AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 For noen dager siden traff jeg en gutt og var med han hele kvelden... Jeg sa til mamma jeg skulle være med en venninne, fordi jeg vil jo ikke si til mamma at jeg skal være med en gutt. Jeg må jo få ha litt privatliv, og jeg orker ikke mange spørsmål eller at det skal være noe stort ut av det! Hun har klikket sykt etter det, og over at jeg sa jeg skulle være med noen andre enn jeg var med.. men jeg må jo få ha litt privatliv også??! Jeg blir 18 i oktober i ÅR! Jeg har gode venner og henger aldri med "feil" folk. Er det innenfor å bli sur for sånn? Anonymkode: e8ac2...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Ja, fordi du løy til henne. Anonymkode: cd9b0...d6c 16
Ulrikke Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Ja, når du lyver skjønner jeg at hun "klikker". Vær ærlig med henne og ta diskusjonen med henne ang det. Løgn er aldri ok. 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 Moren din reagerer nok mest på at du lyver om hvem du er med. Vil du ha tillit må du gjøre deg fortjent til den. Du er ikke 18 enda, så enn så lenge må du bare belage deg på at hun faktisk har siste ordet. Vær ærlig om hvem du er med, er det så vanskelig da? Om du absolutt må holde det hemmelig er det kanskje noe som skurrer mer enn du vil innrømme. Moren din veit du vil fatte interesse for gutter, finne deg en kjæreste osv. Vil du ha en god tone, og «rett til privatliv», så må du vise at du er voksen nok til å kunne få den tilliten fra henne. Anonymkode: ad12b...5c9 11
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 Du skulle ikke ha løyet til henne. Anonymkode: 0fd50...b99 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #7 Skrevet 28. februar 2020 Jeg synes hun overreagerer. Såpass må hun tåle. Anonymkode: d425f...9aa 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #8 Skrevet 28. februar 2020 Ja, du løy. Vær ærlig, si at du var med en gutt men at du ikke vil snakke mer om det. Du er ikke 18 ennå, og selv etter du er blitt det kan du ikke ture frem som du vil all den tid du bor i hennes hus. Så å tro du kan gjøre akkurat hva du vil fra oktober av er helt feil om du bor hjemme. Anonymkode: 3a762...2b8 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #9 Skrevet 28. februar 2020 Når moren din tar deg i én løgn, vet hun jo ikke om det også er andre ting du lyver om. Slikt skaper ikke tillit. Hun vet kanskje ikke om hun kan stole på deg. Jeg gjetter at det er bedre å fortelle sannheten neste gang, kanskje synes moren din det er helt greit. Men jeg er enig i behovet for privatliv. Du trenger ikke fortelle henne alle detaljer, men det er ikke det samme som å lyve. Anonymkode: 458aa...8d1 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #10 Skrevet 28. februar 2020 Hun er sikkert bare såret, men jeg synes hun overreagerer. Hadde aldri sagt til moren min at jeg skulle møte en gutt fordi hun hadde blitt alt for gira. Anonymkode: 06f14...033 3
solmåneogstjerner Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 Hun overreagerer. Når man er 17 år må man få ha litt privatliv og man har ikke opplysningsplikt om slike småting som dette. Helt normal oppførsel å være med gutter og ikke fortelle mamma om det. Har en tenåringsdatter selv, dog litt yngre. Jeg blander meg ikke inn i hva hun gjør så lenge det ikke er mistanke om drikking o.l. Hun forteller meg stort sett alt likevel, men noen ting må hun få ha i fred. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 På 28.2.2020 den 17.20, AnonymBruker skrev: Hun er sikkert bare såret, men jeg synes hun overreagerer. Hadde aldri sagt til moren min at jeg skulle møte en gutt fordi hun hadde blitt alt for gira. Anonymkode: 06f14...033 Jeg er enig i dette. Man må som forelder forstå at en ungdom som snart er 18 år ikke er et barn lenger og har behov for privatliv. Husker da jeg var 20 år og møtte en som bodde i hjembyen min en liten periode (jeg bodde med andre ord ikke hjemme, men var hjemme innimellom på helg), og jeg angret ganske raskt på at jeg var ærlig om det for min mor skulle vite alt om denne fyren, hva han het, hvor gammel han var, hvor han kom fra osv. Kjenner at jeg er glad jeg nå bor så langt vekke at hun ikke vet noe som helst annet enn hva jeg velger å fortelle. Anonymkode: 23118...526 1
MollyJones Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 Hvorfor måtte du lyve? Hadde hun nektet deg å være med en gutt om du hadde vært ærlig? Om ja, så synes jeg det er helt greit at du løy. Om ikke så har du kanskje såret henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå