Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig å vaske bilen? Har en nabo som vasker sin minst en gang i uken, men ofte mer enn en gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Året gjennom vasker han bilen stort sett flere ganger i uken. Med høytrykkspyler, såper, svamper og hele pakken.

Er det vanlig? Eller helt vanlig føler jeg det ikke er, jeg ser ingen andre, og kjenner ingen andre som vasker bilen sin så ofte og grundig, men er det lurt å vaske den så ofte? Kanskje vi andre er litt late? 

Anonymkode: e8497...982

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal finne deg en annen hobby enn å holde oversikt over hvor ofte naboen vasker sin bil?😀

Anonymkode: 8a8af...253

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Det må han få lov til å mene, ikke alle andre. Liker han det, vel, så liker han  det da? Hva er prbl`?

Skrevet

Husker ikke om jeg vasket min i fjor, men det er mye mulig at det skjedde.
Har vaska bilen kanskje 3 ganger på ti år.
Heldigvis regner det i blant.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hadde en nabo som gjorde det samme, han tok også skoa av før han gikk inn i bilen. Men, ikke min apekatt. 
Forøvrig har jeg også vasket bilen to ganger siste uka. 

Endret av Tessa12
Skrevet

Har vi samme nabo? 🤣

Vasker min når den er møkkete, men hadde nok trengt å vaskes oftere på vinteren pga alt saltet. Men ikke så lett når man ikke har garasje, dører og låser fryser så lett :( 

Anonymkode: 9ba8c...dde

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig er det nok ikke, men det er mange som gjør det. Om det er bra for lakken kommer nok litt an på hva slags type såpe han bruker osv.  
Å skylle bilen ofte kan jeg tenke meg er ganske bra, spesielt med tanke på all saltingen som gjøres på norske veier

Anonymkode: 9f5d4...d6e

Skrevet

Det er vanlig å vaske den daglig, ukentlig, hver 14. Dag, en ganh i mnd, en gang i halvåret, en gang i året, og sjeldnere enn det.

Anonymkode: f8830...472

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker bilen minst to ganger i mnd og etter hver gang jeg har kjørt på saltet vei, salt tar knekken på understell og elektroniske komponenter.

Dessverre så saltes det alt for mye i Norge fordi at folk ikke lengre vet hvordan de skal kjøre på vinterføre og krever snø og isfrie veier året rundt. 

Anonymkode: d9c02...113

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke fordra skitten bil. Skitten bil fører til skitne klær, og dessuten sliter det på lakken. Jeg tar turen til selvvask minst en gang i måneden. Nå på vinteren oftere.

Anonymkode: 18ce3...dd1

Skrevet

Eksen min vaska bilen mye. Syns det var noe tull. Selv ville jeg bare kjørt den gjennom bilvask på stasjonen når den var skikkelig fæl, en gang iblant. Vaske den for hånd hadde jeg ikke giddet.

Anonymkode: e16d7...048

Skrevet

Innvending en gang i mnd. Utvendig 1-2 ganger i året, etter behov. Pluss detailing med skikkelig polering/voksing.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg antar folk vasker bilen så ofte de selv vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Her vasker naboen bilene sine iført hodelykt på kveldstid. Mistenker nesten at han har noe å skjule😌

Anonymkode: da7da...2bc

Skrevet

Både utvendig og innvendig 1-2 ganger i uka, men jeg vasker den utvendig i maskin da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har vasket bilen min hver uke hele denne vinteren, pendler 80km hver dag gjennom uka og bilen blir veldig møkkete. Har inntrykk at dette er veldig mye oftere enn normalen. Heldigvis gjør mange av naboene det samme så jeg skiller meg ikke så mye ut i nabolaget.

Anonymkode: be30b...b97

• Hjerte 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om når naboen vasker bilen ? Finn på noe annet enn å luske bak gardinene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan vaske bilen min flere ganger i uka, men har en jobb som bilen min er helt hvit av stein støv. Og har en 3 år gammel bil som jeg liker å ta vare på. 

Anonymkode: 58154...d89

Skrevet

Det vil jo slite mer på lakken jo oftere man vasker .

men samtidig.  Vasker man bare en gang i skuddåret er sjansen for rust i hjulbue og andre steder større . Og kostnadene for det er langt større enn å få fikset lakken .

AnonymBruker
Skrevet

Det hender at jeg vasker min Peugeot en gang i året, gjerne etter saltsesongen. 

Anonymkode: 88a8f...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...