Gå til innhold

Barn med monobryn, bør man fikse de

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du hadde hatt barn med monobryn. Hadde du da fikset brynene på barnet? Dvs tatt vekk hårene som skaper monobrynet?

Er det etisk rett å fikse på barnas bryn? Er det etisk rett å la være? (Mht erting) Hørt flere si at man kan da ikke fikse barnas bryn, tross monobryn. Er ikke det like innenfor å fikse bryn, som å operere barns utstående ører? 

Kjør debatt!👍

Anonymkode: bc766...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gjort det, men bruk heller sånn bryns kutter (som et veldig lite barberblad) enn å nappe

Anonymkode: 3a206...c2f

• Liker 11
Skrevet

😂

Anonymkode: 371c0...20d

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg ville ikke gjort det før hun selv følte for det. 

Om barn blir eksponert for forskjellige barn fra barndommen av, blir man kanskje mer åpne senere. 

Anonymkode: 4d241...1a6

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg ville ha gjort det. Skyt meg om dere må, men jeg var et av de barna som hadde monobryn, og jeg skulle virkelig ønske at noen hadde vist meg at det gikk an å gjøre noe med det før jeg fant det ut selv som eldre tenåring. Hadde «heldigvis» briller, så det var ikke så veldig synlig, men nok til at jeg ble mobbet for det (også...).

Anonymkode: 3fe97...d34

• Liker 14
Skrevet

Jeg hadde nok fikset på det ja.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Folk må heller slitte å bry seg om sånt.

Anonymkode: 1fcf2...bb4

• Liker 1
Skrevet

Ja. Sparer det barnet for eventuell mobbing på skolen, er det verdt det. Noen vil nok si at man blir sterkere av å ha opplevd mobbing, men mobbing kan sette dype spor, som igjen kan føre til psykiske problemer. I en perfekt verden hadde ikke mobbing eksistert, men verden er ikke perfekt, så da bør man prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.

Anonymkode: 169ee...e23

• Liker 13
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Synes ikke det er så annerledes enn å klippe hår og negler, det er en del av å holde seg velstelt. 

Anonymkode: 74280...2cc

• Liker 9
Skrevet

Nei. Ikke før hun gav uttrykk selv for at hun ville. 

Anonymkode: f9201...2ec

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Folk må heller slitte å bry seg om sånt.

Anonymkode: 1fcf2...bb4

Er lett å si hvis man ikke har monobryn. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde jeg. Synes ikke det er så annerledes enn å klippe hår og negler, det er en del av å holde seg velstelt. 

Man kan være velstelt selv om man har monobryn. 

Skrevet

Jeg gikk i klasse med ei på barneskolen som ble mobbet fordi hun hadde monobryn. Ikke fikk hun lov av moren å nappe de heller. Ville nok ikke tilbydd napping før barnet spurte selv, men jeg ville ikke nektet av prinsipp fordi «alle er fine som de er». 

Anonymkode: ba137...c87

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde fikset på det. Barnet vil nok bli mobbet, og som forelder gjør man det man kan for å hindre mobbing

Anonymkode: 9504f...ba7

• Liker 2
Skrevet

Ja, dersom barnet hadde vist ubehag med eget utseende. Hadde ikke gjort det på eget initiativ 😊

Skrevet

Jeg hadde fikset det. Mye bedre enn at barnet blir mobbeoffer fordi mor har "fanesak" om at naturlig utseende alltid er det beste og bør holdes hellig.

Det er jo ikke mer skadelig for barnet å fjerne litt bryn vs bli mobbeoffer liksom. Hva er verst for selvfølelsen?

Skjønner ikke at noen kan mene noe annet enn dette. Kom i såfall med gode argumenter 

• Liker 6
Skrevet

Bare om barnet ga uttrykk for å ønske det. Ville aldri gjort det på eget initiativ. 

Anonymkode: d1acb...165

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare om barnet ga uttrykk for å ønske det. Ville aldri gjort det på eget initiativ. 

Anonymkode: d1acb...165

Så du vil heller at barnet skal mobbes litt først? Før du gjør noe med det?

Endret av sommerfugl154
  • Liker 3
Skrevet

Vet ikke. Er jo en modell som har monobryn og andre folk som ser bra ut med det 

Anonymkode: 9a3e9...261

Skrevet
4 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Man kan være velstelt selv om man har monobryn. 

Personlig synes jeg det er en del av det å være velstelt å fjerne ansiktshår som monobryn og nesehår eller ørehår som stikker ut. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...