Gå til innhold

Bestille til Frankrike i mai nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ville dere bestilt tur til feks Paris i mai nå? Mtp på coronavirus og sånn.

Anonymkode: 7b046...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg for å ha mulighet til å avbestille ihvertfall. 

Det utvikler seg fort nå, kanskje er det hele over i mai. Eller så er hele verden i lock down og karantene. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Tenk om du blir sittende i karantene på et hotell. Jeg ville ventet og sett an hvordan ting utvikler seg.

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig. Bestilte selv mai-ferie i går, da Norwegian satt ned flyprisene. Hotell er også superbillig akkurat nå. 

Det er et enkelt influensavirus, som allerede er i ferd med å spre seg godt overalt. Etterhvert som det sprer seg kutter de også ut karantene, da det ikke har noe formål lenger. 

Helseministeren har forresten uttalt at han reiser som normalt, og straks skal på utenlandstur. Tror han kjenner faktum i saken mye bedre enn hysterikerne på KG+VG :)

Anonymkode: 3c999...e49

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke problemet med å bestille flybilletter nå, men da må velge med avbestillingsmulighet.

Anonymkode: 03e42...30e

• Liker 3
Skrevet

Du får ikke brukt avbestillingsforsikringen hvis ikke myndigheten fraråder oss å reise dit. Men du kan velge hotell med avbestillingsmuligheter, så taper du ikke alt i så,fall. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Bestilte selv mai-ferie i går, da Norwegian satt ned flyprisene. Hotell er også superbillig akkurat nå. 

Det er et enkelt influensavirus, som allerede er i ferd med å spre seg godt overalt. Etterhvert som det sprer seg kutter de også ut karantene, da det ikke har noe formål lenger. 

Helseministeren har forresten uttalt at han reiser som normalt, og straks skal på utenlandstur. Tror han kjenner faktum i saken mye bedre enn hysterikerne på KG+VG :)

Helseministeren sier dette fordi han vil unngå økonomiske konsekvenser. Redd for at folk og investorer skal tape penger.

Skrevet
Akkurat nå, Muskath skrev:

Helseministeren sier dette fordi han vil unngå økonomiske konsekvenser. Redd for at folk og investorer skal tape penger.

Jeg har aldri vært en stor tilhenger av konspirasjonsteorier. 

Skrevet

Det er da ingen konspirasjonsteori at folk taper penger på dette. Halvfulle fly og hoteller gir ikke penger i kassa! Norwegian f.eks. taper penger så det holder på dette! 

Skrevet
14 minutter siden, Muskath skrev:

Det er da ingen konspirasjonsteori at folk taper penger på dette. Halvfulle fly og hoteller gir ikke penger i kassa! Norwegian f.eks. taper penger så det holder på dette! 

Ikke uenig i at det går utover økonomien. 

Jeg er uenig i at helseministeren anbefaler ting han ikke står for, det er for meg å undergrave vårt politiske system, og grenser til konspirasjonsteorier. 

1) han har mer innsikt i viruset, risiko, og større informasjonsflyt fra andre land, enn noen andre akkurat nå 2) han skal selv på neste utenlandsreise på Søndag. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg reiser til Paris om to uker, uten en eneste bekymring.

Anonymkode: 3c9d2...c8b

• Liker 3
Skrevet

Jeg velger å ikke stole 100% på noen regjeringer. Heller ikke den norske. Uten at jeg ser det som en konspirasjonsteori.

Skrevet
On 2/28/2020 at 3:10 PM, stan said:

Sørg for å ha mulighet til å avbestille ihvertfall. 

Det utvikler seg fort nå, kanskje er det hele over i mai. Eller så er hele verden i lock down og karantene. 

On 2/28/2020 at 3:19 PM, Joni123 said:

Du får ikke brukt avbestillingsforsikringen hvis ikke myndigheten fraråder oss å reise dit. Men du kan velge hotell med avbestillingsmuligheter, så taper du ikke alt i så,fall. 

Bra tips begge to! 😊 Om vi velger å bestille tur skal vi definitivt ha med avbestillingsforsikring 😊

Anonymkode: 7b046...c10

Skrevet
On 2/28/2020 at 3:44 PM, AnonymBruker said:

1) han har mer innsikt i viruset, risiko, og større informasjonsflyt fra andre land, enn noen andre akkurat nå 2) han skal selv på neste utenlandsreise på Søndag.

Ja, han og øyelegen de har hatt pressekonferanse om til stadighet det siste døgnet er nok de største ekspertene på dette, så hva kan gå galt?

Anonymkode: 5619b...04b

Skrevet
On 2/28/2020 at 3:25 PM, AnonymBruker said:

Jeg har aldri vært en stor tilhenger av konspirasjonsteorier. 

Det er strengt tatt ikke en konspirasjonsteori når alle som forstår litt om samfunnsøkonomi skjønner at det er riktig. Norwegian levde fra hånd til munn før viruset kom, og vil ikke tåle dette lenge. Går de konk mister mange jobben. Det samme gjelder mange som driver med turisme i Norge.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han og øyelegen de har hatt pressekonferanse om til stadighet det siste døgnet er nok de største ekspertene på dette, så hva kan gå galt?

Øyeleger får ikke opplæring i infeksjonssykdommer, så han er like lite ekspert som meg og deg :)

Han gjorde alt riktig etter rutinene, henvendte seg til de som skulle vurdere dette. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden stenges.

Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum.

I dette rommet (Reiseliv) vil denne tråden beholdes åpen:

Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generelt debatt eller Kropp og helse.

Edie, adm.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...