Gå til innhold

Invitert i bryllup til en tidligere god venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt invitert i bryllup til en tidligere god venninne av meg. De siste 8 årene har vi hatt lite kontakt, kanskje mye pga vi har fått barn, men også fordi vi har vært opptatt med vårt på hver vår kant. Jeg har gått igjennom noen tøffe år bla med samlivsbrudd, men aldri opplevd noe form for støtte annet enn en tekstmelding om at hun måtte komme på besøk så vi kunne ta en prat. Hun kom aldri. Hun er fadder på datteren min som nå er 6 år. ingen form for kontakt her, når vi møtes er det kort hei og lite annet. Jeg har så utrolig lite lyst i dette bryllupet når ting er blitt som det er.. Er jeg egoistisk som tenker sånn som det her? Føler vi er mer som bekjente nå, med gode minner fra ungdomstiden.

Jeg vil gjerne høre hva dere andre tenker.

Anonymkode: 93595...885

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si, "tusen takk for invitasjonen. Jeg håper dere får en fantastisk dag, dessverre passer ikke datoen for meg/jeg har dessverre ikke mulighet til å delta". 

Siden dere ikke har hatt noe særlig kontakt de siste årene kan det godt hende du er "pliktinvitert"? Og det er vel lite sannsynlig at du må forklare i det vide og det brede hvorfor du ikke møter?

• Liker 4
Skrevet

Tenker samme som personen over her. Si "takk for invitasjonen, men jeg får dessverre ikke til å komme. Ønsker dere en fin dag" eller lignende

Anonymkode: 66d1b...6c8

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun følte at hun måtte invitere deg i og med at du er fadder.... Eller kanskje du betyr mye for henne og at hun virkelig vil ha deg der. 

Hvis du ikke vil gå er det jo helt greit å si at det ikke passer.

Anonymkode: 46975...bde

• Liker 1
Skrevet

*hun er fadder, mener jeg. 

Anonymkode: 46975...bde

Skrevet

Ts her. Jeg er usikker, har ikke lyst å skuffe henne samtidig så føler jeg at det blir helt feil å gå i bryllupet. Skulle ønske vi var bortreist på ferie eller noe denne dagen så jeg slapp å finne på noe. Rart å skulle stille opp for noen som ikke har vært der for meg i det hele tatt.. 

Anonymkode: 93595...885

• Liker 1
Skrevet

Synes du har fått gode råd, her jeg. Om dere har hatt så lite kontakt, så er det ikke sikkert hun blir så skuffet og bruker så mye energi på at du ikke kommer. Forstår godt at du ikke er helt giret på å dra, hadde bare sagt det ikke passer!

Anonymkode: 0d760...77b

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hennes måte å beklage på et vis at hun ikke har vært der, og en slags «ny start»?! Men kanskje ikke så sannsynlig, hun vet vel ikke bedre. 
Om du er helt ferdig med vennskapet ville jeg bare takket for invitasjonen, meldt pass uten forklaring. Helt unødvendig å forklare noe nærmere.

Anonymkode: 4ae88...e6f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...