Gå til innhold

Jeg er utslitt! noen gode råd for å bli "bra" igje

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Jeg er så utslitt , Jeg er lei av alt. Jeg stresser rundt på jobben og jeg må både jobbe mye og gå på skole neste år, og det er ganske krevende. jeg er skikkleig sint for tiden . Alt irriterer meg , og jeg vil helst være alene sett bort ifra noen få da som jeg liker meg sammen med. Jeg har skikkelig kort lunte for tiden også . Tåler ingenting og orker ikke å gjøre noe.. skrekk og gru..jeg er redd jeg har møtt veggen.. har hatt det tøfft de siste årene, men det er over nå..likevel er jeg sliten og lei av alt.. noen gode råd for å komme til hektene igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet åssen det der er. Har vært oppi det samme selv. Jeg måtte bare nedprioritere skolearbeidet mitt og bruke mer tid på det jeg digger i fritiden rett og slett. Bare bryte litt ut liksom. Prøver man å være best i alt samtidig er ikke bra. Det greier man bare ikke. Man har bare 24 timer i ett døgn. Hvor mye og hvor lenge er det man skal presse seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest been there

Jeg gikk slik som deg i nesten tre år, før jeg fikk en smell. Merkelig nok på et punkt i livet hvor alt var tilsynelatene bra.. Men selvfølgelig merket jeg godt hvordan stresset bygget seg opp, liten filleting ble noe stort!! Energi nivået gikk også i null.. Nå er det over ett år med sykemelding siden og først nå begynner kroppen fungere "normalt". Ett år med trening, ro, behandling av alle slag.

Sett deg ned; tenk over/skriv ned det som plager deg. Her er det greit å få ned ting fra fortiden som ennå kan ligge å lure.. Finn dine mål; kan de forandres, kan du velge å bruke lengere tid osv. Når man sitter slik vil først de "ubetydelige" problemene komme først og man vil først ofte skylde på andre "teite" mennesker. Men se for deg deg selv i situasjonen, andres reaksjon er ofte knyttet til våres oppførsel. Når du har fått ned alt som plager deg, kan det være en øyeåpner.. Bruk gode venner, snakk med de og/eller velg noen proffe å snakke med :)

Men viktigst Gjør noe med din situasjon, kroppen din prøver tydlig å si ifra. Lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Foxylady: Jeg har det akkurat på samme måte.

En venninne anbefaler en kur med ginseng opp til seks uker. (hun er litt inne i sånn alternativ medisin) Dessuten skal brennesle-te styrke kroppen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...