AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Hadde dere klart dere noen uker på egendyrket mat? Anonymkode: 2a78b...912
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Vi har noen poteter igjen i kjelleren, men ellers er det fint lite som gror for tiden. Anonymkode: 4ef41...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har noen poteter igjen i kjelleren, men ellers er det fint lite som gror for tiden. Anonymkode: 4ef41...b4c Jeg tenkte mer generelt. Vet at det er vinter. Anonymkode: 2a78b...912
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Hadde ikke klart meg lenge nei, det som faktisk utgjøre noe mat her er squash og epler, ellers har jeg salat og annet bladgrønt, reddiker, tomater, nesle og annet viltvoksende, sukkererter, urter...ikke mye å leve på, mest for hobby. Anonymkode: 19669...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 I mangel av hageplass ble jeg medlem av en andelsgård, det kan virkelig anbefales! Der vokser det frem massevis av gode grønnsaker og frukt hele året under kyndige gartnerhender, nå på vinteren kan jeg hente jordskokk, grønnkål og rosenkål, gulrøtter og poteter. I sommer og høstsesongen går det i erter, beter, neper, poteter, gulrøtter, div kål, agurk, tomat +++ Så jeg tror faktisk jeg hadde klart meg ganske godt på det jeg kan hente ut av min andel fra gården. Anonymkode: 5732f...358
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mangel av hageplass ble jeg medlem av en andelsgård, det kan virkelig anbefales! Der vokser det frem massevis av gode grønnsaker og frukt hele året under kyndige gartnerhender, nå på vinteren kan jeg hente jordskokk, grønnkål og rosenkål, gulrøtter og poteter. I sommer og høstsesongen går det i erter, beter, neper, poteter, gulrøtter, div kål, agurk, tomat +++ Så jeg tror faktisk jeg hadde klart meg ganske godt på det jeg kan hente ut av min andel fra gården. Anonymkode: 5732f...358 Kan anbefales ja! I år skal jeg prøve å dyrke mer selv, men jeg har fortsatt poteter fra andelsgården nå Anonymkode: 19669...0c7
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #7 Skrevet 29. februar 2020 Jeg har noen vinstokker. Blir ikke nok druer til å lage vin enda, så de blir til rosiner i første omgang. Regner med å ha nok druehøst til å sette en liten dunk vin om 3-4 år. Ellers har jeg en kaffebusk i stua. Får 1-2 dl kaffebønner hver sesong. Samler opp og skal brenne kaffebønnene om noen måneder. Anonymkode: 7aea6...12b
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #8 Skrevet 29. februar 2020 Dyrker salat/spinat, urter, løk, vårløk, flere typer grønnkål, rosenkål, gulrot, fennikel, gresskar - det var det jeg kom på nå i farten. Etter en sesong hadde vi klart oss i en mnd hvert fall. Jeg fermenterer en del av grønnsakene og har igjennom hele året. Dyrker så økologisk som er mulig 🙂 Anonymkode: c3ab4...a18
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #9 Skrevet 29. februar 2020 Har kun balkong, men vi har tomater, gressløk, markjordbær og prøver med chilli i år. Anonymkode: b8a54...c1b 1
skrue Skrevet 29. februar 2020 #10 Skrevet 29. februar 2020 I gode sesonger kjøper jeg ikke tomater fra juli til november og det er pastasaus i fryseren til neste vår. Vanlig rød chili har jeg ikke kjøpt på seks år etter å ha begynt å ha noen slike planter hvert år. Disse er begge varmekjære og mine står ute (men de startes inne - er allerede litt sent for chili) så utbyttet varier fra sesong til sesong. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #11 Skrevet 29. februar 2020 Vi har litt ulikt i hagen og pallekarmer. Noe kommer hvert år: bringebær, blåbær, rips, solbær, jordbær, rabarbra. Planer om å plante noen familietrær også, eple, kirsebær og plomme. Lager masse saft og syltetøy, men alt er relativt nyetablert så er ikke nok til et helt år enda. Og så er det jo så godt at det er borte fort som fy 😅 Har ikke endelig laget plan for paklekarmene i år, men blir nok tomat, agurk, sukkererter, salat, gulrot og potet og selvfølgelig masse krydderurter 🤩 Anonymkode: 340ba...c97
Sago Skrevet 29. februar 2020 #12 Skrevet 29. februar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har noen vinstokker. Blir ikke nok druer til å lage vin enda, så de blir til rosiner i første omgang. Regner med å ha nok druehøst til å sette en liten dunk vin om 3-4 år. Ellers har jeg en kaffebusk i stua. Får 1-2 dl kaffebønner hver sesong. Samler opp og skal brenne kaffebønnene om noen måneder. Anonymkode: 7aea6...12b Så gøy! jeg viste det gikk an å dyrke kaffebusker inne, men ikke at man faktisk kunne få kaffe på dem. Hvor lenge har du hatt den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå