AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Fikk stryk i praksis under barnehagelærer fordi øvingslæreren synes samtalene våre ble mekaniske og uten det mellommenneskelige. Hun informerte i oppstart av praksis at hun la vekt på relasjoner. Jeg trodde dette gjaldt det at jeg skulle snakke med de ansatte, vise interesse og bli kjent. MÅ man ha en kjempe flygende tone med veilederen etter få dager for å innfri kravene? Kunne ikke veilederen da gjort noe for å bli kjent ? Jeg er der for å lære , ikke få venner eller kjadre? Jeg er en litt stille person og bruker litt tid 😔 Anonymkode: b6ed9...1e6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Du må bare godta at veilederen din mente du burde strykes. Hva hun har vektlagt og hvordan hun har vurdert deg er umulig for andre å vite. Prøv å innfinn deg med situasjonen og ta lærdom av den, istedenfor å være bitter. Det hjelper deg desverre ikke. Anonymkode: 0c85b...396 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bare godta at veilederen din mente du burde strykes. Hva hun har vektlagt og hvordan hun har vurdert deg er umulig for andre å vite. Prøv å innfinn deg med situasjonen og ta lærdom av den, istedenfor å være bitter. Det hjelper deg desverre ikke. Anonymkode: 0c85b...396 Må jeg godta det ? Anonymkode: b6ed9...1e6 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Ja, desverre. Du får ikke endret det uansett, så det beste er å bare reise seg og gå videre i livet. Skjønner det er kjipt, men å dvele ved det kommer du ingen vei med. Anonymkode: 0c85b...396 3
minister-mio Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 Fikk du skriftlig varsel før du strøyk? 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 4 minutter siden, minister-mio skrev: Fikk du skriftlig varsel før du strøyk? Ja med den begrunnelsen. Man kan ikke ha god tone med alle , det viktigste er vel at man kan ta til seg veiledning. Vanskelig når øvingslærer/veileder forventer å få en venninne. Anonymkode: b6ed9...1e6
minister-mio Skrevet 28. februar 2020 #7 Skrevet 28. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja med den begrunnelsen. Man kan ikke ha god tone med alle , det viktigste er vel at man kan ta til seg veiledning. Vanskelig når øvingslærer/veileder forventer å få en venninne. Anonymkode: b6ed9...1e6 I skriver om stryk hva stod det om hvordan du jobbet med tilbakemeldingen du fikk i varselet om stryk? 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #8 Skrevet 28. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bare godta at veilederen din mente du burde strykes. Hva hun har vektlagt og hvordan hun har vurdert deg er umulig for andre å vite. Prøv å innfinn deg med situasjonen og ta lærdom av den, istedenfor å være bitter. Det hjelper deg desverre ikke. Anonymkode: 0c85b...396 Det er et stort problem at mennesker som ikke er skikket er i feil posisjoner. Det der kvinnefolket ts skriver om minner meg om veilederen min på universitetet. Et mennesket totalt forståelse, verken for andre eller for sinn fornuft. Anonymkode: 12d80...ae3 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #9 Skrevet 28. februar 2020 Jeg hadde en veileder som var del av ei sånn kjerringgruppe i personalet, og hun gjorde det virkelig ikke lett for meg i praksis. Ble snakket nedlatende til hver eneste gang vi hadde lunsj eller liknende. Så medmenneskelig sett burde jeg også ha strøket, men besto praksisen med glans. Heldigvis så hun hvordan jeg var med barna og foreldrene, og det var det som var viktig. Utrolig merkelig å stryke noen pga at dere to ikke fikk den gode kontakten? Det hadde jeg tatt opp med noen, virkelig! Anonymkode: ef3a0...91f 8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #10 Skrevet 28. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, desverre. Du får ikke endret det uansett, så det beste er å bare reise seg og gå videre i livet. Skjønner det er kjipt, men å dvele ved det kommer du ingen vei med. Anonymkode: 0c85b...396 Hun kan klage, fordi det der ser ikke ut til å være faglig begrunnet. Folk som jobber i barnehage skal være der for barna, ikke for å prate med en sikkert vemmelig hurpe. Anonymkode: 12d80...ae3 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #12 Skrevet 28. februar 2020 Noen egner seg rett og slett ikke til å jobbe i barnehage, og da er det fint at de blir stoppet før de er ferdig utdannet. Sånn jeg har forstått det var dette den siste praksisen på studiet, og da er det jo meget spesielt at du ikke har fått noen kommentarer på noe lignende før. Dersom du ikke har det oppfordrer jeg deg, som de andre her, til å klage! Anonymkode: ffc6c...17e 19
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #13 Skrevet 28. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kan klage, fordi det der ser ikke ut til å være faglig begrunnet. Folk som jobber i barnehage skal være der for barna, ikke for å prate med en sikkert vemmelig hurpe. Anonymkode: 12d80...ae3 Ja, hun kan klage. Men mitt inntrykk etter å ha sett alle trådene ts har laget om dette, er at det er ting hun utelater. Det fremkommer stadig nye opplysninger og andre forklaringer på hvorfor hun strøk. Hun hadde også problemer med medstudent allerede før praksis, uten at de hadde snakket sammen. Kan det være at ts for eksempel skaper konflikter rundt seg og at veileder har lagt merke til dette? Jeg får en følelse av at det er noe som skurrer her, og vi frå jo tross alt bare høre en side av saken. Anonymkode: 0c85b...396 26
Gjest loveli Skrevet 28. februar 2020 #14 Skrevet 28. februar 2020 Kan du få det skriftlig av de andre ansatte at du er god faglig og med barna og de foresatte? Det er det viktigste, ikke at du og veileder har god kontakt, ærlig talt! Noen egner seg ikke til å jobbe i barnehage, denne veilederen er kanskje en av dem!! Sånne sladrekjerringer burde bli sparket ut av yrket, de hever seg over andre men gjør en dårlig jobb selv. Jeg vet ikke hva som er sannhet i TS' tilfelle, men jeg får vibber om at det ikke er deg, det er hun.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #15 Skrevet 28. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hun kan klage. Men mitt inntrykk etter å ha sett alle trådene ts har laget om dette, er at det er ting hun utelater. Det fremkommer stadig nye opplysninger og andre forklaringer på hvorfor hun strøk. Hun hadde også problemer med medstudent allerede før praksis, uten at de hadde snakket sammen. Kan det være at ts for eksempel skaper konflikter rundt seg og at veileder har lagt merke til dette? Jeg får en følelse av at det er noe som skurrer her, og vi frå jo tross alt bare høre en side av saken. Anonymkode: 0c85b...396 Har ikke laget andre linker om denne casen , så da forveksler du meg med en annen. Sitter dere bare her å leser tråder? Mange hundre studenter har praksis samtidig. Anonymkode: b6ed9...1e6 2
Gjest loveli Skrevet 28. februar 2020 #16 Skrevet 28. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke laget andre linker om denne casen , så da forveksler du meg med en annen. Sitter dere bare her å leser tråder? Mange hundre studenter har praksis samtidig. Anonymkode: b6ed9...1e6 Jeg regnet med at du ikke var hun andre, for hun andre strøk av helt andre grunner enn deg. Hvis dette er din første tråd er du nok dessverre en av de som er meget uheldig med øvingslæreren din. Hun tålte vel ikke at du ikke elsket henne. Eller noe. Nok av damer med issues i barnehager.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #17 Skrevet 28. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke laget andre linker om denne casen , så da forveksler du meg med en annen. Sitter dere bare her å leser tråder? Mange hundre studenter har praksis samtidig. Anonymkode: b6ed9...1e6 For det første, så har skolene praksis til ulik tid. For det andre, så er det ikke såå mange som stryker. For det tredje så er skrivemåten helt den samme i alle innleggene, og det er lite selvkritikk å spore. Men for all del, om jeg tar feil er det bare å klage og håpe du vinner frem. Om ikke, så bør du gå i deg selv og reflektere litt over alle tilbakemeldingene du har fått i de ulike trådene. Anonymkode: 0c85b...396 13
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #18 Skrevet 28. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: For det første, så har skolene praksis til ulik tid. For det andre, så er det ikke såå mange som stryker. For det tredje så er skrivemåten helt den samme i alle innleggene, og det er lite selvkritikk å spore. Men for all del, om jeg tar feil er det bare å klage og håpe du vinner frem. Om ikke, så bør du gå i deg selv og reflektere litt over alle tilbakemeldingene du har fått i de ulike trådene. Anonymkode: 0c85b...396 Så fint at du vet alt dette da. Skulle tro du burde bruke kvalifikasjonene dine på annet enn forum. Anonymkode: b6ed9...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #19 Skrevet 28. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint at du vet alt dette da. Skulle tro du burde bruke kvalifikasjonene dine på annet enn forum. Anonymkode: b6ed9...1e6 Hehe, det burde jeg nok. Anonymkode: 0c85b...396 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #20 Skrevet 28. februar 2020 Hva i all verden, TS??? Behandlet du veileder, kollegaer, foresatte og barna så frekt som her i tråden? Anonymkode: d89f4...700 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå