Gå til innhold

Barnet mitt blir ikke tørr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min datter fyller straks 6 år. Skolestarten til høsten. Men hun har daglige uhell, gjerne flere samt klarer ikke være tørr på natten. Vi gjør ikke stort ut av dette annet enn hun må skifte sjøl og det virker til at hun ikke gidder gå på do. Gjelder kun tissing. Hun sluttet med bleier da hu var 3, av egen vilje, helt tørr både dag og natt noen måneder før hun begynte tisse hver natt og vi tok da på bleier på natta . Dette ønsker hun selv og har siden da kun hatt en tørr natt. Hun går ikke PR nå i BHG men er med på andre sosiale ting selvfølgelig men vi har nylig flyttet og hun fikk ikke plass i BHG. Nå nærmer skolestart seg med stormskritt og det jeg nå er redd er at hun blir mobbet pga dette. Bør vi søke hjelp? Noen med like erfaringer? Hun har to eldre søsken som aldri slet med dette😞

Anonymkode: 488c1...a01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å kontakte helsesykepleier i skolehelsetjenesten, så kan hun nok komme på førskolekonsultasjonen litt tidlig

Anonymkode: beb57...0b0

Skrevet

Ikke fastlege?

Skrevet

Ville tatt dette med lege jeg.

Når det kommer til mobbing så tenker jeg dere må ligge litt i forkant, ha med rene klær, fårhenne til å fikse deet selv uten noe styr.

Vi har ennå et barn i vår klasse som tisser seg ut i ny og ne. Da snakker vi tredjeklasse, så helt uvanlig er det ikke men en utredning på det kan jo være greit. Er ikke noe mobbing av hen i vår klasse, alle vet om det men de er vant til det. Det er bare slik, hen er kjempeflink og ordner alt selv uten noe styr.

Anonymkode: 9f4de...b1d

Skrevet

Vet om flere som har fått god hjelp av manuellterapeut faktisk. Et par behandlinger og barna ble tørre på kort tid.

Anonymkode: 24c4f...c0f

Skrevet

Gå til legen. Det finnes medisiner som kan hjelpe henne.

Anonymkode: c3b71...cc3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om flere som har fått god hjelp av manuellterapeut faktisk. Et par behandlinger og barna ble tørre på kort tid.

Dette hørtes interessant ut. Har jo hatt eldste med låsninger. Hun er kiss kid. Men bør jeg gå gjennom fastlege da?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hørtes interessant ut. Har jo hatt eldste med låsninger. Hun er kiss kid. Men bør jeg gå gjennom fastlege da?

Vårt barn hadde også kiss/kidd og vi gikk direkte til manuellterapaut med driftstilskudd. Ta kontakt med kommunen, det er ikke lenger vilkår å gå gjennom fastlegen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...