Gå til innhold

Min beste venninne sto klar til å overta mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ligger noen år tilbake i tid, men nå viser hun plutselig interesse og vil bli venn igjen. Jeg orker ikke tanken en gang.

Altså, hun var min beste venninne og var mye nede hos oss. Jeg og mannen min har et barn sammen. Så gikk det galt med ekteskapet og det ble brudd mellom oss.

Dagen etter at jeg flyttet ut sto hun på døren hans. Han ringte og lurte på om jeg hadde bedt henne om det. Jeg forsto ingen ting. Hun fulgte etter ham over alt og begynte å vanke i samme vennegjeng som ham. Hun bakte og lagde mat hun tok med ned. Han var virkelig en dott han også for han lot henne holde på. Hun vasket gulver og klær osv for ham. Meg kuttet hun helt ut.  Ikke det at jeg ønsket å være vennen hennes heller. Jeg så på dette som et stort svik og vennskapet vårt var for alltid over for min del
Det gikk en måneds tid før han satte ned foten og fortalte henne at hun måtte slutte. Han hevder til dags dato at det aldri var noe mellom dem, og han er gift og har fått barn med en ny kone.

Og nå vil hun altså at vi skal være venner igjen?

Hun mener at siden jeg ikke lenger ville ha han, så var det fritt frem for henne. Jeg ser ikke slik på det. 
Dette var mer enn en tilfeldig kjæreste for meg. Han var mannen min, han jeg hadde vært sammen med siden vi var svært unge og vi hadde barn sammen. Selv om ekteskapet gikk galt så betydde han mye for meg, og venner legger seg ikke etter exer til vennene sine.

Hva tenker dere andre om dette?

Hadde dere tilgitt og blitt venn med henne igjen.

Anonymkode: ba4a1...445

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde alle visste at det "venninnen" din gjorde er totalt feil.

Hun var en falsk venn.

En legger seg aldri etter venninners exer, uansett.

• Liker 38
Skrevet

Tror du virkelig at noen sier ja? Tilgi og bli venn igjen? 

Anonymkode: 056bc...568

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville gått videre, uten henne som en venn. Hun var ikke en venn, en venn gjør rett og slett ikke slike ting. 

Hun har gjort noe som etter min bok er helt forkastelig, og da får hun stå for det. Som man ligger, så reder man. 

• Liker 20
Skrevet

Du vet jo svaret på dette selv. Kan du ikke heller spørre om det du faktisk vil med denne tråden? En hel haug av folk som sier hvor fæl eks-venninnen din var? 

Anonymkode: 4ebf0...a66

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde aldri tilgitt noe sånt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo svaret på dette selv. Kan du ikke heller spørre om det du faktisk vil med denne tråden? En hel haug av folk som sier hvor fæl eks-venninnen din var? 

???? Ofte "vet" man svaret selv, men er usikker på om man gjør det rette, og kanskje trenger en bekreftelse/støtte. Og da spør man gjerne, som her, på et anonymt forum.... Man gjør det ikke nødvendigvis for å sværte noen andre.... Forstår ikke hvorfor du MÅ kommentere?? Bare for å kverulere/lage kvalme, du gode person?

TS; du kan avvise denne personen med god samvittighet :)

Anonymkode: 619f4...ffb

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er inne på noe her.

Men det er jo flere sider her. Jeg var en gang glad i venninnen min, og vi hadde vært venner lenge. Dette skjedde for lenge siden og jeg begynte å lure på om det var jeg som var i overkant følsom.

Men jeg orker faktisk ikke tanken på å ta opp vennskapet igjen, og trengte vel bekreftelse på at det var en legitim følelse selv etter flere år.
ts

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

???? Ofte "vet" man svaret selv, men er usikker på om man gjør det rette, og kanskje trenger en bekreftelse/støtte. Og da spør man gjerne, som her, på et anonymt forum.... Man gjør det ikke nødvendigvis for å sværte noen andre.... Forstår ikke hvorfor du MÅ kommentere?? Bare for å kverulere/lage kvalme, du gode person?

Du satte ord på det. Jeg svarte også vedkommende du siterer. Jeg sliter med blandede følelser fordi hun var noen jeg brydde meg veldig mye om en gang i tiden. Men jeg klarer ikke å tilgi. 
Og når man blir sittende med mange slike tanker og følelser så begynner man å tvile på seg selv.
For meg hadde det vært bedre om hun aldri hadde tatt kontakt igjen.
ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg lager kvalme? Se på dine egne hersketeknikker. 

TS sier jo selv jeg er inne på noe. Hun legger jo ut et innlegg hvor det er åpenbart hva "fasiten" er, det skaper en veldig ensidig og uinteressant diskusjon. Det er bekreftelse hun trengte, og det har hun fått. 

Skrevet

:klo: Hele opplegget var jo kjempepraktisk. Jeg vil anta at din venninne er en du oppriktig mener er et ok menneske, og som dermed ville blitt en ok bonusmor. 

At du føler at du "eier" ex-mannen din eller at hun skulle spurt deg før hun tråkket på ditt "revir" (tisset du på han også?) er tullete følerier som er helt underordnet her. Du eier ikke andre folk. Den eneste hvis velferd betyr noe etter bruddet er barnet. Jeg tror du må se på holdningene dine. Se om de tåler dagens lys. Folk er ikke "dine" eller "andre sine". De er mennesker.

Anonymkode: f2f5d...dc6

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste ville ikke syntes at dette var greit. Man føler som man gjør, og om man da kan skåne seg selv ved å kutte mennesker som gjør en vondt ut av livet sitt, så gjør man selvfølgelig det. Man må bare veie for og i mot.

Anonymkode: 756fe...948

• Liker 1
Skrevet

Du har min fulle forståelse for at du ikke ønsker henne tilbake i livet ditt. Jeg ville heller ikke ønsket å ha noe med henne å gjøre. Hun var villig til å ofre vennskapet tvert og ta over mannen din da du stod midt i en vanskelig periode og sikkert hadde trengt en god venn. Det sier alt om hva slags venn hun egentlig var. Sånne folk trenger man ikke i livet sitt. 

• Liker 2
Skrevet

Takk til dere som har svart.
Grunnen til at jeg stilte spørsmålet er fordi dette ligger flere år bak i tid. Og det at jeg fremdeles bærer nag for det var ikke like innlysende for meg som om det skulle være nylig.

Men altså jeg kommer ikke til å klare å være venn med henne igjen. Jeg stoler ikke på henne. Og hun ikke bare prøvde å ta ex mannen fra meg, hun kuttet meg helt ut fra den dagen jeg flyttet ut.
Jeg følte meg sviktet.

Nå mener hun at alt dette skal være glemt. 

Jeg har null interesse av å gjenoppta det vennskapet. Jeg gidder egentlig ikke snakke med henne om det en gang. 
Jeg blokkerer hele dame på sosiale medier også.
Jeg har gått videre både fra henne og exen.

Ts

• Liker 12
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette ligger noen år tilbake i tid, men nå viser hun plutselig interesse og vil bli venn igjen. Jeg orker ikke tanken en gang.

Altså, hun var min beste venninne og var mye nede hos oss. Jeg og mannen min har et barn sammen. Så gikk det galt med ekteskapet og det ble brudd mellom oss.

Dagen etter at jeg flyttet ut sto hun på døren hans. Han ringte og lurte på om jeg hadde bedt henne om det. Jeg forsto ingen ting. Hun fulgte etter ham over alt og begynte å vanke i samme vennegjeng som ham. Hun bakte og lagde mat hun tok med ned. Han var virkelig en dott han også for han lot henne holde på. Hun vasket gulver og klær osv for ham. Meg kuttet hun helt ut.  Ikke det at jeg ønsket å være vennen hennes heller. Jeg så på dette som et stort svik og vennskapet vårt var for alltid over for min del
Det gikk en måneds tid før han satte ned foten og fortalte henne at hun måtte slutte. Han hevder til dags dato at det aldri var noe mellom dem, og han er gift og har fått barn med en ny kone.

Og nå vil hun altså at vi skal være venner igjen?

Hun mener at siden jeg ikke lenger ville ha han, så var det fritt frem for henne. Jeg ser ikke slik på det. 
Dette var mer enn en tilfeldig kjæreste for meg. Han var mannen min, han jeg hadde vært sammen med siden vi var svært unge og vi hadde barn sammen. Selv om ekteskapet gikk galt så betydde han mye for meg, og venner legger seg ikke etter exer til vennene sine.

Hva tenker dere andre om dette?

Hadde dere tilgitt og blitt venn med henne igjen.

vær litt obs her TS, hun er ikke normal som tenker i slike baner. Bra for deg at du ser det. 

Anonymkode: 80013...d20

• Liker 4
Skrevet

Jeg tipper at en tidligere perifer venninne av meg ser på meg på samme måte som du ser på din tidligere venninne. Jeg var ganske gode venner med begge to, og våget aldri å innrømme overfor meg selv (eller andre) at jeg hadde falt pladask for ham. 

Men, da han gikk fra henne (etter 15 år), ble det oss to etterhvert. Og jeg visste da at jeg ofret vennskapet mitt med exen hans, og kom til å bli dømt av mange i kretsen vår. Vi kjørte på likevel og er fortsatt sammen og lykkelige, og det er ekte kjærlighet mellom oss, noe som gjør alt verdt det i mine øyne. 

MEN - aldri i livet om jeg hadde villet prøve å bli venner med exen hans igjen. Den broen brant jeg ved å bli sammen med eks- mannen hennes. Det burde venninnen din forstå at hun gjorde også. Det er rimelig drastisk og shitty å "overta" venninner menn. 

Anonymkode: 8865c...251

• Liker 4
Skrevet

Tilgitt, nei. Situasjonen ville vært litt anderledes hvis hun var en bekjent eller en 'nestenvenn' i nær omkrets. Men en bestevenninne gjør ikke sånt. Det får være måte på. Bare ignorer henne. 

Anonymkode: 043ea...36c

• Liker 2
Skrevet

Det er jo helt latterlig at hun i det hele tatt prøver seg på å bli din venninne igjen.

Men jeg forstår følelsen din, jeg var og så "snill" (undertrykt) en gang i tiden at jeg lot folk mobbe seg for så å komme å late som de var venn igjen f.eks, men aldri mer, aldri mer, aldri mer. Har fått nok av mennesker som tror de kan tråkke på andre så mye de vil og alikevel komme inn i varmen igjen. Sånne folk som henne er uempatiske og egoistiske. Nei, ikke bare hadde hun ikke blitt min venninne igjen, jeg hadde oversett henne, latt henne være som luft, som en jeg aldri hadde kjent -om vi møttes ute i det offentlige og lignende.

Anonymkode: 31d1f...279

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

:klo: Hele opplegget var jo kjempepraktisk. Jeg vil anta at din venninne er en du oppriktig mener er et ok menneske, og som dermed ville blitt en ok bonusmor. 

At du føler at du "eier" ex-mannen din eller at hun skulle spurt deg før hun tråkket på ditt "revir" (tisset du på han også?) er tullete følerier som er helt underordnet her. Du eier ikke andre folk. Den eneste hvis velferd betyr noe etter bruddet er barnet. Jeg tror du må se på holdningene dine. Se om de tåler dagens lys. Folk er ikke "dine" eller "andre sine". De er mennesker.

Anonymkode: f2f5d...dc6

Det er vel ikke det at man «eier» andre mennesker. Det handler vel mer om respekt for hverandre. Tviler på at du hadde synes det var TOPP at venninnen din satt klar for å overta mannen din - og deretter når det ikke gikk, forsøke å reparere forholdet til deg?

Ts, synes det var respektløst av venninnen din. Slike kan man ikke stole på. 

Anonymkode: 349b8...0d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg biir stadig overrasket over hvordan enkelte tror det er bare bare å ture frem som man vil med en fyr en venninne har barn med. Nei TS, du skal be denne kjerringa om å komme seg til helvete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...