Gå til innhold

Parkett på kjøkkenet, lurt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Parkett på kjøkkenet, er det en god idè?

Anonymkode: 3c9b0...edf

Skrevet

Vi hadde det før. Var litt skader ved oppvaskmaskinen. Men det var stygt før jeg flyttet inn. Nå har vi gulvflis i den sonen. Hadde kunnet hatt parkett der igjen, men om jeg hadde nytt gulv hadde jeg vært mer påpasselig med at det ikke ble sølt vann der.

Anonymkode: df8d2...83d

• Liker 2
Skrevet

Parkett på kjøkkenet er pent men upraktisk.  Hvis det er barn i familien så er det ingen god ide. Det skal bare litt vannsøl til før parketten får merker. Det er også lett for at man mister ned en kniv eller lign. og da blir det merke.

Dersom det er to voksne som bor der, så burde det gå greit med parkett hvis begge er oppmerksomme på problemet med evt. vannsøl.

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte et hus for drøyt ni år siden med parkett på kjøkkenet. Parketten var lagt ca tre år før jeg kjøpte huset. Den er veldig fin fremdeles, men jeg har en smal matte på deler av gulvet med mest trafikk, og er rask å tørke opp vannsøl. Syns det er behagelig å gå på parkett, og det gir en annen 'romklang' enn feks flisgulv. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke smart da det er og blir økt sannsynlighet for vannlekkasje/vannsøl på et kjøkken. Samt at det mest sannsynlig blir hakk hvis du mister en kniv. 

Anonymkode: d1e23...85f

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Jeg bor i et hus med parkett på kjøkkenet og finner det utrolig upraktisk. Jeg var usikker på om det er bare meg, eller om dette vanligvis er en god idè og jeg bare er slurvete. Den er absolutt ikke så fin som når jeg flyttet inn, og har flere hakk etter ting som har falt ned, og flekker etter vannsøl. Jeg har dyr og er flink til å miste ting, så jeg egner meg helt klart ikke til å ha parkett. TS

Anonymkode: 3c9b0...edf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan løse det ved å ha et teppe der, bare pass på at du har et teppe som ligger stødig.

Anonymkode: 3baab...646

AnonymBruker
Skrevet

Bedre med linolium eller noe, men fliser er enda verre enn parkett synes jeg.

Anonymkode: 31676...6c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er alternativet? Kan ikke huske å ha sett noe annet enn parkett (evt laminat)

Anonymkode: 92097...883

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre med linolium eller noe, men fliser er enda verre enn parkett synes jeg.

Anonymkode: 31676...6c4

Jeg hadde fliser på kjøkkenet tidligere (et annet hus enn der jeg bor nå), og hvis jeg mistet noe i gulvet så føk det skikkelig utover. Falt noe knusende i gulvet var det glasskår over hele kjøkkenet... Har parkett nå, og er omhyggelig med å tørke opp væte, og har lagt på et teppe som beskytter mot hakk etc.

Anonymkode: 3baab...646

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er alternativet? Kan ikke huske å ha sett noe annet enn parkett (evt laminat)

Veldig stor forskjell på parkett og laminat. 

Anonymkode: 36f4b...80e

AnonymBruker
Skrevet

Parkett på kjøkken og stue og overalt bortsett fra gangen. Kjøpte alt nytt for 4 år siden og er klin strøkent. Enkelt: er nøye av meg og ser mange andre er helt utafor.  Det søles vann, dras i møbler bortover parketten og lager hakk og merker i vegger og det styres og ordnes. Seriøst så synes jeg mange er helt håpløs. Må liksom herje med alt. Har man unger så kan man jo bo i telt for da ødelegges jo alt som er da barn ikke har oppdragelse lenger. Mange mennesker har mista det helt i Norge dem siste åra. Barna har blitt utstillingsvindu for familiene og da går det galt da. Lykke til. Anbefaler deg laminatguøv og steinlegger. 

Anonymkode: a5a32...7a7

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vinylgulv på kjøkkenet. Klikkvinyl som ser ut som fliser. Mykt å behagelig å gå på, og vannbestandig. 

Anonymkode: 404bf...6bd

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vinyl laminat tåler vann.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd med begge deler. Utgjorde egentlig ingen forskjell. Men vi er to ryddige voksne, søl tas med en gang. 

Det jeg savner mest er varmekabler på kjøkkenet. Man blir ofte stående lenge og lage mat, da er det godt med varme under beina. 

Anonymkode: 5fdb1...caf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt parkett på mine kjøkken i mine tre hus, og det har aldri vært noe problem. Lett å vaske på, lett å holde rent. Og så har både jeg og mine barn vært lite sølete av oss. I de to siste husene har det vært vannsensor under oppvaskmaskinen, så da ville denne slått ut i tilfelle lekkasje. I nye hus er jo kjøkkenet gjerne en del av et større areal, og da velger man jo gulv for hele arealet. Jeg kan se at hus og leiligheter med eget kjøkken sikkert kan ha andre gulv. Men jeg hadde nok uansett valgt parkett eller en god laminat. 

Anonymkode: fde54...8a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har parkett, to barn, ingen problemer. Har et teppe foran vasken og tørker opp ved behov. Kjører ikke oppvasken når vi ikke er hjemme. Er ikke glad i fliser på kjøkken så det var aldri et alternativ. 

Anonymkode: 74a51...71f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig stor forskjell på parkett og laminat. 

Anonymkode: 36f4b...80e

Har hatt begge deler og merker liten forskjell. Største forskjellen er at det er bedre å gå på parketten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gummi fliser, sånne som finnes på flyplasser. Ingenting knuser, det er behagelig å gå på, tåler vann og søl. Kunne aldri hatt flis, er ubehagelig å stå på og dersom man mister ned ting knuser det. Ikke like pent som parkett, da. 

Anonymkode: 5959b...4f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...