruset???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bare folk latt vær å fly rundt i land og dra med seg jævelskapet over hele verden så kunne vi kanskje stoppet spredningen i alle kanter!!! Jeg er ikke redd for meg selv og heller ikke hysterisk, men jeg er redd for de svake.. eldre.. de med underliggende sykdom!! Hadde folk bare holdt seg i landene sine så hadde ikke jævelskapet kommet seg rundt om.. ikke reis og dra med dere dette viruset hjem igjen! Nå er det selvsagt noen som har dratt det med seg til Bergen også.. hold dere vekke fra de utsatte områdene og helst ikke reis før dette er under kontroll. Tøffe tiltak må faktisk til

Anonymkode: 46906...3a4

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såååå enig! Men det kommer ikke til å skje vettu. For folk er egoistiske og har lite vet generelt😝

Anonymkode: 2ea0d...a8e

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såååå enig! Men det kommer ikke til å skje vettu. For folk er egoistiske og har lite vet generelt😝

Anonymkode: 2ea0d...a8e

Ja, helt utrolig.. skulle stoppet all flytransport når det ble så mange smittetilfeller i Kina! Så hadde ikke alle disse andre landene fått det og spredningen hadde vært mye mindre. Men det er vist vanskelig å forstå 🤔 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde bare folk latt vær å fly rundt i land og dra med seg jævelskapet over hele verden så kunne vi kanskje stoppet spredningen i alle kanter!!! Jeg er ikke redd for meg selv og heller ikke hysterisk, 

Du er vel hysterisk om du ønsker at alle skal stoppe å reise kun fordi noen få i verden er syke. 

Man burde klare å se at det er forskjell på å dra til et område som er hardt rammet av viruset enn å dra til et land hvor det bare er påvist noen få tilfeller blant flere millioner innbyggere. Livene våre bør ikke stoppe kun pga en influensa. Man kan fortsatt ha stort behov for å besøke familie. I tillegg kommer vi til å leve stusslig om all transport av varer og tjenester skulle stoppe opp. 

Anonymkode: c8283...274

• Liker 15
Skrevet

All unødvendig reisevirksomhet inn og ut av Oslo burde alt være stanset. 

Anonymkode: 50cf3...3d3

• Liker 3
Skrevet

Det hadde spredd seg også ved nødvendig reisevirksomhet. Ferieturer er en ganske liten andel av flyturene hvert år. Jeg reiser ikke akkurat i jobb fordi jeg elsker flyplasser og hotellrom. 

Hadde man stoppet absolutt all flytrafikk slik du ønsker ville det vært lammende. Vi lever i en verden der vi er fullstendig avhengig av flyt av handel og tjenester over landegrensene. Stopper dette kommer det et ras av konkurser og arbeidsledighet i løpet av kort tid. Som vil føre til mye større samfunnsmessige utfordringer, også helsemessige, enn corona. 

Anonymkode: 235c1...669

• Liker 8
Skrevet

Noen som tror at Norge kommer til å bli et av hardest rammede landene etter Italia?

Anonymkode: f5023...868

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen som tror at Norge kommer til å bli et av hardest rammede landene etter Italia?

Nei. Vi lever ikke tett nok på hverandre. Og er ikke like sosiale i store folkemengder. 

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt ikke. Hysteri vil føte til langt verre konsekvenser enn å fortsette som før.

• Liker 4
Skrevet

Nei. Vi lever ikke tett nok på hverandre. Og er ikke like sosiale i store folkemengder. 

Hva mener du? Nesten hele Norge er jo delt opp i mindre bygder, folk omgås sosialt der ihvertfall...

Skrevet
Akkurat nå, Buldre skrev:

Selvsagt ikke. Hysteri vil føte til langt verre konsekvenser enn å fortsette som før.

Alt er jo hysteri for dere. bare man vil ta spesielle forhåndsregler, HYSTERI.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt utrolig.. skulle stoppet all flytransport når det ble så mange smittetilfeller i Kina! Så hadde ikke alle disse andre landene fått det og spredningen hadde vært mye mindre. Men det er vist vanskelig å forstå 🤔 

Folk er redd for økonomien... Men kan dere kjøpe noe når dere er døde?

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er jo hysteri for dere. bare man vil ta spesielle forhåndsregler, HYSTERI.

Det å stippe reising er hysteri, ikke å ta spesielle forholdsregler. 

Endret av Buldre
  • Liker 4
Skrevet

Langt flere vil lide av de økonomiske konsekvensene enn av viruset. Ønsker vi mer lidelse enn nødvendig? 

• Liker 5
Skrevet

Hva mener du? Nesten hele Norge er jo delt opp i mindre bygder, folk omgås sosialt der ihvertfall...

Har du vært i Milano? Eller sett bilder av hvordan det var i Anterselva forrige uke? Vi snakker ikke akkurat litt sosial omgang på bygda her... 

• Liker 1
Skrevet

Å sette alle fly på bakken vil føre til flere dødsfall enn Corona. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Buldre skrev:

Det å stippe reising er hysteri, ikke å ta spesielle forholdsregler. 

Man burde ihvertfall stoppe fly til land der smitten er stor for øyeblikket.

Om folk vil reise dypt i jungelen i Amazonas så er det nok ikke noe problem, men ville boikottet Italia (Selvom jeg også er glad i Italia og de gjør en bra jobb på å holde smitten i sjakk nå), Kina, og andre land i Øst-Asia.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man burde ihvertfall stoppe fly til land der smitten er stor for øyeblikket.

Om folk vil reise dypt i jungelen i Amazonas så er det nok ikke noe problem, men ville boikottet Italia (Selvom jeg også er glad i Italia og de gjør en bra jobb på å holde smitten i sjakk nå), Kina, og andre land i Øst-Asia.

Der burde man heller ikke. Men man kan innføre krav om at det tas prøver ved hjemkomst. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje ikke så mye kinnkyssing som i Italia. 

Anonymkode: a182a...b63

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...