Gå til innhold

Hente to barn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har fått barn nr to som skal begynne i barnehage til sommeren. Eldste ble nettopp 4. Han vil ikke bli henter før tidligst kl 16 og vil gjerne bare leke LITT til når vi kommer for å hente.

Vi kommer til å få muligheten til å hente tidlig innimellom (rundt kl 15) og med tanke på den yngste så vil vi jo gjerne det men hva med han eldste?  Han har endelig funnet sin gjeng i barnehagen (flyttet i høst) og vil ikke ødelegge for det. 

Noen som henter to ganger på ettermiddagen her? 😆

Anonymkode: 0afb9...a4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er innimellom er det da ikke noe som helst problem å hente eldste samtidig, han vil jo være vant til det. Og siden det er til høsten, vil jo den timen av og til ha null å si for hvor inkludert han vil være i vennegruppen. Nå overtenker du og problematiserer fælt tror jeg. Skulle det bli helt umulig eller ikke ønskelig av en eller annen grunn, finner dere ut av det da og kan hente 15.30 for eksempel, eller du handler først. Å hente minste, gå hjem, og gå tilbake er jo meningsløst. Men hvis du innimellom kan hente yngste veldig tidlig, og eldste kan hentes av faren til vanlig tid/sent, og alle ønsker det, så er jo det en mulighet av og til, så minstemann får litt alenetid. 

Anonymkode: 0286a...6ba

• Liker 6
Skrevet

Haha, har en 3,5 åring og en snart 15 mnd, det går ikke så fort nei😂 jeg kjører ikke til barnehage, det er såpass kort, når faren henter så går det fort, han kjører til jobben

Anonymkode: a4d30...23e

Skrevet

Tuller du?

Anonymkode: 2ffeb...7b8

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde aldri hentet to barn til hvert sitt tidspunkt, nei. Det har i grunnen aldri falt meg inn å la barna bestemme når de skal bli hentet. Jeg henter når jeg har mulighet, og særlig når man har flere barn, må jo ting funke for familien som helhet. Barn blir jo ikke utenfor pga en time mindre lek om dagen når de er sammen så mange timer. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også hatt barn som liker å bli hentet sent. Det er en egen ro på ettermiddagen, og de slipper å bli tatt ut av lek eller det som skjer. Men noen ganger har vi måttet hente tidlig, og da har det gått sånn passe greit. Det har ikke hatt noe å si for noe annet enn humøret i noen minutter når det bare er av og til. 

Anonymkode: eed7d...10f

Skrevet

Jeg ville helt klart prioritert den yngstes behov for å bli hentet tidlig. Tror ikke det har noe som helst å si for inkluderingen av eldste om han blir hentet kl.15 eller 16, og om han blir frustrert, vil det trolig være over før dere har kommet inn døra hjemme uansett. Dersom du selv opplever det vanskelig, kan du jo i en overgang alliere deg med personalet, og be dem forberede eldste på at han snart blir hentet, sånn at han får tid til å avslutte det han holder på med før du kommer. Er du redd for at han skal bli eksludert fra barnegruppa, kan du jo sørge for å invitere andre barn hjem jevnlig. Men tror som sagt hentetidspunkt har veldig lite å si for dette, så lenge han stortsett er i bhg daglig. Tror barn som f.x er der bare annenhver dag el.l er mer sårbare for dette. Husk at dersom han er i bhg 8 t for dag, 5 dg i uka, får han ei «arbeidsuke» på 40 timer! Det er mer enn mange voksne! 

Anonymkode: 844b3...46f

Skrevet

Jeg løser det ved å gå inn til eldste å gi meg tilkjenne og sier «nå kan du få gjøre deg ferdig mens jeg går og henter lillebror». Så finner jeg frem alle klær og rydder litt i garderoben, henter lillebror og går tilbake igjen til storebror. Da er han nesten alltid klar for å hjem :) 

Anonymkode: 6a2c8...ff3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...