Gå til innhold

Forfremmelsen - Da livet mitt forandret seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange år har jeg jobben på et offentlig kontor med ca. 25 kolleger. Jeg har alltid måtte oppføre meg pent og late som jeg er noen jeg ikke er. Være snill mot andre og spør «hvordan har du det i dag». Være falsk og omgjengelig. Så i 10 år har jeg måtte oppføre meg som noen jeg ikke er, helt til dagen endelig kom. Jeg hadde søkt på jobb som leder for kontoret og ble etter en stund ansatt.

Det er utrolig deilig å endelig kunne være den jeg er. Nå sitter jeg alene på kontoret, hilser av og til på de andre. Gir ordre og arbeider i vei. Det er fantastisk deilig å endelig være fri fra de sosiale normene, om å engasjere seg sosialt. For nå er det ingen som klager eller har kontroll over hva jeg gjør.

Det er deilig å være leder! :P 

Anonymkode: 2e430...8ad

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nå alltid tenkt at det er omvendt, en sjef har forpliktelser overfor de ansatt utover å gi ordre.. Som arbeidstaker har man ingen plikt til å engasjere seg sosialt utover normal høflighet. Glad at våre sjefer ikke bare burer seg inne og sjefer rundt.

Anonymkode: 41d75...dd1

• Liker 14
Skrevet

En sjef har jo et ekstra stort ansvar for å være omgjengelig og ha sosiale antenner og kunne de sosiale normene... 

Anonymkode: 98f05...0cf

• Liker 8
Skrevet

No offense, men det kan virke om om det ikke er en god lederstil. Selvsagt kan det ofte være deilig å være leder, men en overordnet som bare gir ordre i vei, knapt hilser på de andre og ikke blir kjent blant sine ansatte er ofte ikke så lurt i dag. Lederoppgaver er mer enn å bare være sjef som gir ordre, man skal også bruke tid på å planlegge, motivere, følge opp, legge grunnlaget for et godt arbeidsmijø og mye mer. 

Anonymkode: edf1c...d0b

• Liker 8
Skrevet

Håper og tror dette er trolling.

Hvis ikke har du totalt misforstått hva ledelse er: ledelse er å nå mål gjennom andre. Med den stilen du beskriver vil du ikke få dine medarbeidere til å yte sitt beste. Derav vil du selv heller ikke levere og rett og slett mislykkes som leder. 

Anonymkode: 28b64...569

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper og tror dette er trolling.

Hvis ikke har du totalt misforstått hva ledelse er: ledelse er å nå mål gjennom andre. Med den stilen du beskriver vil du ikke få dine medarbeidere til å yte sitt beste. Derav vil du selv heller ikke levere og rett og slett mislykkes som leder. 

Anonymkode: 28b64...569

Jeg er vernet offentlig ansatt, så å få andre til å yte maks er ikke mitt mål. Bare de yter tilstrekkelig er vi alle fornøyd.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vernet offentlig ansatt, så å få andre til å yte maks er ikke mitt mål. Bare de yter tilstrekkelig er vi alle fornøyd.

«Vernet offentlig ansatt» 😂🤣🤣

Anonymkode: b439d...a8c

• Liker 2
Skrevet

Les deg opp på transformasjonsledelse med mindre du vil være dårlig likt og gjøre en dårlig jobb. 

Anonymkode: 82434...bc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...