Gjest Provosert av SYT Skrevet 10. juni 2005 #1 Skrevet 10. juni 2005 http://www.bt.no/utdanning/article.jhtml?a...rticleID=375950 Blir såÅÅÅ provosert over kvinnfolk som tror de eier verden fordi de er gravide og synes alt skal tilrettelegges etter dem. Hun kan ikke reise til Bergen i en dag nesten to uker før termin? Neivel, da får hun ta eksamen en annen gang da! Herregud, enkelte gravide tror de er gassballonger og at verden er en vulkan. Syt, syt, syt.
Gjest Provosert av SYT Skrevet 11. juni 2005 #4 Skrevet 11. juni 2005 Nei tro meg, jeg har lest hele artikkelen flere ganger for å forsikre meg om at jeg virkelig leste riktig. Og det gjorde jeg, dessverre!
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2005 #5 Skrevet 11. juni 2005 Jeg skjønner ikke at hun ikke kan takke ja til tilbud om utsatt eksamen? Jeg kjenner mange som har tatt eksamen med amme-pauser. Det er selvfølgelig ikke noen optimal løsning, men det er jo heller ikke optimalt å ha eksamen når man er høygravid.
Arkana Skrevet 11. juni 2005 #6 Skrevet 11. juni 2005 Jeg skjønner ikke at hun ikke kan takke ja til tilbud om utsatt eksamen? Jeg kjenner mange som har tatt eksamen med amme-pauser. Det er selvfølgelig ikke noen optimal løsning' date= men det er jo heller ikke optimalt å ha eksamen når man er høygravid. Enig med deg. Når hun selv har valgt å gå gravid mens hun er student, burde hun ha tenkt over muligheten for at eksamen faller på litt uheldige tidspunkter. Forøvrig er det flere på mitt kull som uten problemer har hatt eksamen dagen før de fødte, og som har vært tilbake på forelesningsbenken et par dager etter fødsel og har bestått eksamen med glans under ammetåke.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 11. juni 2005 #7 Skrevet 11. juni 2005 Med fare for å støte noen, hvorfor er det et problem at man tar eksamen 6 uker etterpå? Greit jeg skjønner at man ikke er muligens helt i toppslag, men er det så ille at man ikke kan gjennomføre en eksamen?
Gjest Gulltopp Skrevet 11. juni 2005 #9 Skrevet 11. juni 2005 Hun sier det er forferdelig å måtte vente et år med å ta eksamen. Da skulle man jo tro det ville være mindre forferdelig å ta den seks uker etter fødselen. Jeg synes det blir tåpelig sutring når hun skylder på utmattelse etter fødselen og manglende tilretteleggelse - er den eksamenen viktig nok for henne, så kan hun ta den etter fødselen i stedet for å forlange spesielle tilretteleggelser fra universitetet. Det er ingen sykdom å få barn.
Gjest gaja ii Skrevet 11. juni 2005 #10 Skrevet 11. juni 2005 uib er litt stivbeinte i denne saken også da. Andre høyskoler og universiteter er mye mer fleksible på hvos mna kan få ta eksamen, mange forlanger ingen spesiell grunngivelse, bare at du søker en viss tid på forhånd. Vet folk som har vært hjemme og jobbet, og så dratt ned på den lokale høyskolen for å ta eksamen istedenfor å dra helt til studiestedet.
Gjest oihpoihj Skrevet 11. juni 2005 #11 Skrevet 11. juni 2005 For det første er det INGENTING i veien for å reise fra Stavanger til Bergen to uker før man skal føde. Det er ingenting som tilsier at det er fare for at hun skal føde før termin nå, selv om hun gjorde det sist gang, og turen er helt grei. En liten time mellom hver ferge, det greier faktisk bestemoren min på over 80 og hun henger knapt sammen og lever bare på trass. Men ja, UiB er helt sikkert stivbente. Jeg har gått på BI og der får jeg ta eksamen fra månen, omtrent, hvis det er det som passer meg best. Men- nå har hun engang valgt å gå på UiB da.
Arkana Skrevet 11. juni 2005 #12 Skrevet 11. juni 2005 Jeg har faktisk fått tatt en eksamen i utlandet (og pga tidsforskjell skulle jeg egentlig begynt kl 8 [for da er kl 9 i Norge] men de syntes det var så dumt at jeg skulle stå opp ekstra tidlig for å begynte samtidig som de i Norge,så jeg fikk begynne 9 lokal tid. Ikke verst det!). Så det er ikke alle som er stivbente.
Gjest iii Skrevet 11. juni 2005 #13 Skrevet 11. juni 2005 Mulig de er litt mer fleksible hvis man tar det opp på en normal måte, ikke breier seg utover ei avisside og sutrer og klager Fikk ikke min sympati nei.
Gjest Formosiss Skrevet 11. juni 2005 #14 Skrevet 11. juni 2005 Mulig de er litt mer fleksible hvis man tar det opp på en normal måte, ikke breier seg utover ei avisside og sutrer og klager Fikk ikke min sympati nei. Hun hadde jo tydligvis alt prøvd det, derav avisoppslaget.
Gjest jubi Skrevet 11. juni 2005 #15 Skrevet 11. juni 2005 Hun hadde jo tydligvis alt prøvd det, derav avisoppslaget. Da burde hun jo ha fått med seg hvordan reglene var da og brukt energien på å komme seg opp på eksamen istedet for å lage stor-baluba i avisa. Som om det er mindre stressende enn å bruke noen timer og komme seg til Bergen og ta eksamen og være ferdig med det....
orakel Skrevet 12. juni 2005 #16 Skrevet 12. juni 2005 Det BT ikke gidder skrive på nettsidene sine (det stodi papirutgaven dagen etter), er at dama fikk viljen sin UiB ga seg etter avisoppslaget, det synes jeg blir for dumt
Gjest Embla s Skrevet 12. juni 2005 #17 Skrevet 12. juni 2005 Det BT ikke gidder skrive på nettsidene sine (det stodi papirutgaven dagen etter), er at dama fikk viljen sin UiB ga seg etter avisoppslaget, det synes jeg blir for dumt Pressens makt er stor.. Har du et problem er det utrolig hva som kan løses bare man involverer pressen, tv2 hjelper deg, eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå