Gå til innhold

Barnefar vil betale mindre i bidrag enn det kalkulator tilsier, mener jeg er urimelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar har gått ifra hverandre, grunnet barnets alder har jeg 100 prosent omsorg de neste 2 årene. 

Barnefar vil betale 2500 kr i måneden, men ifølge NAVs bidragskalkulator skal han betale 5600 kroner i måneden. Han argumenterer for at jeg ikke trenger så mye penger da jeg har leilighet og god økonomi. 

Hva mener dere jeg skal gjøre? Gå via nav å kreve det jeg har krav på? Eller akseptere den private avtalen? 

Anonymkode: bc511...257

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må ha hod lønn 

Anonymkode: 4582c...13f

• Liker 4
Skrevet

Kreve det du har krav på.

Anonymkode: 7b35d...d6a

• Liker 31
Skrevet

Enig i den over, kreve det du har krav på. 

Anonymkode: f1660...81d

• Liker 8
Skrevet

Gå via NAV, det koster noen kroner i engangsavgift for at de skal beregnet det, men det er samtidig veldig ryddig og greit. Da får far faktura hver måned, og dere slipper å snakke noe særlig mer om det. Hvis det blir dratt opp sier du bare at "det der får NAV ordne med".

Anonymkode: 2fab9...4f8

• Liker 25
Skrevet

Ta det gjennom NAV.

• Liker 10
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Ta det gjennom nav. Husk at de fleste har to inntekter, så selv om du har god økonomi trenger  du bidraget fra far. Bare barnehage koster 3000 kr og så kommer mat, drikke, utstyr og livsopphold i tillegg. 

Skrevet

Ta det via nav. Ikke gidd å snakk om penger med en slik kar engang, la det gå via nav. Har han problemer med det, får han ta det opp med nav.

Anonymkode: c06d4...1c0

• Liker 9
Skrevet

Du spør på KG istedet for på NAV. Ta det med NAV, du. De har mer kompetanse enn oss kaklehøns på KG. 

Anonymkode: a1426...cf8

• Liker 8
Skrevet

5600 kr i måneden for ETT barn i bhg alder!!! Regner med det er et barnehagebarn siden det er lagt til grunn barnets alder at du har det mest. Mener du at barnet koster 11 200kr i måneden? For det er vel meningen at forsørgingen av barnet skal deles likt mellom begge foreldrene? Fy fader jeg har mistet all respekt for det norske barnebidragssystemet. Hilsen skilt kvinne med to barn.

Anonymkode: 508ba...454

• Liker 20
Skrevet

Enig med den over her. 11200kr er sykt mye for et barn på den alderen. Samtidig synes jeg at 5000kr er litt lite hvis bhg betales. Hvorfor ikke møtes på nitten et sted? 

Anonymkode: 501f1...d27

• Liker 3
Skrevet

Gå til nav eller sett opp et budsjett på hva barnet koster i mnd, så deler du den summen på to.

Skrevet

Utgifter skal deles etter evne, og ikke nødvendigvis deles på to. Sånn er det, og det er bra! 

• Liker 19
Skrevet

Kanskje på tide at NAV endrer bidragsystemet...

• Liker 2
Skrevet

Må si jeg er sjokkert over hvor mye penger NAV mener du skal få 😮

Anonymkode: cdf5a...499

• Liker 8
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg er sjokkert over hvor mye penger NAV mener du skal få 😮

Anonymkode: cdf5a...499

Dette er summen jeg fikk når jeg plottet inn inntekten hans og min på bidragskalkulatoren til nav. Det er ikke sikkert jeg ender opp med den summen når jeg tar det gjennom nav. 

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med den over her. 11200kr er sykt mye for et barn på den alderen. Samtidig synes jeg at 5000kr er litt lite hvis bhg betales. Hvorfor ikke møtes på nitten et sted? 

Anonymkode: 501f1...d27

Barnet skal begynne i barnehage snart, og barnefar skal ikke ha noe samvær med barnet alene. Så det er naturlig at jeg står for alle utgifter til klær, mat, bolig og livsopphold til barnet. Samt feiringer og andre markeringer i barnets liv en stund fremover. 

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

5600 kr i måneden for ETT barn i bhg alder!!! Regner med det er et barnehagebarn siden det er lagt til grunn barnets alder at du har det mest. Mener du at barnet koster 11 200kr i måneden? For det er vel meningen at forsørgingen av barnet skal deles likt mellom begge foreldrene? Fy fader jeg har mistet all respekt for det norske barnebidragssystemet. Hilsen skilt kvinne med to barn.

Kostnadene for et barn deles etter inntekt, ikke 50/50

Anonymkode: c06d4...1c0

• Liker 15
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man får vedtaket for bidraget så står det også hvor mange prosent hver av partene står for. Så kan være at bf i dette tilfelle står for 70% av utgiftene.

Jeg får 3100kr i bidrag. Barn på småskolen som går på sfo. Sfo koster 3100kr i måneden. I mitt vedtak står det at jeg, som bidragsmottaker, står for 53% av utgiftene mens bidragspliktig står for 47% av utgiftene. Samværsklasse 2.

Anonymkode: 40d0b...41f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...