AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 I disse coronatider har jeg et barn som kommet hjem fra barneskolen og forteller at det er ubehagelig ettersom en klassekamerat sitter og hoster hele dagen uten å holde seg for munnen. Videre forteller barnet mitt at det aktuelle barnet får jevnlig tilsnakk og oppmuntring fra lærer om å holde seg for munnen, uten at det hjelper. Jeg vet at dette er snakk om et barn med spesielle behov, og antar grunnen til at barnet ikke følger det opp ligger der. Men jeg bare lurer på hva lærer/skolen/ jeg som foresatt til et annet barn kan gjøre i en slik situasjon? Når rådene fra FHI er nettopp å begrense smitte ved å fokusere på hygiene ved å feks fokusere på hvordan man hoster og jeg vet at i klassen til barnet mitt skjer det stikk motsatte. Noen tips? Anonymkode: 6db7a...04c
Tatja Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Dette mener jeg er en bagatell du ikke bør bruke tid på. Barn er barn, og vi utsettes for smitte hele tiden uansett. Jeg tror ditt barns immunforsvar er det viktigste og eneste du kan og bør gjøre noe med. Det er til syvende og sist det som avgjør om ditt barn blir syk. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 Hoster hele dagen? Da er vel barnet sykt? Hvorfor er det på skolen? Anonymkode: 33dfa...2e2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Herregud, hold din egen unge hjemme! Er du klar over hvor mange bakterier og virus unger blir utsatt for i løpet av en skoledag? Det florerer b.l.a tarmbakterier over alt i skolebygg. Hva med alle som ikke vasker hendene etter de er på do? Du burde forklare guttungen din at den andre eleven har spesielle behov som kanskje gjør det vanskelig for han å huske å holde seg for munnen. Også må du jobbe med deg selv. Anonymkode: fcb0e...448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå