AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Den første uken etter forloveren min takket ja til å være forlover var hun i ekstase. Hun la det frem selv at hun ville avlaste meg så mye som mulig. Jeg takket henne så mye men tok det med et smil og sa at hun skulle få slippe å gape over for mye. Den første uken kom hun med ideer som var overraskende fine. Jeg ble så lettet og glad over at min bestevenn og forlover faktisk var så entusiastisk. Men... Det stoppet fullstendig etter den første uken. Nå krangler hun over hvilken farge hun skal ha på kjolen sin. Jeg har lagt meg ganske flat, og prøver å være forsiktig med uttalelsen min. Er det lov av meg, som brud, å komme med forslag til fargevalg? Jeg blir helt svett av de fargene hun foreslår. Jeg vil jo selvsagt at hun skal føle seg vell og vakker denne dagen. Men de hun har funnet hittil er til skrekk og gru. Jeg ga henne én viktig oppgave. Den ser det ut til at hun nå rett og slett driter i. Hver gang jeg spør henne om denne oppgaven over SMS får jeg ikke svar. Spør jeg henne per telefonsamtale så begynner hun å snakke om noe annet. Jeg forstår jo egentlig selv at jeg må ta litt mer ansvar for å få det til å skje. Men hva er da egentlig «oppgavene» til en forlover om de ikke skal hjelpe til med noe som helst? Anonymkode: a5d73...352
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Hva var oppgaven du ga? Anonymkode: e47bc...9a1 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 Å holde seg bortifra søsteren din? Anonymkode: 1c3c2...bc9 7
Ulven Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Forloveren har faktisk kun en oppgave, og det er å skrive under på forlovererklæringen. 😉 Alt annet er en bonus. Jeg tenker at du skal la kjolevalget hennes gå. Det er et lite offer for å få en hyggelig stemning. 23
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 Eh, trodde det var vanlig at forlover valgte selv hva hun skal ha på seg? Hvis du betaler for kjolen hennes kan du få si hva du mener, men det er fortsatt forloveren som velger. Ellers tenker jeg at forloverens oppgave er å være sammen med deg når du pynter deg på bryllupsdagen, kanskje arrangere utdrikningslag og kanskje holde tale. Festfiksing kan du sannsynligvis sette bort til mor og svigermor; de har trolig arrangert både dåp og konfirmasjoner og andre ting tidligere, og har bedre trening enn deg. Anonymkode: 2990f...48b 15
kaleidoskop Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 Forlover skal signere papiret. Hyggelig å få hjelp til andre ting, men hva trenger du hjelp til egentlig? Det er mange bridezilla der ute som tror forloveren kan brukes som slave... Og hvorfor kanhun ikke ha en kjole med farger du synes er grusomme? Har det noe å si? Er jo ikke du som skal ha på kjolen... 8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #7 Skrevet 28. februar 2020 Hva er denne oppgaven? Syns ikke man skal kreve noe annet enn å være til stede i selve vielsen, samt arrangere utdrikningslag. Da min bestevenninne giftet seg, spurte hun på en fin måte om jeg kunne tenke meg å ha x farge på kjolen, men at jeg ikke måtte det. Anonymkode: 052f0...393
Krok1 Skrevet 28. februar 2020 #8 Skrevet 28. februar 2020 (endret) Jeg synes du enten må si fra ordentlig eller legge det fra deg. Ikke la det påvirke tiden før bryllupet og selve dagen. Samtidig er det ingenting som heter "forloverens oppgaver", det er i så fall forlover og brud/brudepar blir enige. Om hun har tatt på seg denne ene tingen, ja, da bør hun jo gjøre det, og da kan du fint si "om du ikke vil gjøre det likevel finner jeg noen andre". Ang kjolevalg. Ja, du kan fint foreslå farger. Du kan fint si at du ikke synes det og det er fint, eller passer. Jeg synes dog ikke du kan bestemme noe hun absolutt ikke vil. Det er forlover som skal imøtekomme bruden på hennes dag, ikke omvendt. Men om det ikke funker, må man snakke om det og få det til å funke, eller la rollen være helt grunnleggende: skrive under på papirer Endret 28. februar 2020 av Krok1 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #9 Skrevet 28. februar 2020 Jeg forsto ikke dette med kjolen. Hun kan vel ha akkurat det hun selv vil. Men ønsker du noe og har gitt henne en oppgave hun har sagt ja til, så bør hun følge opp og svare deg på det når du spør. Anonymkode: 47a1b...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #10 Skrevet 28. februar 2020 Jeg ser jeg har formulert meg litt feil tidligere. Jeg er redd hun skal gjenkjenne meg her inne. Jeg betaler for kjole, hår og makeup for henne. Jeg hadde håpet hun i det minste kunne høre liiiiitt på de ti forslagene jeg har kommet med. Jeg ønsker absolutt ikke å være vanskelig. Jeg vil ikke annet enn at hun skal føle seg vel. Hun ønsker seg gjerne en typisk ballkjole i lys, lys rosa. Min brudekjole er i dusty pink... Angående oppgave.. Jeg er redd for å bli gjenkjent. Det er en viktig ting til vårt bryllup. Vi kan si det er blomster. Hun sa ordrett «jeg kan ta bestille blomster for deg, da jeg kjenner noen som jobber med dette». Jeg stolte da på at hun bestilte blomster. Takket selvsagt mye for det. Jeg var veldig glad for at jeg kunne krysse av nok en ting på min liste. Nå sitter jeg her 1 1/2 måned før mitt bryllup og vet ikke om blomster er bestilt. Ikke får jeg svar. Jeg vet heller ikke vet jeg om jeg burde ta saken i egne hender å bestille det selv. ts Anonymkode: a5d73...352
Krok1 Skrevet 28. februar 2020 #11 Skrevet 28. februar 2020 Da sier du til henne "det stresser meg at du ikke kan svare konkret på det med blomstene, om du ikke gjør det må jeg bestille blomster selv for å være sikker på at det er i orden". Og når du betaler for kjole bør hun definitivt lytte til dine innspill. Jeg tenker egentlig at det kan bli pent at hun er i samme fargepalett som deg, men skjønner at du ikke vil det skal bli for likt også. Og det må du si. Rett ut. Fint at du vil være varsom, men når det tærer sånn på deg og ikke fører frem må det mer direkte metoder til. 14
Djungelvrål Skrevet 28. februar 2020 #12 Skrevet 28. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser jeg har formulert meg litt feil tidligere. Jeg er redd hun skal gjenkjenne meg her inne. Jeg betaler for kjole, hår og makeup for henne. Jeg hadde håpet hun i det minste kunne høre liiiiitt på de ti forslagene jeg har kommet med. Jeg ønsker absolutt ikke å være vanskelig. Jeg vil ikke annet enn at hun skal føle seg vel. Hun ønsker seg gjerne en typisk ballkjole i lys, lys rosa. Min brudekjole er i dusty pink... Angående oppgave.. Jeg er redd for å bli gjenkjent. Det er en viktig ting til vårt bryllup. Vi kan si det er blomster. Hun sa ordrett «jeg kan ta bestille blomster for deg, da jeg kjenner noen som jobber med dette». Jeg stolte da på at hun bestilte blomster. Takket selvsagt mye for det. Jeg var veldig glad for at jeg kunne krysse av nok en ting på min liste. Nå sitter jeg her 1 1/2 måned før mitt bryllup og vet ikke om blomster er bestilt. Ikke får jeg svar. Jeg vet heller ikke vet jeg om jeg burde ta saken i egne hender å bestille det selv. ts Anonymkode: a5d73...352 Ingen går i ballkjoler i bryllup, og ihvertfall ikke i samme farge som bruden. Be henne skjerpe seg! 13
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #13 Skrevet 28. februar 2020 Da har hun ikke bestilt blomster. Så du må sende melding og si at du gjør det selv. Det finnes sjelden direkte fæle farger på kjoler, men hun skal ikke ligne bruden! Anonymkode: 81495...fcb 2
Djungelvrål Skrevet 28. februar 2020 #14 Skrevet 28. februar 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har hun ikke bestilt blomster. Så du må sende melding og si at du gjør det selv. Det finnes sjelden direkte fæle farger på kjoler, men hun skal ikke ligne bruden! Anonymkode: 81495...fcb Jo sjokkrosa og andre neonfarger er grusomme, brunt er også ofte stygt. Mange dyremønstre, grafiske mønstre og blomstermønstre også som er dritstygge. 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #15 Skrevet 29. februar 2020 Jeg er enig i de svarene du har fått angående forlovers oppgave. Men at hun skal ha helt lik kjole som deg er bare egoistisk. Jeg kan dele av min erfaring der som brud, da gjestene spurte hva som var greit å ta på seg eller ikke. Jeg sa at det er valgfritt for jeg brydde meg ikke om sånt, selv om det stod mørk dress på invitasjonen. En gjest valgte å ta på seg en hvit kjole som lignet mistenkelig en brudekjole. Denne gjesten fikk mange kommentarer om at hun prøvde å outshine bruden, enda jeg sa at det var greit. Det ble så ubehagelig for henne at hun skiftet. La venninnen ta på seg det hun vil, så vil hun nok få høre det fra gjestene. Eller så kan du advare henne om sure tanter😬 Anonymkode: 68c63...276 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #16 Skrevet 7. mars 2020 Min forlover var med på brudekjolejakt , arrangerte utdrikkingslag og hjalp meg med det praktiske på selve dagen. Dette tok hun initiativ til selv, jeg påla henne ingenting. Hun fikk en forlovergave av meg som takk, og vi dekket hennes hotellregning . Vennskap handler om å gi og få . Jeg tror mange venter litt for mye av forloverene sine. Anonymkode: 53b32...350 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #17 Skrevet 7. mars 2020 om du har dusty pink kjole kan hun ikke ha lys rosa. det matcher ikke. si nei. Ta litt grep her før du får stresssammenbrudd. Ring og si HEI. Nå må jeg spørre om noe viktig. Jeg har snakket med en butikk ang blomster. Jeg har fått et supert tilbud og lurte på om du har rukket å bestille noe enda? Om ikke så tar jeg det tilbudet. ( snakk med blomsterbutikk i forkant og hør om de kan levere ) Ang kjole si. Du kan ikke ha lys rosa ball kjole da jeg skal ha maken. Krangler hun så sier du at ja, sånn er det bare. Eller så går ikke dette samarbeidet. Din kjole kan være dus grønn eller blank grønn, eller med rosa blomster mønster feks. Jeg bestiller den nå. take it or leave it bitch Anonymkode: eb980...804 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå