Gå til innhold

Pynter du til påske hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så veldig lenge til påske. Jeg lurte på hvor vanlig det egentlig er å pynte til påske hjemme? Er jo ikke så mange religiøse blant oss nordmenn lenger, og det er jo faktisk en religiøs tid. Ser ingen grunn til å markere den overhodet.

Jeg hater gult. Jeg kan rett og slett ikke fordra den fargen, hverken når det kommer til interiør, husfarge, klær eller noe sted. Faktisk, da jeg hadde hage, unngikk jeg gule blomster også! Så hos meg kommer det ikke inn en eneste påskekylling. Kjøper ikke engang påskeegg. Kjøpte noen påskeegg noen år når barna var veldig små, men det kokte fort bort. Virket bare så dumt og bortkastet.

Pynter du til påske hjemme? Er du kanskje en av dem som til og med henger opp gule påskegardiner? Dersom du ikke pynter selv, kjenner du mange/noen som gjør det?

Anonymkode: 16f78...24c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar inn gule blomster :) føler at det er gjør noe med humøret etter en lang og mørk vinter. 

Anonymkode: a9977...1fd

• Liker 5
Skrevet

Er stort sett aldri hjemme i påsken, men hender jeg kjøper gule stearinlys og påskeliljer.

Anonymkode: f0bd6...dfe

• Liker 1
Skrevet

Pynter minimalt. En påskelilje, gule servietter og lys, tulipaner og dekoregg hengende i en kvist. Ja, også må vi ha karse på frokosteggene, av nostalgiske årsaker.

Anonymkode: b5541...e1b

• Liker 1
Skrevet

Jeg pynter ikke. Barna kommer med noe greier de har laget og det må få lov til å stå der. 

Jeg haaaater (nesten) alt av julepynt og påskepynt osv. Kan gå med på at noen ting som barna har laget står på en kommode, men ellers nei... Pleier å ha juletre da, men kun for barna. Kjøpte pyntefigurer og gardiner/duker i gult eller rødt med kyllinger eller nisser kommer aldri hit.

Men jeg synes gult er en fin farge, og kan gjerne ha gule blomster 😊

Moren min er helt ekstrem på 'pynting'. Hun sitter nok nå og gleder seg til hun kan ta frem påskegardiner/duker og tre kasser med kyllinger. Hun har nettopp pakket ned fem kasser med nisser osv.... jeg får fnatt av å være der i høytidene. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Nei, aldri pyntet til påske.

Kjenner heller ingen som pynter.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg pynter! Ikke gardiner, jeg bytter ikke til jul en gang!🙈

Her er det påskekyllinger, påskeegg, påskeharer og vårblomster. Ikke så mye gult, men i pastellfarger og hvitt. Pleier å ha påskeliljer eller andre løkblomster ute. 

Anonymkode: 76dc0...917

• Liker 1
Skrevet

Pynter litt, men ikke mye. I fjor pyntet jeg ikke, men kan hende jeg pynter litt i år. :) 

Skrevet

Nei, pynter ikke til påske. Har to ting på loftet tror jeg, men glemmer alltid å ta det ned.

Anonymkode: 1066d...295

Skrevet

Pynter litt, har ingenting med religion å gjøre for min del, men at det er koselig. Henger opp en krans på døra, en løper og noen lys holder. 

Anonymkode: 5c0fb...1e1

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det veldig minimalistisk hjemme, null nips utover et par tre lysestaker og en orkide. På våren setter jeg i pastellfarga lys og bruker lyse farger på servietter og slikt når jeg dekker bord. 

Anonymkode: cfcb5...200

Skrevet

Ja pynter litt men ikke mye. Blir ting barna har laget og litt duker. Er ikke religiøs men føler det lysner opp i hjemmet ... en lovnad om vår😍

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er koselig å pynte litt når den tiden kommer, er noe med å få inn de gule blomstene etter mørketida. Men det begrenser seg til påskeliljer. gule stearinlys og litt ulike pynte-egg jeg henger på en trollhassel. 🐥

Skrevet

Pynter litt, bare så det er markert at det er påske med en gul blomst og en påskekylling og to på spisebordet. Gult er litt som å få sola inn, litt vårfølelse synes jeg :) 

Synes det er viktig å markere de merkedagene vi har eller så blir bare alle dagene like liksom. Trenger ikke pynte hele stua, men bare at det er litt.

Anonymkode: 27dad...150

• Liker 3
Skrevet

Pynter ikke. Gjorde det kun da barn bodde hjemme. Påske for meg er fridager.

Anonymkode: 2a51e...0d8

Skrevet

Pynter faktisk for første gang i år, men ikke så mye. Et par lys, kyllinger og en påskelilje tenker jeg. 

Skrevet

Pynter litt; legger på gule duker, tar inn bjørkekvister som jeg pynter med malte egg (har tatt vare på alle eggene som barna malte da de var små), kjøper påskeliljer og tulipaner, og har endel påskepynt som jentene lagde da de var små som jeg setter frem, 

Tidligere så brukte jeg å henge opp påskegardiner på kjøkkenet, men de siste årene så har jeg droppet det 

Skrevet

Kjøper gule tulipaner. Legger frem noen påskeegg vi har fått opp gjennom. Kjøper inn appelsiner og kvikklunsj som ligger fremme. Pynter et nek med gule fjær. 

Koselig med litt påskestemning, og variasjon i stua. 

Anonymkode: ff12d...605

Skrevet

Henger opp en gammel (arvet) liten påskepynt i vinduet, grønn løper på bordet, lysfat med kubbelys i gule nyanser og kjøper en blomsterbukett med mye gult i. Akkurat sånn har jeg pyntet til påske i snart 40 år, men mens jeg hadde små barn lagde de ofte noe pynt/ tegninger i tillegg. Vi har nok mer omfattende tradisjoner knyttet til mat enn til pynt ☺️

Anonymkode: 49a82...bbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...