Gå til innhold

Har jeg tatt meg vann over hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har meldt meg opp i 8 eksamener (sivilingeniør, NTNU), men tror ikke jeg kommer til å klare å fullføre. 4 av dem er rett etter hverandre på samme uke (altså ikke engang en eneste dag mellom). Jeg går i 2. klasse bygg og henger ett semester bak da jeg var syk forrige vår. Jeg ønsker helst å bli ferdig på normert tid men samtidig blir jeg ganske deprimert over å ha så ekstremt mange eksamener og av følelsen av at jeg nesten ikke kan slappe av et eneste minutt gjennom de neste månedene. Burde jeg droppe noen av dem?

Anonymkode: b80b9...cb3

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men tror ikke jeg kommer til å klare å fullføre

Burde jeg droppe noen av dem?

ikke kan slappe av et eneste minutt gjennom de neste månedene

Du har vel svart selv.. 

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan studieplanen din ser ut fremover, men 60 stp på et semester er veldig mye. Hva om du dropper 1-2 av de og tar opp igjen til høsten/neste vår. 

En ting er å ville ta igjen, men ikke la det at du tar igjen tapte fag ødelegge for de nye fagene. Det gjorde jeg i min tid og det ødela veldig da det ballet på seg med fag som måtte tas opp.

Anonymkode: 0a3a3...82a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvordan studieplanen din ser ut fremover, men 60 stp på et semester er veldig mye. Hva om du dropper 1-2 av de og tar opp igjen til høsten/neste vår. 

En ting er å ville ta igjen, men ikke la det at du tar igjen tapte fag ødelegge for de nye fagene. Det gjorde jeg i min tid og det ødela veldig da det ballet på seg med fag som måtte tas opp.

Anonymkode: 0a3a3...82a

Karakterer er ikke så viktig for meg. Tok du opp igjen fag fordi du ville forbedre karakter? 

Skrevet

Skjønner at du ønsker å bli ferdig på normert tid altså, men det er veldig vanlig å være litt forsinket :) Hvis du absolutt vil ta igjen på kort tid så ville jeg tatt kontakt med studieveileder. De pleier å være veldig hjelpsomme med å planlegge hvordan du kan porsjonere ut fagene (mtp. at noen fag går bare høst eller vår, pluss at noen fag bygger jo på tidligere fag) slik at du slipper å ta alle på ett semester.

Jeg hadde absolutt droppet noen av de 8 eksamenene. Med mindre du går et veldig lett studie eller har veldig høy arbeidskapasitet så høres det heftig og utmattende ut.

Anonymkode: 67d16...80d

Skrevet

Jeg ville droppet noen av eksamenene. Det du risikerer er å stryke på ganske mange av dem, siden du ikke rekker å forberede deg ordentlig + du blir utslitt av å ha eksamen så mange dager på rad. Du havner enda mer bakpå, og du bruker opp eksamensforsøk. Det er ikke verdens undergang å bli litt forsinket. Men møter du veggen, kan det ta lang tid å komme seg...

Anonymkode: f9504...ade

Skrevet

Ja åtte eksamener på siving er heavy shit. Sikt på fem og kont tre. Funker hvis du ikke har sommerjobb.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville droppet noen av eksamenene. Det du risikerer er å stryke på ganske mange av dem, siden du ikke rekker å forberede deg ordentlig + du blir utslitt av å ha eksamen så mange dager på rad. Du havner enda mer bakpå, og du bruker opp eksamensforsøk. Det er ikke verdens undergang å bli litt forsinket. Men møter du veggen, kan det ta lang tid å komme seg...

Anonymkode: f9504...ade

Hvor mange hadde du droppet? Ja kanskje bedre å bruke lengre tid enn å risikere å bruke årevis på å bli frisk fra utbrenthet. Jeg synes å ha eksamen to dager på rad er fælt men fire virker helt uoverkommelig. Så burde iallefall kutte et par der. 

Skrevet
21 timer siden, ambisjon skrev:

Ja åtte eksamener på siving er heavy shit. Sikt på fem og kont tre. Funker hvis du ikke har sommerjobb.

Så 5-6 er overkommelig? Tror ikke jeg konter da jeg har hørt konteeksamen er veldig mye vanskeligere enn ordinær? Kanskje bedre å bruke sommeren på å lese og så prøve på 5-6 igjen til høsten? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...