Gå til innhold

Trondheim kommune fjerner dame- og herreskilt på toalettene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt greit for meg, men da må "sitt og tiss" være obligatorisk!!

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, EEØm skrev:

Mange damer som heller ikke sitter på setet og tisser, så sånne skilt burde vært obligatorisk på alle doer. Jeg har en venninne som står på doringen for det er vanlig der hun kommer fra. 

Endret av Saph
Skrevet
24 minutter siden, Kågebruker skrev:

Enn noen gang?

Du har rett i at samfunnet er kjønnsdelt på noen områder. Betyr det at vi skal fortsette med noe som bare er tull?

Det er ikke tull, synes du det er kult hvis du nettopp bajset skikkelig og en dame du liker går inn på do rett etter deg? Greit med litt mer privatliv synes jeg, skulle gjerne hatt min egen jentedo hjemme også.☺️

• Liker 2
Skrevet

Så lenge det ikke er åpne båser, altså at man kan se over/under avlukket, er det greit. Jeg syns uansett at alle offentlige toaletter burde ha egne, lukkede rom. Skjønner også renslighetsproblematikken. En ting er urin, en annen ting er avføring. Og jeg antar at unge jenter, spesielt, ikke vil syns det er helt ok å bytte tampong eller bind på et grisete toalett.

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, Jon Are skrev:

Absolutt ikke. Vi er enten mann eller kvinner. Det finnes ikke noe hen eller noe tredje kjønn. Så enkelt som det er det. Menn bruker toalett beregnet for menn og kvinne for kvinner. Dette skulle ikke være så vanskelig å forstå. 

huff må være trist å være deg, høres ut som et trangt liv du lever med dine forhistoriske meninger og synspunkter.

• Liker 3
Skrevet

Ser debatten men vi er jo inngrodd med herre og dame toalett og hendy. Men hjemme har vi felles.Jeg tenker er du transe,da er du gutt, men du føler deg som en dame, da går du vel på damers da, verre er det vel ikke er du bi så velger du selv. Men om det er felles, så må nok menna sjerpe seg litt og sette seg å pisse, slik at de ikke pisser på setet.

Gjest Jon Are
Skrevet
3 timer siden, barbent skrev:

huff må være trist å være deg, høres ut som et trangt liv du lever med dine forhistoriske meninger og 

Men kjære deg. Det vil aldri kunne bli noe annet enn kvinne eller mann. Sånn er naturen laget . En kan like det eller ikke, men enten er du mann eller kvinne. 

Skrevet

Kaver meg ikke opp over dette. Liker ikke tanken på å gå på et toalett med renslighetsnivået til en herredass, men skal nok overleve om det kan bli enklere for noen. 

Har forresten bare en dass på jobb, så vi er tidlig ute med unisex toalettfasiliteter. 

Skrevet
4 timer siden, EEØm skrev:

4 timer siden, EEØm skrev:

Jeg har registert at herretoalettet er det tiss rundt om kring, også i gulvet

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Jon Are skrev:

Men kjære deg. Det vil aldri kunne bli noe annet enn kvinne eller mann. Sånn er naturen laget . En kan like det eller ikke, men enten er du mann eller kvinne. 

men kjære deg du virker lite opplyst, hvordan kan du klarer deg i et moderne samfunn.

Skrevet

Ikke greitt! Vil gå på toalett der jeg ikke risikerer å møte menn. Men greit det, da bruker jeg HC-toalett . 

Skrevet
10 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Vet ikke helt om jeg liker det. Blir ikke faren for overgrep større nå? Og skal det være menn som står og pisser i pissoarer mens damer går forbi og ser på ?

Overgrep? 

Jeg sier stakkars fyr hvis jeg kommer inn og værer et overgrep. Da får rundvask på offentlig dass en ny betydning.

• Liker 3
Skrevet

Det mest idiotiske i verden er steder som har to dass, og har et herre, og et kvinnetoalett. 

Pissoar kan jo bare være inni en sånn labyrynth som dem har på badestrender, men det er jo strengt talt ikke nødvendig. Ingen har blitt skadet av å se en penis.

Håper de fikser dette også i garderobene på treningssenter og bassenger.

• Liker 2
Skrevet

Overrasket over at de fleste ikke klarer å lese saken ordentlig. 

Sitat

Trondheim kommune innfører kjønnsnøytrale toaletter. Dermed forsvinner dame- og herreskiltene på alle enkelttoaletter i kommunale bygg.

Altså ikke ALLE toaletter, og ikke toaletter med båser. Kun enkelttoaletter. Enkelttoaletter har ikke urinal, bare en helt vanlig do og vask som man har hjemme, og man går inn én etter én. Så man møter ikke folk på do og man må ikke gå forbi menn som pisser i i urinalen. Så dette er ikke et problem.

Vi gjorde det samme på jobben min for en liten stund siden fordi kjønnsfordelingen av de ansatte er veldig skjev, så dametoaletter var alltid ledig og det var alltid kø på herretoalettet. Etter endringen er det sjeldent dokø og folk er fornøyde. 

• Liker 12
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
34 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Overgrep? 

Jeg sier stakkars fyr hvis jeg kommer inn og værer et overgrep. Da får rundvask på offentlig dass en ny betydning.

Bra. Får håpe du er der neste gang noe sånt skjer.

Skrevet
9 hours ago, Jon Are said:

. Menn bruker toalett beregnet for menn og kvinne for kvinner. Dette skulle ikke være så vanskelig å forstå. 

Hæ? Du vet at toalettene er helt like? Ingen forskjell i utformingen i det hele tatt. 

• Liker 3
Skrevet

Dette synes jeg er rart, vil ikke like om menn er inne på toalettet.

Hvorfor har det blitt slik i Norge at et mindretall skal få styre?? (transer er faktisk i mindretall)

• Liker 2
Gjest Jon Are
Skrevet
15 timer siden, barbent skrev:

men kjære deg du virker lite opplyst, hvordan kan du klarer deg i et 

Jeg har merket meg trenden ja, men jeg vil aldri se på den som annet enn sinnsyk. Enten er du mann eller dame . Det finnes ikke noe midt imellom.

Skrevet

Er da mange steder med unisex do. Kundetoalettene på jobb er unisex, og har vært det siden 90tallet. Aldri noen som har sagt noe på det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes dette sitatet fra hun som fremmet forslaget er et skikkelig gullkorn:

Sitat

Alle skal kunne kjenne seg komfortable med tanke på toalettbesøk, sier hun.

Med andre ord; De ekstremt få som har problemer med toalettene slik de er i dag skal kunne kjenne seg komfortable (kommer dette til å utgjøre noen forskjell) mens alle de som foretrekker kjønnsdelte toaletter er det ikke så nøye med. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...