Gå til innhold

Engstelig og vanskelig svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikser henne ikke. 

Hun er ekstremt engstelig for alt, spesielt alt som har med helse og barnebarna å gjøre. Når vi er med henne føler jeg at alt handler om at hun er engstelig og lager masse stress av for meg helt uviktige ting. 

Hun må vite alle detaljer om alt , og hører heller ikke egentlig på meg mtp barna. F.eks Har jeg bedt veldig pent om at de får brødskiver eller ihvertfall müsli til frokost når vi er hos henne, men de får kaker og dritt. Teit eksempel men gjennomgående har jeg inntrykket av at hu driter ganske langt i hva jeg mener selv om hun hele tia skal spørre meg om alt mulig. 

Før hun gjør noe hun vet jeg ikke liker setter hun opp det mest sjarmerende smilet sitt og sier " du må ikke bli sint på meg, jeg mener alt så godt" og liknende. Jeg synes det er manipulerende og også helt umulig å møte? . Jeg har prøvd å ta opp ting med henne et par ganger, men fordi jeg prøver å ta det opp pent ( jeg vet du mener det godt, men... ) så virker det som om hun bare tar til seg det pene jeg pakker det inn i og ikke hører budskapet. 

Nå har det kommet til det at jeg ikke orker dra med mannen og barna til henne. Hun bor langt unna og det er forventet at vi bruker alle feriene his henne. Jeg føler at det er som å bruke feriene med en psykiatrisk pasient feriene våre handler mye om hva hun blir stressa av, hva hun tror kan skje osv foruten at jeg irriterer meg over at hu driter i hva jeg mener. 

Hva gjør man med sånne folk? Fikser henne ikke..

Anonymkode: 75424...598

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som menn flest. Ignorer alt tullet hun gjør. Hva gjør det at ungene får kake til frokost i ferien? Hadde kvinner klart å bry seg litt mindre om hva andre kvinner gjør, hadde dere hatt bedre forhold til svigermødre, mødre, svigerinnen, stedøtre, stebarns mødre, eksens nye dame og så videre. 

• Liker 3
Skrevet

Er hun litt dement?

Anonymkode: 67dcb...383

Skrevet

Hvorfor er det du som tar opp dette med henne? Kan ikke sønnen hennes ta en alvorsprat? 

Anonymkode: ad951...aa2

• Liker 1
Skrevet

Bry deg litt mindre hva hun sier og driver med, kryp for henne litt mindre.

Stå opp med barna dine og finn frem frokost selv. Hvis hun protesterer, så setter du opp ditt mest sjarmerende smil og sier "Frokost er dagens viktigste måltid for barn i vekst. Kake kan de spise senere på dagen"

Det er ikke nødvendig at du pakker inn alt så veldig til henne, det tar brodden av det, som du sier. Si fra enkelt hva du mener og hvordan du vil ha det.

Og nei, dere må ikke bruke alle ferier hos henne. Dere har lov å finne på andre ting også.

Anonymkode: 5d540...e9d

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor tar du en konflikt med din svigermor når det er din mann som bør ta jobben? Og sørg for at mannen din står for det samme som deg og ikke "konemor liker ikke at du gir barna kake til frokost". Han bør selvsagt si "Vi" eller "JEG liker ikke at barna får kake til frokost".

Ellers må jeg si at kakefrokost noen dager i ferien må du tåle. Det andre er at dere ikke trenger å tilbringe alle ukene i ferien der. Dere bør også dele kostnaden slik at hun reiser til dere annenhver gang.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bry deg litt mindre hva hun sier og driver med, kryp for henne litt mindre.

Stå opp med barna dine og finn frem frokost selv. Hvis hun protesterer, så setter du opp ditt mest sjarmerende smil og sier "Frokost er dagens viktigste måltid for barn i vekst. Kake kan de spise senere på dagen"

Det er ikke nødvendig at du pakker inn alt så veldig til henne, det tar brodden av det, som du sier. Si fra enkelt hva du mener og hvordan du vil ha det.

Og nei, dere må ikke bruke alle ferier hos henne. Dere har lov å finne på andre ting også.

Anonymkode: 5d540...e9d

Det blir jo bare teit å si, ettersom det absolutt ikke er sant 😂

Anonymkode: 90b69...769

Skrevet (endret)

..

Endret av Dollydimple

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...