AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Jeg vil overføre pengene fra fondet mitt siden kursen har rast pga coronaviruset, så gjorde det i går. Jeg trenger pengene om en mnd, derfor kunne jeg ikke vente med det. Ringte kundeservice (ventetid over en time), og de sa at pengene kommer inn på konto om 5 virkedager. Men er det noen som vet om det er beløpet som var da jeg valgte å selge fondet som gjelder, eller om det blir det beløpet som er etter 5 virkedager, den dagen pengene kommer over på kontoen? Håper virkelig det var gårdagens beløp som gjelder. Anonymkode: c2436...a64
The_Stig Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil overføre pengene fra fondet mitt siden kursen har rast pga coronaviruset, så gjorde det i går. Jeg trenger pengene om en mnd, derfor kunne jeg ikke vente med det. Ringte kundeservice (ventetid over en time), og de sa at pengene kommer inn på konto om 5 virkedager. Men er det noen som vet om det er beløpet som var da jeg valgte å selge fondet som gjelder, eller om det blir det beløpet som er etter 5 virkedager, den dagen pengene kommer over på kontoen? Håper virkelig det var gårdagens beløp som gjelder. Anonymkode: c2436...a64 Nei selger du fond så er det dessverre kursen den dagen de faktisk selges du får. Normalt sett er det 3-7 virkedager etter du legger inn salgsordre. Så dine fond selges en dag i neste uke, mest trolig mandag, tirsdag eller onsdag med den kurs dei har da. Det er bakdelen med fond, skal man selge bør man gjøre det litt og litt over tid, ikke alt på en gang da du kan treffe et krakk. Aksjer kan du derimot selge på sekundet, og salgsprisen er derfor langt mer forutsigbar. Forøvrig er det å ha penger du skal benytte innen 5 år på fond ikke noen særlig god ide, og virkelig ikke penger du skal bruke om bare en måned!😳 Endret 28. februar 2020 av The_Stig 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 Det gikk visst å skrive på chat i nettbanken. Fikk beskjed om at det var beløpet dagen etter jeg solgte som gjelder. Anonymkode: c2436...a64
The_Stig Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gikk visst å skrive på chat i nettbanken. Fikk beskjed om at det var beløpet dagen etter jeg solgte som gjelder. Anonymkode: c2436...a64 Hvilken leverandør er det? Sjelden at noen gir så raskt salg av fond. Men veldig bra om det stemmer 👏
The_Stig Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordea Anonymkode: c2436...a64 https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/fond/ordrefrist-for-kjop-og-salg-av-fondsandeler.html https://sbanken.no/sporsmal-og-svar/fond/hvordan-selger-jeg-fond/ Der er faktisk Nordea mye bedre en mange av sine konkurrenter 👍 Endret 28. februar 2020 av The_Stig
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #7 Skrevet 29. februar 2020 Er du helt sikker på at du trenger disse pengene nå? Hvis jeg var deg ville jeg kansellert salget, og latt pengene stå i fondet og heller funnet alternative midler til å dekke opp. Du risikerer å tape en god del på å selge nå. Anonymkode: fce78...bd8 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå