Gå til innhold

Hvordan veie frosne varer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har begynt å logge maten min, og lurer om jeg gjør rett at jeg veier maten når den er frossen fra pakken før jeg lager den? 😅

eks wok, pomfrit osv ? 

Anonymkode: 790b5...c4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du veier de frosne.

Anonymkode: 39cae...bb8

• Liker 2
Skrevet

Jeg veier dem ikke frosne, men når de er ferdigstekte. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, SPOCA skrev:

Jeg veier dem ikke frosne, men når de er ferdigstekte. 

unødig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å loggføre for mye enn for lite. Bedre safe enn sorry, tenker jeg. Men de fleste grønnsakene inneholder så lite kalorier at det er nesten ikke verdt å loggføre. Jeg hopper alltid over å loggføre grønnsaker.

Men når det er snakk om pommes frites - så vil jeg heller unngå disse. Eller kjøpe "airfryer" (sunn frityrkoker).

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

unødig.

Det må du gjerne mene. Med tanke på at jeg har gått ned over 80 kg med kaloritelling og har vært svært nøye med det, vil jeg fortsette med akkurat det. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, matrobot said:

Jeg pleier å loggføre for mye enn for lite. Bedre safe enn sorry, tenker jeg. Men de fleste grønnsakene inneholder så lite kalorier at det er nesten ikke verdt å loggføre. Jeg hopper alltid over å loggføre grønnsaker.

Men når det er snakk om pommes frites - så vil jeg heller unngå disse. Eller kjøpe "airfryer" (sunn frityrkoker).

Takk for svar alle! :) 

ja Grønnsaker velter ikke lasset for å si det mildt 😅 men det gjør alle form for poteter etc. Jeg liker potetbåter eks, da er det enkelt å hive i ovnen :) 

er kollisjonen å veie fryst vare? 🙈

Anonymkode: 790b5...c4a

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja Grønnsaker velter ikke lasset for å si det mildt 😅 men det gjør alle form for poteter etc. Jeg liker potetbåter eks, da er det enkelt å hive i ovnen :) 

er kollisjonen å veie fryst vare? 🙈

Du kan eventuell bruke "øyemål" og regne med matte. F.eks. hvis posen veier 400g (nettovekt) og du bruker cirka halvparten, så vet du at den veier 200gram. I verst fall hvis du øyemåler "feil", veier det opp automatisk igjen når du bruker resten av posen. Denne metoden har jeg brukt lenge - og fungerer bra :) 

Kjøkkenvekt bruker jeg nesten bare når jeg skal måle havregryn eller mel eller noe som er vanskelig å "øyemåle". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...