Gå til innhold

Er jeg hårsår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Søsteren min giftet seg nylig og i bryllupet holdt faren vår tale. For å oppsummere kort så er søsteren min og jeg veldig forskjellige, hun har alltid vært selvsikker, skolesterk, fått seg utdannelse og jobb, mens jeg har vært mobbeoffer, skolesvak, slitt med mye psykisk og ikke fått utdannelse. Dessverre som følge av dette har jeg følt det har blitt litt forskjellsbehandling i oppveksten også, jeg var en hakkekylling og det man kan kalle det sorte fåret.

I bryllupstalen sa faren min: «*navn på søster* har alltid vært lett å ha med og gjøre, hun har aldri gitt oss bekymringer».

Altså, der satt jeg, det sorte fåret, som har vært ut og inn av dps fra ung alder og gitt mye problemer. Bare overdramatiserer jeg eller var dette veldig ubetenksomt å ta med i talen? Satt nesten og følte den var myntet på meg. Var dessverre også en i slekta som i bryllupet tok dette opp med meg også, at hun følte det var litt lite gjennomtenkt å di med tanke på min historie.

Er jeg bare hårsår og overdramatiserer?

Anonymkode: 617cb...a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke hårsår.

Anonymkode: f0521...db5

• Liker 1
Skrevet

Ja du er hårsår. 

Anonymkode: 08dfd...7df

• Liker 2
Skrevet

Huff, nei. Det er ikke hårsårt.. syns du bør ta det opp med faren din. 

Anonymkode: a6b82...0db

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er hårsår. 

Hvorfor er hun hårsår?

• Liker 2
Skrevet

Du er nok litt hårsår. Dette var din søsters dag og talen handlet om henne og ikke om deg. 

Anonymkode: 03c20...392

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner at du kan føle det sårt men samtidig så må jo faren din få lov til å rose din søster. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er nok litt hårsår. Dette var din søsters dag og talen handlet om henne og ikke om deg. 

Anonymkode: 03c20...392

Akkurat nå, Heisenberg skrev:

Jeg skjønner at du kan føle det sårt men samtidig så må jo faren din få lov til å rose din søster. 

Faren kan vel rose søsteren uten å trekke inn ts? 

Anonymkode: e25e9...3b6

Skrevet

Faren kan vel rose søsteren uten å trekke inn ts? 

Anonymkode: e25e9...3b6

Han trakk ikke inn TS. Han sa «NN har aldri gitt oss bekymringer». Og om det er sant så er det jo sant. Det betyr ikke at han sammenligner TS og søsteren. Dette kunne like godt vært sagt om et enebarn. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Heisenberg skrev:

Han trakk ikke inn TS. Han sa «NN har aldri gitt oss bekymringer». Og om det er sant så er det jo sant. Det betyr ikke at han sammenligner TS og søsteren. Dette kunne like godt vært sagt om et enebarn. 

Men det ble ikke sagt om et enebarn.

Skrevet (endret)

Med mindre faren din er ondskapsfull har han vel ikke noe ønske å bruke din søsters bryllup til å gi deg spydige stikk? 

Ikke overanalyser, eller bli så selvopptatt at alt skal tolkes ut fra ditt ståsted. 

Endret av Ellevill
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tolket det bare som ros til din søster. Uansett, det er jo sant? 

• Liker 1
Skrevet

Men det ble ikke sagt om et enebarn.

Nei men poenget er det samme. Det er TS som får talen til å handle om henne. Tror du oppriktig at faren har sittet å skrevet talen til datteren sin og tenkt at han samtidig skal legge inn noen stikk til TS? 

• Liker 5
Skrevet

Grunnen til at jeg også reagerte på dette er fordi det har vært så oppigjennom årene, at jeg har fått høre hvor håpløs jeg er, mens se på søsteren din, så flink hun er. Har vært mye av det, derfor stakk det litt da dette ble sagt i bryllupstale hvor mye av slekta også kjenner til min historie.

Ts

Skrevet

Det er nok dessverre bare sant..Det er naturlig for mennesker å sammeligne, og ut fra det trekke kontraster og konklusjoner. Men særlig klokt var det vel ikke. 

Anonymkode: abfc8...ef7

Skrevet
1 minutt siden, Heisenberg skrev:

Nei men poenget er det samme. Det er TS som får talen til å handle om henne. Tror du oppriktig at faren har sittet å skrevet talen til datteren sin og tenkt at han samtidig skal legge inn noen stikk til TS? 

Greia er jo at ts HAR gitt dem bekymringer, da blir det veldig opplyst at det var ment som et slags stikk til ts. Om ikke direkte, så blir det jo sånn. Selvfølgelig blir det sårt for ts. 

Anonymkode: a6b82...0db

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er hun hårsår?

Fordi, som flere andre her sier, talen handlet ikke om henne. Faren må da kunne si det han vil til søsteren uten å ta hensyn til ts. Her virker ts en som ikke takler at andre får positiv oppmerksomhet. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Ellevill skrev:

Med mindre faren din er ondskapsfull har han vel ikke noe ønske å bruke din søsters bryllup til å gi deg spydige stikk? 

Ikke overanalyser, eller bli så selvopptatt at alt skal tolkes ut fra ditt ståsted. 

Høres ut som faren hennes rett og slett ikke bryr seg om han sårer ts eller ikke. Finnes sånne fedre og.

Anonymkode: 09ec9...7b0

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at jeg også reagerte på dette er fordi det har vært så oppigjennom årene, at jeg har fått høre hvor håpløs jeg er, mens se på søsteren din, så flink hun er. Har vært mye av det, derfor stakk det litt da dette ble sagt i bryllupstale hvor mye av slekta også kjenner til min historie.

Ts

Se på henne betyr jo lær av henne, ikke sammenlign deg med henne og føl deg dritt..De er nok ikke mindre glad i deg. Ofte er det barnet som skaper mest hodebry, og bekymring som får fokuset. Kanskje søsteren din ville fortalt en historie der hun måtte bare klare seg selv, for søskenet slet med så mye problemer, og krevde så mye oppmerksomhet fra foreldrene. (en klassisk historie) 

Anonymkode: abfc8...ef7

Skrevet

Nei, faren din er drama queen som inviterer folk til å spekulere hva som feiler deg, eventuelt andre søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...