AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Etter å ha jobbet hardt for å samarbeide om en god oppvekst til vårt barn i et helt år, så har jeg merket en endring i far. Han ville først ha barnet mest, så angret han seg kraftig og tok alt tilbake. Så har han virket veldig lat, lite opptatt av så mye tid med barnet en stund. Så brått etter jul ville han ha barnet mer likevel. Jeg merker at det er for mye for barnet vårt (2år) med det vi har nå og dette har jeg terpet mye på. Om vi skal fortsette som nå så må vi ha det og det på plass, han har vært enig, men virker som om han blir veldig sliten av å følge normale "regler" rundt dette. Det krever blant annet veldig mye av han å holde fast leggetid hver dag fordi han selv ikke liker å være hjemme tidlig på kvelden. Han liker å fly hit og dit med venner, han liker å jobbe mye. Da blir det veldig krevende for han å hente i bhg kl 16 og være hjemme til leggetid for at barnet skal få sine behov. Så hadde vi en god samtale der det kom frem alt dette med at det krever mye for han. Han syns også barnet begynner å kreve mer og få flere meninger. Han syns da at det var ok å minske til 20% samvær. Det var fint å ha en god samtale og være enige uten å blande inn andre instanser. Så gikk det en helg og han ombestemte seg og tviholder på det han har. Selv om han ser at det går utover barnet, så er han veldig opptatt av antall netter hos seg. Da prøvde jeg å beholde hans antall netter og likevel endre samværet slik at barnet ikke er så lenge borte av gangen. Den meldingen skulle han tenke på før han svarte. Jeg forholdt meg til det han ba om, men han bare lar være å svare. Andre ting rundt barnet, generell info eller andre ting så bare lar han være å svare nå. Etter samvær så har han vanligvis informert om hvordan dagene har vært, sykdom, etc. Dette har også blitt utelatt. Klær og sko som er handlet av meg og er i barnehagen forsvinner. Jeg spør om han har sett uten å anklage, først nekter han også på tlf har han det likevel. Nå har et par vintersko manglet en stund Så barnet har måtte bruke gummistøvler, midt i min uke sto skoene der igjen uten noe svar eller beskjed fra han. Før fylte han på bleier i barnehagen på sine dager, nå bidrar han ikke med det heller. Alle klær han har hatt i byttekassen er tatt bort, så jeg måtte fylle opp med mer fra mitt. Det bare fortsetter og fortsetter. Jeg gir viktige beskjeder om barnets helse og hva far må følge opp, men får ingen bekreftelse på dette. Jeg prøver å samarbeide, men hele veien har han prøvd å ødelegge samarbeidet på en eller annen måte. Lenge gjorde han bare motsatt av hva jeg ga beskjed om. Eller så gnei han inn hvor bra alt var. Eller så prøvde han alltid å si at alt var supert og barnet var helt frisk, så fikk jeg alltid hjem et barn som var syk. Og sykdom har aldri blitt fulgt opp. Jeg ser også at barnet blir levert tidligere og hentet ennå senere. Og det bare blir flere og flere ting som blir endret til det verre. Avtaler hos fvk hjelper lite siden han alltid bryter avtaler, selv avtaler han ber om selv. Hva skal jeg gjøre med dette når han ikke vil samarbeide? Anonymkode: 9cf2c...2d6
Caeruleus Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Oi, det høres ikke bra ut. Er der slik at du ikke kjenner far helt igjen? Eller er du ikke overrasket? Det er jo "slitsomt" med alle rutinene, og det kan selvsagt være krevende å følge opp alene. Er det slik at du er veldig flink til alt dette? Slik at han føler at han kan lene seg på deg/overlate alt til deg? Han tar jo ikke sitt ansvar på alvor, slik du beskriver det. Det høres egentlig ut som han har problemer med seg selv. Det er jo vanskelig for deg å få til et godt samarbeid når han ikke følger opp? Jeg tror jeg ville tatt skritt for å få mer omsorg. Og så dokumentert alt som skjer, slik at du har en god sak. I beste fall skjerper han seg, ellers så er det nok best at du har hovedansvaret. Hvis man skal ha en ganske jevn fordeling av daglig omsorg er det helt avhengig av at begge parter samarbeider.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 16 minutter siden, Caeruleus skrev: Oi, det høres ikke bra ut. Er der slik at du ikke kjenner far helt igjen? Eller er du ikke overrasket? Det er jo "slitsomt" med alle rutinene, og det kan selvsagt være krevende å følge opp alene. Er det slik at du er veldig flink til alt dette? Slik at han føler at han kan lene seg på deg/overlate alt til deg? Han tar jo ikke sitt ansvar på alvor, slik du beskriver det. Det høres egentlig ut som han har problemer med seg selv. Det er jo vanskelig for deg å få til et godt samarbeid når han ikke følger opp? Jeg tror jeg ville tatt skritt for å få mer omsorg. Og så dokumentert alt som skjer, slik at du har en god sak. I beste fall skjerper han seg, ellers så er det nok best at du har hovedansvaret. Hvis man skal ha en ganske jevn fordeling av daglig omsorg er det helt avhengig av at begge parter samarbeider.. Alle rundt meg har sagt at han kommer til å gå lei av barnet sitt, jeg kommer til å stå alene med alt. Jeg er ikke veldig flink til alt, jeg følger opp det som er viktig. Hele mitt liv omhandler barn, hjem og familie. Hans liv handler om hans hobbyer, hans venner og hans jobb. Så vi er jo veldig forskjellige. Jeg har vært mange runder med han og jeg har veldig mye dokumentasjon. Han var jo først med på å kutte samvær, men noen han pratet med fikk han til å holde på det. Men nå virker det som om han er lei og gjør det kun pga den eller de han pratet med. Redd for å tape ansikt? Ja, jeg har hele veien fått høre og prøvd å følge opp jevn fordeling, godt samarbeid, svelge kameler og alt det der. Forbereder alltid barnet på at den skal til pappa på en god måte. Så den veien så går byttedagene bra, men far forbereder ikke tilbake så til meg så blir det veldig vanskelig. Alt skal motarbeides føles det som. Anonymkode: 9cf2c...2d6 1
Caeruleus Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Ja, sant, kan være redd for å tape ansikt, samtidig som han er ego;) Jeg synes du skal be om mekling på fvk. Hvis det ikke fører fram, og at han ikke møter opp, tar du kontakt med en advokat som har dette som felt. Da kan du få gode råd om hvordan du skal forholde deg videre.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 1 minutt siden, Caeruleus skrev: Ja, sant, kan være redd for å tape ansikt, samtidig som han er ego;) Jeg synes du skal be om mekling på fvk. Hvis det ikke fører fram, og at han ikke møter opp, tar du kontakt med en advokat som har dette som felt. Da kan du få gode råd om hvordan du skal forholde deg videre. Vi har vært 4 runder og det hjelper oss ingenting. Han ber om ting der, som han får ogaå bryter han alt rett etterpå. Ingen hjelp å få fra de. Han prøvde selv en runde med advokat, da han fikk svar fra min så angret han seg sa han. Det koster mer penger enn hva jeg har så jeg vil helst ikke gjennom med advokat. Anonymkode: 9cf2c...2d6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 Nå må folk begynne å bruke kondom Anonymkode: b63c1...326
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #7 Skrevet 28. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må folk begynne å bruke kondom Anonymkode: b63c1...326 Vi var samboere i 3 år og han ønsket barn i 2 år av de. Først da fødselen var i gang så ønsket han ikke likevel. Da jeg fikk ny samboer da barnet var rundt 1 år så ville han igjen. Og nå er han mest sannsynlig lei. Min skyld for å ikke ha brukt kondom?? Anonymkode: 9cf2c...2d6
Caeruleus Skrevet 28. februar 2020 #8 Skrevet 28. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært 4 runder og det hjelper oss ingenting. Han ber om ting der, som han får ogaå bryter han alt rett etterpå. Ingen hjelp å få fra de. Han prøvde selv en runde med advokat, da han fikk svar fra min så angret han seg sa han. Det koster mer penger enn hva jeg har så jeg vil helst ikke gjennom med advokat. Anonymkode: 9cf2c...2d6 Du har vel ikke noe særlig valg dersom du vil kreve mer samvær. Hvordan vil du ellers løse det?
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #9 Skrevet 29. februar 2020 9 timer siden, Caeruleus skrev: Du har vel ikke noe særlig valg dersom du vil kreve mer samvær. Hvordan vil du ellers løse det? Desverre ser jeg det jeg og. Anonymkode: 9cf2c...2d6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #10 Skrevet 29. februar 2020 Snille menn er kjedelige, dette er i det minste actionfylt! Anonymkode: c6bee...91f
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #11 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Snille menn er kjedelige, dette er i det minste actionfylt! Anonymkode: c6bee...91f Min snille samboer, mitt ellers A4 liv, er fantastisk. Kunne ønske alt var så lett. Anonymkode: 9cf2c...2d6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #12 Skrevet 29. februar 2020 Dokumentere alt over en tid. Før logg. Hva er planlagt og avtalt, hvordan ble det. Så ny runde på FVK hvor du stiller med gjennomtenkt utkast til ny avtale, som du mener er bra for barnet, og hva far kan klare. Prøver å få den signert der, ellers går det videre. Hvem har det formelle foreldreansvaret og foreldreomsorgen? Anonymkode: 2eedb...c17 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #13 Skrevet 29. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dokumentere alt over en tid. Før logg. Hva er planlagt og avtalt, hvordan ble det. Så ny runde på FVK hvor du stiller med gjennomtenkt utkast til ny avtale, som du mener er bra for barnet, og hva far kan klare. Prøver å få den signert der, ellers går det videre. Hvem har det formelle foreldreansvaret og foreldreomsorgen? Anonymkode: 2eedb...c17 Det gjorde jeg sist. Hjelper lite å signere når alt blir brutt med en gang. Felles foreldreansvar, jeg har fast bosted. Anonymkode: 9cf2c...2d6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #14 Skrevet 29. februar 2020 Far er mest opptatt av hva han selv får ut av ting, ikke hva som er best for barnet. Kommer jeg med gode argumenter så sier han kun at han er uenig, men han kan ikke komme med noe motsvar. Han svarer bare hva han føler, absolutt aldri noe rundt barnet. Anonymkode: 9cf2c...2d6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #15 Skrevet 29. februar 2020 Jeg har også fått høre at på slike møter er jeg veldig basert på fakta, mens han kun er basert på følelser. Derfor kræsjer vi. Anonymkode: 9cf2c...2d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå