Gå til innhold

Går det an å variere hvilke ukedager barnet gå i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet turnus og har søkt om delt barnehageplass. 
Problemet med turnusarbeid er jo at det vil variere fra uke til uke og ila. en tremånedersperiode hvilke ukedager jeg jobber, og da hvilke ukedager barnet må i barnehage. Feks en uke kan jeg være på jobb mandag-onsdag, en annen uke mandag, onsdag, torsdag, en annen uke har jeg fri onsdag og torsdag osv. 
Det blir derfor vanskelig å sette faste dager barnet skal være i barnehage. 

Må man ha faste dager ved delt plass?

Anonymkode: 26f1e...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Man får faste dager.

Anonymkode: 3010e...c9f

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Man får faste dager.

Anonymkode: 3010e...c9f

Hadde en periode 50%, da var det man, ons, fredag ene uka og tirs, torsdag andre uka. 

Men dagene man velger skal passe med de andre barnas prosent og bemanning. Må bare høre med barnehagen. 

Sannsynligvis må du ha hel plass, og så bare ta fri når dere kan. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 3
Skrevet

I utgangspunktet må man det. Nå sier du ikke noe om hvor stor plass barnet skal ha, er det 50%, 60% eller 80%? Det blir veldig uforutsigbart for barnehagen om man aldri vet hvilke dager man har x antall barn på gruppa/avdelingen.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Era Vulgaris skrev:

I utgangspunktet må man det. Nå sier du ikke noe om hvor stor plass barnet skal ha, er det 50%, 60% eller 80%? Det blir veldig uforutsigbart for barnehagen om man aldri vet hvilke dager man har x antall barn på gruppa/avdelingen.

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Hadde en periode 50%, da var det man, ons, fredag ene uka og tirs, torsdag andre uka. 

Men dagene man velger skal passe med de andre barnas prosent og bemanning. Må bare høre med barnehagen. 

Som de andre sier: Det må passe for resten av avdelingen/barnehagen ogsåI tillegg er ikke det å ha barnet i barnehagen ulike dager på denne måten særlig bra for barnet. Det gir lite forutsigbarhet og trygghet. Vil heller anbefale å ha full plass, og heller kunne ha kortere dager når det er mulig..

Anonymkode: 06ac0...973

• Liker 3
Skrevet

Hør med barnehagen, det kan hende det er en mulighet å levere turnusliste over når barnet skal ha fri. Har vært en mulighet der jeg jobber tidligere, men lurer på om det er strammet inn nå da.. 

Anonymkode: f6658...479

Skrevet

Takk for svar alle sammen 😊 Da ser det ut som vi må få faste dager og finne en løsning på det 😊

Anonymkode: 26f1e...cc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...