AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Har du prøvd den? Koster 50 for to pakker👍😜kan de brukes til karbonader....? Anonymkode: adbbf...572
Illuminatum Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Smaker sikkert helt ok men kun karbonadedeig kan gi karbonader:-) 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 14 minutter siden, Illuminatum skrev: Smaker sikkert helt ok men kun karbonadedeig kan gi karbonader:-) Ok🙊Men blir ikke det litt tørt? Med kun karbonadedeig? Har du ei god oppskrift? Anonymkode: adbbf...572
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Hva er kiloprisen? Anonymkode: 20a2a...71e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er kiloprisen? Anonymkode: 20a2a...71e 50 kr Anonymkode: adbbf...572
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 Har kiwi tilsvarende pris på kjøttkakedeig? Anonymkode: 6c93e...51f
Illuminatum Skrevet 28. februar 2020 #7 Skrevet 28. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok🙊Men blir ikke det litt tørt? Med kun karbonadedeig? Har du ei god oppskrift? Anonymkode: adbbf...572 Smak på navnet "karbonadedeig" :-) Tenker imidlertid at kjøttkakedeigen er helt OK og smaker godt 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #8 Skrevet 28. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kiwi tilsvarende pris på kjøttkakedeig? Anonymkode: 6c93e...51f Nei og tror ikke de selger kjøttkakedeig Anonymkode: adbbf...572
Leo Skrevet 28. februar 2020 #9 Skrevet 28. februar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd den? Koster 50 for to pakker👍😜kan de brukes til karbonader....? Anonymkode: adbbf...572 Nei, og jeg kommer ikke til å prøve den heller. For det første inneholder den 18% fett (Det er i utgangspunktet ikke noe galt med fett, men det er mye av det og dessuten er det selvfølgelig animalsk alt sammen) og for det andre inneholder den svinekjøtt som er noe jeg ikke tåler. Såkalt kjøttkakedeig/familiedeig er rett og slett en unnskyldning for å male opp "dritt" og selge det billig til folk som ser mer på pris enn innholdsfortegnelse.
Sago Skrevet 28. februar 2020 #10 Skrevet 28. februar 2020 7 timer siden, Leo skrev: Nei, og jeg kommer ikke til å prøve den heller. For det første inneholder den 18% fett (Det er i utgangspunktet ikke noe galt med fett, men det er mye av det og dessuten er det selvfølgelig animalsk alt sammen) og for det andre inneholder den svinekjøtt som er noe jeg ikke tåler. Såkalt kjøttkakedeig/familiedeig er rett og slett en unnskyldning for å male opp "dritt" og selge det billig til folk som ser mer på pris enn innholdsfortegnelse. Sikkert sant, men tradisjonelle norske kjøttkaker skal inneholde en blanding av kjøttdeig fra storfe og svin. 1
Djungelvrål Skrevet 28. februar 2020 #11 Skrevet 28. februar 2020 Bruker den som jeg bruker vanlig kjøttdeig, brukt til både pizza og kjøttsaus til pasta.
Leo Skrevet 28. februar 2020 #12 Skrevet 28. februar 2020 36 minutter siden, Sago skrev: Sikkert sant, men tradisjonelle norske kjøttkaker skal inneholde en blanding av kjøttdeig fra storfe og svin. Akkurat kjøttkakeoppskrifter og tradisjoner kan sikkert diskuteres i det uendelige (Og det finnes sikkert nesten like mange oppskrifter som det finnes familier), men den oppskriften jeg bruker skal det ikke være svin. Uansett spiser man gjerne ikke kjøttkaker så ofte at det har noen stor betydning om man bruker kjøttkakedeig til akkurat det. Problemet, hvis man kan kalle det det, oppstår når folk kjøper det i store mengder fordi det er billig og bruker det til alt mulig annet og da gjerne flere ganger i uken. 1
Frøknen Skrevet 28. februar 2020 #13 Skrevet 28. februar 2020 Jeg har 2 pakker i frysen, men jeg bruker å blande de med vanlig kjøttdeig. Syntes de blir mye bedre da.
Sago Skrevet 28. februar 2020 #14 Skrevet 28. februar 2020 38 minutter siden, Leo skrev: Akkurat kjøttkakeoppskrifter og tradisjoner kan sikkert diskuteres i det uendelige (Og det finnes sikkert nesten like mange oppskrifter som det finnes familier), men den oppskriften jeg bruker skal det ikke være svin. Uansett spiser man gjerne ikke kjøttkaker så ofte at det har noen stor betydning om man bruker kjøttkakedeig til akkurat det. Problemet, hvis man kan kalle det det, oppstår når folk kjøper det i store mengder fordi det er billig og bruker det til alt mulig annet og da gjerne flere ganger i uken. Bestemor lagde kjøttkaker med en blanding av elgkjøtt og medisterdeig. Gode minner! Når jeg lager kjøttkaker selv nå bruker jeg som regel bare vanlig kjøttdeig. Det er bare fordi det er mindre styr enn å blande to typer, så jeg føler alltid at jeg jukser 😆. Jeg burde nok prøve rema-deigen! Vi bruker ikke kjøttdeig til så mye annet egentlig, men det bekrefter vel bare at folk har forskjellige matvaner.
Leo Skrevet 28. februar 2020 #15 Skrevet 28. februar 2020 13 minutter siden, Sago skrev: Bestemor lagde kjøttkaker med en blanding av elgkjøtt og medisterdeig. Gode minner! Når jeg lager kjøttkaker selv nå bruker jeg som regel bare vanlig kjøttdeig. Det er bare fordi det er mindre styr enn å blande to typer, så jeg føler alltid at jeg jukser 😆. Jeg burde nok prøve rema-deigen! Vi bruker ikke kjøttdeig til så mye annet egentlig, men det bekrefter vel bare at folk har forskjellige matvaner. Ja, det er juks å bare bruke en type! Jeg bruker gjerne elg (Og noen ganger rådyr) og vanlig kjøttdeig av storfe. Mest fordi jeg ikke ser behovet for å bruke mer fett en høyst nødvendig i våre dager. Til gryteretter, pastasaus etc. bruker jeg karbonadedeig av storfe, elg eller rådyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå