AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Har meldt meg opp i 8 eksamener (sivilingeniør, NTNU), men tror ikke jeg kommer til å klare å fullføre. 4 av dem er rett etter hverandre på samme uke (altså ikke engang en eneste dag mellom). Jeg går i 2. klasse bygg og henger ett semester bak da jeg var syk forrige vår. Jeg ønsker helst å bli ferdig på normert tid men samtidig blir jeg ganske deprimert over å ha så ekstremt mange eksamener og av følelsen av at jeg nesten ikke kan slappe av et eneste minutt gjennom de neste månedene. Burde jeg droppe noen av dem? Anonymkode: b80b9...cb3
Gjest Dævendøtte Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: men tror ikke jeg kommer til å klare å fullføre 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde jeg droppe noen av dem? 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ikke kan slappe av et eneste minutt gjennom de neste månedene Du har vel svart selv..
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 Nå vet jeg ikke hvordan studieplanen din ser ut fremover, men 60 stp på et semester er veldig mye. Hva om du dropper 1-2 av de og tar opp igjen til høsten/neste vår. En ting er å ville ta igjen, men ikke la det at du tar igjen tapte fag ødelegge for de nye fagene. Det gjorde jeg i min tid og det ødela veldig da det ballet på seg med fag som måtte tas opp. Anonymkode: 0a3a3...82a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke hvordan studieplanen din ser ut fremover, men 60 stp på et semester er veldig mye. Hva om du dropper 1-2 av de og tar opp igjen til høsten/neste vår. En ting er å ville ta igjen, men ikke la det at du tar igjen tapte fag ødelegge for de nye fagene. Det gjorde jeg i min tid og det ødela veldig da det ballet på seg med fag som måtte tas opp. Anonymkode: 0a3a3...82a Karakterer er ikke så viktig for meg. Tok du opp igjen fag fordi du ville forbedre karakter? Anonymkode: b80b9...cb3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 Skjønner at du ønsker å bli ferdig på normert tid altså, men det er veldig vanlig å være litt forsinket Hvis du absolutt vil ta igjen på kort tid så ville jeg tatt kontakt med studieveileder. De pleier å være veldig hjelpsomme med å planlegge hvordan du kan porsjonere ut fagene (mtp. at noen fag går bare høst eller vår, pluss at noen fag bygger jo på tidligere fag) slik at du slipper å ta alle på ett semester. Jeg hadde absolutt droppet noen av de 8 eksamenene. Med mindre du går et veldig lett studie eller har veldig høy arbeidskapasitet så høres det heftig og utmattende ut. Anonymkode: 67d16...80d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 Jeg ville droppet noen av eksamenene. Det du risikerer er å stryke på ganske mange av dem, siden du ikke rekker å forberede deg ordentlig + du blir utslitt av å ha eksamen så mange dager på rad. Du havner enda mer bakpå, og du bruker opp eksamensforsøk. Det er ikke verdens undergang å bli litt forsinket. Men møter du veggen, kan det ta lang tid å komme seg... Anonymkode: f9504...ade
ambisjon Skrevet 28. februar 2020 #7 Skrevet 28. februar 2020 Ja åtte eksamener på siving er heavy shit. Sikt på fem og kont tre. Funker hvis du ikke har sommerjobb.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #8 Skrevet 29. februar 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville droppet noen av eksamenene. Det du risikerer er å stryke på ganske mange av dem, siden du ikke rekker å forberede deg ordentlig + du blir utslitt av å ha eksamen så mange dager på rad. Du havner enda mer bakpå, og du bruker opp eksamensforsøk. Det er ikke verdens undergang å bli litt forsinket. Men møter du veggen, kan det ta lang tid å komme seg... Anonymkode: f9504...ade Hvor mange hadde du droppet? Ja kanskje bedre å bruke lengre tid enn å risikere å bruke årevis på å bli frisk fra utbrenthet. Jeg synes å ha eksamen to dager på rad er fælt men fire virker helt uoverkommelig. Så burde iallefall kutte et par der. Anonymkode: b80b9...cb3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #9 Skrevet 29. februar 2020 21 timer siden, ambisjon skrev: Ja åtte eksamener på siving er heavy shit. Sikt på fem og kont tre. Funker hvis du ikke har sommerjobb. Så 5-6 er overkommelig? Tror ikke jeg konter da jeg har hørt konteeksamen er veldig mye vanskeligere enn ordinær? Kanskje bedre å bruke sommeren på å lese og så prøve på 5-6 igjen til høsten? Anonymkode: b80b9...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå